شنبه 25 اسفند 1403 - Sat 15 Mar 2025
بنر پویش نه به تصادف برای استفاده پایگاه‌های خبری
  • ستاره پرسپولیس بازی تیم ملی را از دست داد

  • لبنان در مسیر عادی‌سازی روابط؟!

  • طرح ترافیکی نوروز از فردا آغاز می‌شود

  • یک ساعت پیش بابا از امامدام انتقاد کردم که چرا باید با آقای منتظری این کار را بکند؟/ مهدی که زندان بود مامان خیلی با بابا دعوا می کرد

  • ما با پیشنهاد آتش‌بس موافقیم/ اگر با واشنگتن در زمینه انرژی به توافق برسیم، گاز روسیه را به اروپا باز خواهیم گرداند.

  • چها«قاشق‌زنی» چهارشنبه‌سوری در قزوین

  • عجیب ترین پل دنیا در ژاپن

  • پیچیدگی مواجهه با واسطه‌گری روسیه

  • سوریه در میانه ناآرامی و اتحادی تاریخی!

  • وارونگی «پایان تاریخ» ترامپ، کاتالیزور است

  • بغض و دلتنگی مریم سعادت برای شخصیت عروسکی «زی‌زی گولو»

  • روایت جدید اینترنشنال از ماه رمضان در ایران

  • اصرار قلدرها به مذاکره برای تحمیل توقعاتشان است؛ ایران نخواهد پذیرفت/ یکی از خطرناکترین مسائل در مدیریت‌ها، عدم تصمیم‌گیری و ترک‌فعل است+ فیلم

  • رونالدو با رکورد جدید و بی نظیر به دیدار استقلال می آید

  • حمایت یک مفسد اقتصادی از موزیک جدید ساسی مانکن/ حنجره‌ شیطانی که فقط برای ابتذال و توهین به مقدسات می‌خواند+عکس و فیلم

  • استقلال با مشکل روبرو شد/سه بازیکن اصلی استقلال غایب هستند+اسامی

  • ترامپ: نامه به رهبر ایران را دیروز ارسال کردم/نمایندگی ایران در نیویورک: تاکنون نامه‌ای از سوی ترامپ دریافت نکرده‌ایم

  • ارکستر موسیقی ملی ایران به استقبال بهار

  • تیراندازی نیروهای دولت حاکم سوریه به سوی خانه‌ی مخالفان

  • فضاپیمای استارشیپ برای دومین بار منفجر شد

  • بنر پویش نه به تصادف برای استفاده پایگاه‌های خبری
    |ف |
    | | | |
    کد خبر: 331960
    تاریخ انتشار: 19/بهمن/1401 - 17:17

    مدیرکل ارتباطات مردمی قوه‌ قضاییه: دستگاه قضا بر شنیدن حرف مردم اصرار دارد

    مدیرکل ارتباطات مردمی قوه‌ قضاییه گفت: طی ۱۰ ماه نخست امسال بالغ بر یک میلیون و ۷۹۹ هزار ملاقات مردمی توسط مقامات قضایی انجام شده که از این تعداد حدود ۱۴۰ هزار ملاقات از سوی روسای کل دادگستری‌ها و ۹۰ هزار ملاقات مربوط به دادستان‌های مراکز استان‌ها بوده است.

    مدیرکل ارتباطات مردمی قوه‌ قضاییه: دستگاه قضا بر شنیدن حرف مردم اصرار دارد

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از  ایسنا، علی اصغر رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه‌ قضاییه ظهر چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱  در دومین نشست مسئولان ارتباطات مردمی قوای سه گانه و وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و نهادهای عمومی، انقلابی، نظامی و انتظامی که با حضور رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، معاون ارتباطات و پیگیری حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان ارتباطات مردمی دستگاهای مختلف در سالن همایش گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد، با اشاره به مراجعه حضوری روزانه قریب به ۲۵۰ نفر به مراکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه و دریافت حدود ۴۰۰ درخواست مختلف از طرق مختلف از سوی این مراکز، اظهار کرد: یکی از کارهای خوبی که اتفاق افتاده و دستگاه قضایی بر آن اصرار دارد شنیدن حرف مردم از سوی مقامات قضایی است.

    وی ادامه داد: طی ۲ سال قبل ملاقات‌های مقامات عالی قضایی اعم از ریاست قوه، اعضای شورای عالی، روسای کل دادگستری‌ها و دادستانی‌ها مراکز استانها و برخی مدیران برگزار شده است. در این زمینه طی ۱۰ ماه امسال بالغ بر یک میلیون و ۷۹۹ هزار ملاقات مردمی توسط مقامات قضایی انجام شده که از این تعداد حدود ۱۴۰ هزار ملاقات از سوی روسای کل دادگستری‌ها و ۹۰ هزار ملاقات مربوط به دادستان‌های مراکز استان‌ها بوده است.

    مدیرکل ارتباطات مردمی قوه‌ قضاییه با بیان اینکه «در قوه قضاییه رویه بر این است که مردمی که مراجعه می‌کنند، پاسخی دریافت کنند»، عنوان کرد: هم فکری، دوستی، محبت و الفتی که میان قوا وجود دارد تا کنون سابقه نداشته است. هر چه بتوانیم در عین رعایت موضوع تفکیک قوا، به هم نزدیک‌تر شویم و هم‌افزایی بیشتری داشته باشیم، قطعاً دستاوردهای بیشتری خواهیم داشت. یکی از ترفندهای دشمنان این است که نظام را خدای ناکرده ناکارآمد نشان دهد؛ بنابراین به تعبیر رهبری اگر هرکس در هر جایی که نشسته کار خود را انجام دهد، قطعاً مشکلی نخواهیم داشت.

    رفاهی همچنین با اشاره به تعداد پرونده‌های در مرحله رسیدگی در قوه قضاییه گفت: تعداد زیادی پرونده داریم که این تعداد زیاد، قضات، و کارمندان در دستگاه قضا و مردم را از باب اطاله دادرسی مکدر کرده است؛ در این زمینه از قوای سه گانه می‌خواهم در کنار حل مشکلات یک کار خوب را انجام دهیم و آن پیشگیری است؛ باید بسترهای ایجاد مشکلات را به بخش‌های دیگر قوای سه‌گانه معرفی کنیم.هم افزایی سه قوه می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

    وی ادامه داد: در ملاقات‌های مردمی مسئولان قوای مختلف گاهی پیش می‌آید که درخواست‌های تکراری از سوی مردم مطرح می‌شود که باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود. با توجه به عملیاتی شدن سامانه ارتباطات مردمی عدلیه، چنانچه بتوانیم این سامانه را به سامانه ریاست جمهوری متصل کنیم می‌توان از دریافت درخواست‌های تکراری جلوگیری کرد.

    مدیرکل ارتباطات مردمی قوه‌ قضاییه با تاکید بر لزوم نتیجه محور بودن جلسات ارتباطات مردمی مسئولان، گفت: گله‌های از نشنیدن و خوب نشنیدن صحبت‌های مردم در جلسات ارتباطات مردمی وجود دارد که برای رفع این گله‌مندی‌ها باید درخواست‌های مردمی را خوب شنید و از بدرفتاری با درخواست کنندگان بد پرهیز کرد. اگر کسی مراجعه و درخواستی را مطرح کرد باید مسأله او را حل کنیم.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما