به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از خبرگزاری فارس
نیل موهان، مدیرعامل یوتیوب، در کنفرانس سرمایهگذاران MoffettNathanson اعلام کرد این شرکت سازوکار تازهای برای افزایش درآمدزایی محتوای Shorts راهاندازی کرده است. او گفت: «این برنامه حاصل ماهها تلاش ماست و نشان میدهد هم کیفیت تجربه بیننده و هم محصولات تبلیغاتیمان برای برندها ارتقا یافته است.»رشد بینندگان و سهم بازارطبق آمار رسمی، شمار تماشاگران Shorts در سهماهه نخست ۲۰۲۵ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است؛ افزایشی که تحلیلگران آن را به ممنوعیت موقت TikTok از ۱۹ ژانویه نسبت میدهند. اکنون حدود ۷۰ درصد کانالهای یوتیوب اقدام به بارگذاری محتوای Shorts میکنند.درآمدزایی بالاتر از ویدیوهای بلندیوتیوب میگوید در برخی کشورها نرخ درآمدزایی Shorts از ویدیوهای طولانی پیشی گرفته است. این روند به ویژه در حوزه موسیقی مشهود است؛ زمان تماشای موسیقی در یوتیوب از دسامبر گذشته ۱۰ درصد رشد کرده و بخش بزرگی از این تعامل به Shorts اختصاص دارد.چالش تازه برای TikTokتداوم سرمایهگذاری یوتیوب در تلویزیونهای هوشمند، موسیقی و پادکست بههمراه ۱۲۵ میلیون مشترک یوتیوب موزیک و پریمیوم موقعیت این پلتفرم را برای تسلط بر بازار ویدیوهای کوتاه تقویت میکند. کارشناسان هشدار میدهند اگر TikTok نتواند به توافقات جدیدی برای ادامه فعالیت در آمریکا دست یابد، یوتیوب با درآمدزایی جذابتر و روابط حقوقی تثبیتشده با هنرمندان و ناشران، آماده است جایگاه نخست را از رقیب چینی بگیرد.
با تبدیل شدن Shorts به مهمترین ابزار کشف ترندهای موسیقی و روندهای فرهنگی، تحلیلگران پیشبینی میکنند یوتیوب در ماههای آینده سهم بزرگتری از بازار تبلیغات ویدیوهای کوتاه را به دست آورد و فشار بر TikTok برای حفظ کاربران و خالقان محتوا افزایش یابد. البته مشاهد یوتیوب در تلویزیون هم رشد قابل توجهی داشته است.دادههای داخلی یوتیوب و گزارشهای شرکت پژوهشی Nielsen نشان میدهد سهم «تلویزیونهای متصل» (Connected TV) در تماشای یوتیوب طی دو سال اخیر پیوسته رو به افزایش بوده است. در اغلب بازارهای بزرگ، تلویزیون اکنون بزرگترین یا دومین دستگاه از نظر زمان تماشاست و رشد درصدِ سالانه آن از موبایل پیشی گرفته است نشانهای روشن از مهاجرت کاربران به صفحهنمایش بزرگ خانه.