سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 - Tue 30 Apr 2024
  • جزئیات جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

  • زهر چشمی که ایران در حمله به «نواتیم» از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود

  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/ خودروهای تولیدی کجا هستند؟

  • ماجرای زمین خوردن شهید خرازی و روضه زنده

  • با خانواده توماج صالحی آشنا شوید+عکس‌ و فیلم

  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس

  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم

  • تقید خاص شهید جهان آرا به نماز شب

  • بازار خودرو در دست‌انداز وعده‌ها

  • روایتی از محبان و دوست‌داران اهل بیت(ع) در آفریقا/ پایتخت کنیا میزبان رونمایی از مستند «روشن‌تر از خورشید»

  • مست عشق یک تریلر جنایی

  • بازی خطرناکی که در آسیا در جریان است

  • کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان در کارت‌خوان عبدالحمید!

  • ماجرای خبر زندانی‌بودن یک استاد مقیم آمریکا در اوین!+ عکس

  • پاسخ قشنگ شهید شیروی به سوال خبرنگار ژاپنی + عکس و فیلم

  • هدف مشترک استقلال و پرسپولیس

  • مقابله با بی‌حجابی ضرورتی اجتماعی

  • اشتباهات سیاستگذار، دلیل نوسان نرخ ارز

  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 369536
    تاریخ انتشار: 25/فروردين/1403 - 14:11

    بهرام افشاری در ۳ روز هزاران نفر را به سینما کشاند

    کمدی «سال گربه» که خیلی بی‌سروصدا روی پرده رفت، موفق شد تا با جذب ۱۰۸ هزار مخاطب، به سومین فیلم پساکرونایی تبدیل شود که چنین افتتاحیه باشکوهی را جشن می‌گیرد.

    بهرام افشاری در ۳ روز هزاران نفر را به سینما کشاند

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از همشهری ،

    سال گربه موفق شد تا طی ۳ روز نخست اکران خود، با نمایش در ۱۸۷۵ سانس، ۱۰۸ هزار مخاطب داشته باشد و به فروش ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی برسد. البته که قطعا مصادف شدن افتتاحیه سال گربه با عید فطر، بر میزان اقبال از این فیلم افزوده است علی‌الخصوص آن‌که نمایش ناگهانی فیلم سبب شد تا صاحبان اثر، فرصت کافی برای تبلیغات کار نداشته باشند.

    با این راندمان، سال گربه، به دومین فیلم پرفروش این روزهای سینمای ایران تبدیل شد. تمساح خونی در همین مدت زمان موفق شد تا با سالن‌هایی بیشتر، ۱۷۲ هزار مخاطب داشته باشد و بیش از ۱۲ میلیارد تومان نیز بفروشد.

    سینمای ۱۴۰۳ با ۴۰درصد مخاطبان بیشتر

    سینمای ایران طی تعطیلات ۳ روزه پایان هفته قبل ۳۵۳ هزار مخاطب داشت و توانست ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز بفروشد.

    بررسی عملکرد ۲۴ روز نخست اکران امسال نشان می‌دهد که سینمای ایران نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، رشدی ۴۰ درصدی میزان مخاطب را شاهد است. این مهم در شرایطی رخ داده که سینماها، ۵ روز از ۲۴ روز امسال را به مناسبت شب‌های قدر تعطیل بودند درحالی‌که این آمار برای مدت زمان مشابه سال گذشته، تنها ۲ روز بوده است. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که تعطیلات عیدفطر در ۲۴ روزه امسال وجود داشته و در مدت زمان مشابه سال گذشته وجود نداشته است.

    سینماها طی ۲۴ روز نخست امسال، ۱ میلیون و ۷۴۸ هزار مخاطب داشتند حال آن‌که این آمار برای ۲۴ روز نخست سال گذشته، ۱ میلیون و ۲۴۹ هزار مخاطب بوده استسینماها طی ۲۴ روز نخست امسال، ۱ میلیون و ۷۴۸ هزار مخاطب داشتند و ۱۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز فروختند حال آن‌که این آمار برای ۲۴ روز نخست سال گذشته، ۱ میلیون و ۲۴۹ هزار مخاطب با گیشه ۶۰ میلیارد و ۱۰ میلیون تومانی بوده است.

    حالا که مشخص شده سال گربه خود به قطب فروش سینماها تبدیل شده و در کنار تمساح خونی، یک دوقطبی خوب را برای گیشه سینماها رقم زدند باید به یک اکران طلایی برای فصل بهار اندیشید. رویکردی که سبب خواهد شد تا میزان استقبال از فیلم‌ها و البته گیشه، فراتر از آن‌چه باشد که تخمین زده بودیم.

    این روند در کنار چند اکران اردیبهشتی و البته نو شدن ناوگان اکران در نیمه دوم خرداد، شتاب استقبال را دوچندان خواهد کرد تا سینماها با رکوردهایی که طی هفته‌های آتی رقم خواهد خورد، به فصل تابستان ورود کنند. فصل تابستانی که دو ماه از آن با ماه‌های محرم و صفر تلاقی پیدا کرده و می‌توان با یک برنامه‌ریزی درس و حساب‌شده، از این ماه‌ها نیز بازه‌هایی طلایی برای سینمای ایران و مخاطبان آن آفرید.

     

    نظرات بینندگان
    نظرات شما