چهارشنبه 07 آبان 1404 - Wed 29 Oct 2025
  • شهید کربلایی :آمده‌ام نذرم را ادا کنم! +عکس

  • شرم‌آور نیست؟ البته که هست!

  • نگاهی به گزارش رسمی اسرائیل از حجم تلفات خود

  • وعده‌های دروغ جریان غربگرا از برجام تا FATF

  • پایان برجام و خواب‌های آشفته پسابرجامی!

  • میرزای نائینی معتقد به تشکیل «حکومت اسلامی» و مسئله «ولایت» بود /تعبیر امروزی جمهوری اسلامی همان حکومت مدنظر میرزای نائینی است +صوت وفیلم

  • بدون رفع تحریم‌ها ایران هیچ توافقی با آمریکا نمی‌کند

  • نمی‌توانید با این قصه‌ها مرا فریب دهید؛ وقتی نخست‌وزیر شدم، دیدم هیچ طرحی درباره ایران آماده نکرده بودید

  • جنگ روانی، سه ضلع از چهارضلع راهبرد ترامپ

  • پیام تسلیت به خانواده خادم الشهدا بهروز قدمی

  • آیا مذاکره بوداپست هم به سرنوشت آلاسکا دچار می‌شود؟

  • واکنش امام خامنه‌ای به ادعای ترامپ درباره صنعت هسته‌ای ایران: به همین خیال باش! +فیلم و صوت

  • نگرانی درباره احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، به طور کامل بر طرف نشده

  • آیا اژدهای پکن بر معامله‌گر نیویورکی چیره شده است؟

  • ‌پایان اقتدار شورای امنیت و آغاز عصر نظم نوین جهانی

  • از برجام تا برهوت؛ محصول نابلدی و بی‌دانشی

  • اگر یزید توانست شما هم می‌توانید

  • جاسـوس و جاسوسی از نگاه اسـلام

  • شرم‌الشیخ سوم روسیاهی پادوهای داخلی ترامپ

  • سخنان ترامپ درباره صلح با ایران، فریب است

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 412412
    تاریخ انتشار: 06/آبان/1404 - 20:45

    همه چیز درباره «ای نماد» و راه‌های پیگیری تخلف فروشگاه‌های اینترنتی

    با گسترش خریدهای آنلاین، گزارش‌های مربوط به تخلف فروشگاه‌های اینترنتی نیز افزایش یافته است؛ اما کمتر کسی می‌داند که برای پیگیری این تخلفات، باید از طریق سامانه رسمی «ای نماد» اقدام کند.

    همه چیز درباره «ای نماد» و راه‌های پیگیری تخلف فروشگاه‌های اینترنتی

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از مهر

    در سال‌های اخیر، خرید اینترنتی به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره مردم تبدیل شده است؛ اما همزمان با رشد فروشگاه‌های آنلاین، مواردی از کلاهبرداری، تأخیر در ارسال کالا یا فروش اجناس تقلبی نیز دیده می‌شود. کارشناسان تأکید می‌کنند که مهم‌ترین راه خرید امن در فضای مجازی، انتخاب فروشگاه‌هایی است که دارای نماد اعتماد الکترونیکی یا همان «ای نماد» هستند.

     
    ای نماد توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت صادر می‌شود و نشان‌دهنده احراز هویت و صلاحیت کسب‌وکار است. فروشگاه‌های دارای این نماد، موظف‌اند آن را در وب‌سایت خود نمایش دهند و اعتبار آن دو ساله است. با کلیک روی نماد، کاربران می‌توانند اطلاعات و سوابق فروشگاه را مشاهده کرده و در صورت بروز تخلف، شکایت خود را به‌صورت آنلاین ثبت کنند.
     
    چگونه از فروشگاه‌های دارای ای نماد شکایت کنیم؟
     
    برای ثبت شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی دارای ای نماد، باید از طریق سامانه رسمی رسیدگی به شکایات در سایت enamad.ir اقدام کنید.
     
    همه چیز درباره «ای نماد» و راه‌های پیگیری تخلف فروشگاه‌های اینترنتی
     
    شرایط لازم برای ثبت شکایت عبارت‌اند از اینکه اولاً، فروشگاه باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد. در غیر این صورت، شکایت باید از طریق پلیس فتا یا دفاتر خدمات قضائی پیگیری شود. دوماً، مستندات تراکنش الزامی است؛ شامل رسید خرید و کد رهگیری و سوما، موضوع شکایت باید مربوط به تخلفاتی نظیر عدم تحویل کالا، مغایرت محصول، تأخیر در ارسال، عدم بازگشت وجه، گران‌فروشی یا فروش کالای تقلبی باشد.-
     
    مراحل ثبت شکایت در سامانه‌ای نماد: ورود به سایت enamad.ir و ثبت‌نام در سامانه، مراجعه به بخش «شکایت از کسب‌وکارها». انتخاب گزینه «اعطای دسترسی» و ورود به کارتابل شخصی، کلیک روی گزینه «ثبت شکایت از کسب‌وکارهای اینترنتی» ، تکمیل فرم شکایت و بارگذاری مستندات و در نهایت ثبت و تأیید نهایی شکایت.
     
    پیگیری از طریق «دولت من»
     
    علاوه بر سایت ای نماد، امکان ثبت شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی از طریق سامانه "دولت من" نیز فراهم است.
     
    پس از ثبت شکایت، موضوع از طریق مذاکره، داوری یا ارجاع به مراجع اداری بررسی می‌شود و در صورت عدم اجرای حکم توسط فروشنده، مشتری می‌تواند موضوع را به‌صورت قضائی پیگیری کند.
     
    پیش از هر خرید اینترنتی، به نماد اعتماد الکترونیکی دقت کنید. این نشان، تنها راه اطمینان از اعتبار فروشگاه و مسیر قانونی برای پیگیری تخلفات احتمالی است.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما