پنجشنبه 08 آبان 1404 - Thu 30 Oct 2025
  • صلح‌خواهی نمایشی با جنگ‌افروزی ساختاری

  • شهید کربلایی :آمده‌ام نذرم را ادا کنم! +عکس

  • شرم‌آور نیست؟ البته که هست!

  • نگاهی به گزارش رسمی اسرائیل از حجم تلفات خود

  • وعده‌های دروغ جریان غربگرا از برجام تا FATF

  • پایان برجام و خواب‌های آشفته پسابرجامی!

  • میرزای نائینی معتقد به تشکیل «حکومت اسلامی» و مسئله «ولایت» بود /تعبیر امروزی جمهوری اسلامی همان حکومت مدنظر میرزای نائینی است +صوت وفیلم

  • بدون رفع تحریم‌ها ایران هیچ توافقی با آمریکا نمی‌کند

  • نمی‌توانید با این قصه‌ها مرا فریب دهید؛ وقتی نخست‌وزیر شدم، دیدم هیچ طرحی درباره ایران آماده نکرده بودید

  • جنگ روانی، سه ضلع از چهارضلع راهبرد ترامپ

  • پیام تسلیت به خانواده خادم الشهدا بهروز قدمی

  • آیا مذاکره بوداپست هم به سرنوشت آلاسکا دچار می‌شود؟

  • واکنش امام خامنه‌ای به ادعای ترامپ درباره صنعت هسته‌ای ایران: به همین خیال باش! +فیلم و صوت

  • نگرانی درباره احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، به طور کامل بر طرف نشده

  • آیا اژدهای پکن بر معامله‌گر نیویورکی چیره شده است؟

  • ‌پایان اقتدار شورای امنیت و آغاز عصر نظم نوین جهانی

  • از برجام تا برهوت؛ محصول نابلدی و بی‌دانشی

  • اگر یزید توانست شما هم می‌توانید

  • جاسـوس و جاسوسی از نگاه اسـلام

  • شرم‌الشیخ سوم روسیاهی پادوهای داخلی ترامپ

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 412501
    تاریخ انتشار: 08/آبان/1404 - 09:29

    قیمت خودرو در هفته‌ اول آبان

    بازار خودرو در هفته اول آبان ۱۴۰۴ دو مسیر متفاوت را تجربه کرد؛ در حالی‌که قیمت برخی محصولات ایران‌خودرو کاهش یافت، بیشتر خودروهای سایپا با افزایش قابل‌توجه نرخ مواجه شدند.

    قیمت خودرو در هفته‌ اول آبان

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از مهر

    بازار خودرو در هفته اول آبان ۱۴۰۴ با نوسانات قابل توجهی همراه بود؛ بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد که در حالی‌که برخی مدل‌ها از محصولات ایران خودرو کاهش اندک را تجربه کرده‌اند، بخش عمده‌ای از خودروهای شرکت سایپا با رشد قیمت مواجه شده‌اند. این روند افزایشی هم‌زمان با اعلام رسمی افزایش نرخ کارخانه‌ای محصولات سایپا، بیانگر اثرگذاری مستقیم سیاست‌های تولیدکنندگان بر بازار آزاد است.

    البته باید توجه داشت که ایران‌خودرو زودتر از سایپا اقدام به اعلام افزایش نرخ کارخانه‌ای محصولات خود کرد و اثر این تصمیم در هفته‌های پایانی مهر به‌وضوح در بازار نمایان شد. با گذشت زمان و ورود به هفته نخست آبان، شدت تأثیر این افزایش قیمت تا حدی کاهش یافته و همین موضوع باعث افت نسبی قیمت برخی مدل‌های ایران‌خودرو در بازار آزاد شده است.

    بر اساس رصد قیمت‌ها در ۸ آبان ۱۴۰۴، مدل‌هایی همچون دنا پلاس با کاهش ۷۵ میلیون تومانی نسبت به هفته قبل (از ۱.۱۶۰ به ۱.۰۸۵ میلیارد تومان) از جمله نمونه‌های نزولی بازار محسوب می‌شوند. در مقابل، خودروهایی نظیر اطلس G و ساینا اتوماتیک رشد چشمگیری را تجربه کرده‌اند؛ اطلس با افزایش ۸۵ میلیون تومانی و ساینا اتوماتیک با جهش ۸۵ میلیون تومانی در صدر افزایش‌ها قرار دارند.

    در میان محصولات ایران‌خودرو، تارا دستی V۱ با افزایش ۲۵ میلیون تومانی و دنا پلاس توربو اتوماتیک (آپشنال) با رشد ۱۵ میلیون تومانی مواجه شدند. ری‌را نیز به‌عنوان محصول جدید این شرکت از ۱.۸۵۰ به ۱.۹۰۰ میلیارد تومان رسیده و رشد ۵۰ میلیون تومانی داشته است.

    در برند سایپا نیز شاهین اتوماتیک G با رشد ۸۰ میلیون تومانی و شاهین GL با افزایش ۶۰ میلیون تومانی از تغییرات مهم هفته گذشته بودند.

    کارشناسان بازار معتقدند که افزایش رسمی قیمت کارخانه‌ای در روزهای اخیر، مهم‌ترین عامل رشد قیمت‌ها در بازار آزاد بوده است. این تصمیم‌ها، با توجه به محدودیت عرضه و کاهش سطح معاملات، به‌سرعت در قیمت نهایی خودروهای صفر کیلومتر منعکس شده‌اند.

    با این حال، برخی تحلیلگران احتمال می‌دهند که در صورت ثبات نرخ ارز و کاهش انتظارات تورمی، بازار طی هفته‌های آینده به سمت رکود و کاهش معاملات پیش برود. اما فعلاً سیگنال‌های قیمتی از کارخانه‌ها، همچنان محرک اصلی افزایش نرخ‌ها در بازار آزاد محسوب می‌شوند.

    در ادامه قیمت خودروهای پرتیراژ بازار آمده است.

     

     

    نظرات بینندگان
    نظرات شما