سه شنبه 18 آذر 1404 - Tue 09 Dec 2025
  • در استراتژی جدید امنیت ملی ترامپ، جایگاه اروپا، چین و خاورمیانه کجاست؟

  • کروز سنگرشکن امریکایی!!

  • روایت تازه فرمانده کل سپاه از حمله موشکی به پایگاه آمریکایی

  • پنج برداشت کلیدی از سند امنیت ملی آمریکا

  • غلط زیادیِ دزدان دریایی!

  • رهبرانقلاب: جمهوری اسلامی، منطق غرب درباره زن را باطل کرد/ رسانه‌ها مراقب باشند ترویج دهنده تفکر غلط غربی درباره زن نباشند +عکس و فیلم

  • آمریکا و اسرائیل قادر به براندازی یا مهار هسته‌ای و موشکی ایران نیستند

  • قمار بن‌سلمان، موازنه وحشت در خلیج فارس

  • اقتصاد و سیاست، برای «طبقات فقیر» خیر، برای «طبقه متوسط» آری!

  • مراسم روز بسیج در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد

  • آتش‌بسی که آتش‌بس نیست

  • آقای پزشکیان! مراقب «‌بازی در دو نقش» باشید!

  • مراسم شام شهادت حضرت زهرا(س) با حضور رهبر انقلاب برگزار شد +فیلم

  • نخست وزیربعدی عراق و رقابت تهران–واشنگتن؛ آیا السودانی می‌ماند؟

  • پوتین با جام جهانی جدید به جنگ فیفا آمد

  • هشدار انصارالله به بن‌سلمان درباره ماجراجویی جدید

  • اولین شب مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمةالزهرا (س) بیت رهبری

  • پرواز ایلوشین برای مهار حریق الیت

  • شکست پروژه هژمونی آمریکا؛ متحدان در بی‌ثباتی، رقبا در اقتدار

  • شهیدی که دور از چشم رزمندگان زباله جمع می‌کرد +عکس

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 406799
    تاریخ انتشار: 16/مرداد/1404 - 11:53
    اسرائیل:

    حوثی‌ها عملا بندر ایلات را فلج کردند

    یک مؤسسه امنیتی اسرائیلی اعلام کرد که حملات دریایی مداوم انصارالله یمن از زمان آغاز جنگ در غزه، آثار راهبردی و اقتصادی قابل توجهی بر اسرائیل گذاشته است.

    حوثی‌ها عملا بندر ایلات را فلج کردند

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از خبرگزاری سما فلسطین،

    مؤسسه مطالعات «امنیت داخلی اسرائیل» در گزارش خود آورده است: مدت سفرهای دریایی از آسیا به اسرائیل از ۱۸ تا ۲۰ روز، به ۳۵ تا ۴۵ روز افزایش یافته است.

    بر اساس این گزارش، هزینه‌های حمل‌ونقل دریایی برای برخی کالاها، بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته که این افزایش، به‌طور مستقیم در بازار اسرائیل تأثیر گذاشته و مصرف‌کنندگان اسرائیلی به‌وضوح تفاوت قیمت‌ها را احساس کرده‌اند.


    این مؤسسه افزود: بندر ایلات که همواره «دروازه جنوبی اسرائیل» به‌شمار می‌رفت، عملاً از کار افتاده است.
    بر اساس این گزارش، حرکت کشتی‌ها در این بندر تقریباً به‌طور کامل متوقف شده و در نتیجه، اهمیت اقتصادی و امنیتی خود را از دست داده، با وجود اینکه ایلات، نقطه‌ای کلیدی برای ارتباط اسرائیل با اقیانوس هند و شرق دور بود.

     

    این مؤسسه افزود: برای اولین‌بار در چند دهه اخیر، منافع اسرائیل در دریای سرخ به‌صورت مستقیم تهدید می‌شود.

    در پایان این گزارش آمده است: تهدیدات دیگر فقط به ایران محدود نیست، بلکه حوثی‌ها به یک بازیگر میدانی تأثیرگذار تبدیل شده که توان هدف قرار دادن کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا در مسیر حرکت به سمت آن را دارند.

     

    نظرات بینندگان
    نظرات شما