یکشنبه 23 ارديبهشت 1403 - Sun 12 May 2024
  • رکورد جالب در پرسپولیس که فقط در دستان عالیشاه

  • رکوردی که سرنوشت قهرمانی استقلال به آن گره خورده

  • ستاره ازبک پرسپولیس برای استراحت راهی کشورش شد

  • شهید داوود شهبازی: پیرو خط امام باشید

  • مجلس انقلابی ماند /انقلابی بودن و انقلابی ماندن از دیدگاه رهبری

  • چراغ واردات خودروهای کارکرده خاموش شد؟

  • ۷ میلیون نفر در نوبت تشرف به حج هستند

  • توصیه رهبرانقلاب به خواندن نماز یکشنبه‌های ماه ذی‌القعده +عکس

  • ایران دومین تولید کننده سوخت مایع اوپک شد

  • طلافروشان /مشکل شفافیت است یا مالیات؟!

  • اذعان صهیونیست‌ها به موفقیت معادله «چشم دربرابر چشم» نصرالله

  • چرخ نان خشکی و مهماتی که شهید عابدی کشف کرد!

  • پاسخ جان کری به سوءتفاهم برجامی دولت روحانی

  • افشای واقعیت‌های تازه از ماشین کشتار اسرائیل+ عکس

  • فرزاد فرزین پرسپولیسی است یا استقلالی؟

  • ترکیب سیاسی مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟

  • شهید طهرانی مقدم ۳۲ سال مانند روزهای جنگ، جنگید/ رهبر انقلاب تنها پشتیبان حسن‌ آقا بود

  • انتخابات در اوج امنیت و دقت و سلامت برگزار شد

  • بازگشت اعتبار بانک مرکزی با سیاست‌‌های اصلاحی

  • نتایج انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی (اردیبهشت )۱۴۰۳

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 370795
    تاریخ انتشار: 09/ارديبهشت/1403 - 16:50

    کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان در کارت‌خوان عبدالحمید!

    برگزاری یک گل‌ریزان در باشگاه ورزشی راه‌آهن با حضور ورزشکاران و هنرمندان پای رئیس مسجدمکی را به تهران باز کرده است!

    کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان در کارت‌خوان عبدالحمید!

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از مشرق ،

    اواخر زمستان سال قبل برخی از هنرمندان و تعدادی از اهالی فوتبال که بیشترشان از پیشکسوتان باشگاه قدیمی راه‌آهن تهران بودند در اقدامی خیرخواهانه دورهم جمع شدند تا علاوه بر برگزاری یک بازی دوستانه عواید آن را به‌حساب سیل‌زدگان در استان سیستان و بلوچستان واگذار کنند.

    این اقدام قابل‌توجه با حضور سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شکل گرم‌تری به خود گرفته و اهالی ورزش و هنر بار دیگر با حضور در یک محفل نیمه‌رسمی نشان دادند که مرام پهلوانی بر رقابت‌های رنگی برتری ویژه دارد؛ اما انتشار برخی اخبار درباره شکل جمع‌آوری عواید این مسابقه و نیز شیوه ارسال آن به مناطق محروم با حاشیه‌های خاص همراه شده است.

    درحالی‌که طبق عرف کمک‌های جمع‌آوری‌شده از این برنامه باید با هماهنگی‌های صورت گرفته در اختیار سازمان هلال‌احمر قرار می‌گرفت تا به‌صورت مستقیم به سیل‌زدگان برسد اما در اقدامی قابل‌توجه و عجیب این کمک‌های مالی به‌حساب یکی از مؤسسات خیریه وابسته به مسجد مکی انتقال‌یافته است.

    "موسسه محسنین مکی" با مدیریت عبدالحمید ازجمله نهادهای به‌اصطلاح خیریه است که در سال‌های اخیر با حاشیه‌های فراوان همراه بوده است، برخی از منابع محلی معتقدند که این موسسه تنها پوششی برای برنامه‌های تجاری امام‌جمعه اهل سنت شهر زاهدان بوده و عواید جمع‌آوری‌شده در آن نه‌تنها در اختیار افراد محروم قرار نمی‌گیرد بلکه در مسیر ساخت‌وسازهای افراطی عبدالحمید در شهر زاهدان و حتی تهران شده و به‌عبارتی‌دیگر صرف ساخت اماکن لوکس گردیده است.

    تراکنش‌های عجیب کارت‌خوان عبدالحمید در تهران

    مولوی عبدالحمید و اطرافیانش مدتی است با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم کرده و برای تأمین هزینه‌های ساخت‌وساز و سفرهای لاکچری و راه‌اندازی تور ماشین گردی در شهر زاهدان خود به هر ریسمانی چنگ می‌زنند. در این وضعیت ارسال کمک‌های مردمی آن‌هم در برنامه‌ای که شرکت راه‌آهن متولی آن بوده کمی قابل‌تأمل است و این سؤال را پدید می‌آورد که بر چه اساسی کمک‌های جمع‌آوری‌شده به‌جای ارسال از مسیر هلال‌احمر سر از کانال مالی عبدالحمید درآورده است؟

    درحالی‌که این روزها یکی از افراد نزدیک به عبدالحمید همراه با خانواده خود دریکی از هتل‌های گران‌قیمت تهران اقامت داشته و علاوه بر استفاده از امکانات لاکچری در مراکز خرید سوپر لوکس پرسه می‌زند ارسال کمک‌های مردمی به‌حساب مولوی پرحاشیه شهر زاهدان غیرقابل‌قبول بوده و نشان از بی‌درایتی مسئولان برگزاری این مسابقه و متولیان امر آن است.

    نکته قابل‌توجه کمیته برگزاری این برنامه در اقدامی خارج از عرف حرفه‌ای کمک‌های اهدایی در این مسابقه را از طریق یک کارت‌خوان جمع‌آوری و سپس به‌حساب موسسه محسنین در زاهدان ارسال کرده است.

    این اقدام البته شائبه‌هایی را نیز فراهم کرده و برخی از عوامل برگزاری این مسابقه ادعا کرده‌اند که مبلغ جمع‌آوری‌شده در حدود ۲ میلیارد تومان بوده اما رقم اعلام‌شده حدود ۳۵۰ میلیون تومان است که به نظر به رقم واقعی نزدیک‌تر است، درصورتی‌که مسئولین برگزاری این گل‌ریزان به‌جای استفاده از کارت‌خوان از شماره‌حساب حساب‌های رسمی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی استفاده می‌کردند به‌طور طبیعی این دست شایعات دامن‌گیرشان نمی‌شد!

    پشت پرده ریخت‌وپاش‌های مسجد مکی

    پس از وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان دبیر کل جمعیت هلال‌احمر همراه با تیم‌های امدادی مجهز به مناطق سیل‌زده رفته و از نزدیک مدیریت امدادرسانی را بر عهده داشتند.

    در این عملیات داوطلبانه هزاران بسته غذایی و اقلام زیستی تنها در کمتر از ۷۲ ساعت ین مردم توزیع‌شده و درعین‌حال اسکان اضطراری هم صورت پذیرفته است، حتی امدادگران از استان‌های هم‌جوار برای کمک به سیستان و بلوچستان اعزام‌شده‌اند. وزیر کشور هم با دستور رئیس‌جمهور در منطقه مورد آسیب حاضرشده و بر روند کار نظارت داشت.

    در آن روزها عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جماعت مسجد مکی زاهدان که همواره به دنبال دو قطبی‌سازی میان مردم استان سیستان و بلوچستان است، به انتقاد از امدادرسانی‌ها پرداخته و درعین‌حال تأکید کرده که مردم کمک‌های خودشان را به مؤسسه محسنین وابسته به مسجد مکی بدهند تا به دست سیل‌زده‌ها برسد، در همان زمان برخی منتقدان عبدالحمید گفته بودند که این کمک‌ها هیچ‌گاه به دست مردم نمی‌رسد.

    سطح سوءاستفاده از منابع مالی در مسجد مکی به حدی است که مدتی قبل عبدالحمید در جمع خانوادگی با انتقاد از این ریخت‌وپاش‌ها گفته بود که متأسفانه مسئولین دارالعلوم سرشان در مسائل خانوادگی و ریخت‌وپاش‌های شخصی درگیر است و مدت‌هاست که عمل مثبتی از سمت این مسئولین فامیلی انجام نمی‌شود و عقب‌ماندگی‌های فراوان در ساخت و مدیریت مسجد را به همراه داشته است! این وضعیت باعث شده است که برخی مولوی‌ها خواهان برکناری عبدالحمید یا مدیریت شورایی در مدارس وابسته به مسجد مکی شده‌اند.

    البته این بار اول نیست که مدیر مسجد مکی کمک‌های دریافتی مردمی را صرف هزینه‌های لاکچری و خارج از عرف کرده است، پیش‌ازاین و در جریان سیل سال گذشته در منطقه دشتیاری نیز موسسه محسنین مبالغ هنگفتی پول به نام کمک به سیل‌زدگان جمع‌آوری نمود که مقدار زیادی از آن صرف ساخت‌وساز املاک نزدیکان مولوی عبدالحمید گردید البته مقدار اندکی هم به‌صورت کمک‌های غیر نقدی به جنوب استان ارسال گردید و درنهایت مدیران موسسه با ارائه گزارش‌های ساختگی اعلام نمودند که میلیاردها پول باقی‌مانده در حساب را در حوادث آینده هزینه خواهد کرد.

    وضعیت غیر شفاف موسسه محسنین این سؤال را پدید می‌آورد که چرا باید کمک‌های جمع‌آوری‌شده در یک برنامه خیریه هنری و ورزشی که متولی آن بخش دولتی است بدون ضابطه در اختیار یک NGO پرحاشیه قرارگرفته و بی‌حساب خرج شود؟ درحالی‌که متولی امور خیریه سازمان هلال‌احمر و نیز کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) است ارسال کمک‌های مردمی به‌صورت مستقیم به مراکز نامعتبر چه معنایی دارد؟

    به‌صورت طبیعی انحراف کمک‌های مردمی باعث می‌شد در آینده برگزاری این دست مراسم‌ها اعتبارش را ازدست‌داده و بی‌اعتمادی اجتماعی پدید آورد، قابل‌توجه آنکه پایگاه خبری و تحلیلی مشرق‌نیوز برای بررسی این ماجرا با متولیان امر در سازمان اداره کل رفاه و سلامت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز تماس گرفته که متأسفانه پاسخی را نیز دریافت نکرده است؛ «مشرق» در ادامه آماده درج پاسخ متولیان امر در این زمینه است.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما