دوشنبه 29 ارديبهشت 1404 - Mon 19 May 2025
بنر پویش نه به تصادف برای استفاده پایگاه‌های خبری
  • ترامپ غلط کرد با آنها که پالایشگاه‌ سازی و نیروگاه‌ سازی را مسخره می‌کردند

  • برای چهره‌نگاری شایسته‌، جذاب و با نشاط از معلم کار رسانه‌ای شود/ جدا کردن آموزش و پرورش از دولت معنی ندارد+ فیلم

  • دیپلماسی داروغه: زوال مذاکره و تعامل

  • منیت عاریتی؛ تحقیر در ازای بقا

  • قهرمانان واقعی و انسان‌دوست ایران در دفاع مقدس معرفی شوند+عکس و فیلم

  • آیا هنوز هم به مذاکره ادامه می‌دهید؟!

  • لیدرهای ضدانقلاب، ایرانی نیستند؟+فیلم و عکس

  • هر دو طرف با رهبران خود مشورت کنند

  • مذاکرات نسبت به سه دور گذشته جدی تر و صریح تر بود./برای جلسه بعدی توافق شده/در موضوعات مورد اختلاف، مقداری به هم نزدیک شده /

  • ادامه مذاکرات فقط بعد از پوزش ترامپ

  • جنگ روایت‌های ترامپ و اهمیت یک هشتگ

  • برای هر سناریویی آماده هستیم/برای جنگ در هر مقیاسی آماده‌ایم/شهید رئیسی الگویی برای خدمت به اسلام بود

  • خلیج فارس،همیشه فارس خواهد بود

  • او از نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو ناامید شده است/ترامپ از فشار‌های نتانیاهو برای حمله به ایران کلافه شده

  • استقبال مکرون از یک تروریست حرفه ای در الیزه

  • تمجید باشگاه اینتر از طارمی

  • مهمترین وظیفه حوزه، بلاغ مبین و زمینه‌سازی برای تمدن نوین اسلامی

  • ناترازی در انتصابات؛ وقتی سخنگوی ستاد، مدیر برق کشور می‌شود! +عکس و فیلم

  • چند و چون اختلافات داخلی آمریکا درباره ایران

  • حج، تنها فریضه‌ای با ساختار کاملاً سیاسی است /هیچ منفعتی برای امت اسلامی بالاتر از اتحاد نیست+ فیلم

  • بنر پویش نه به تصادف برای استفاده پایگاه‌های خبری
    |ف |
    | | | |
    کد خبر: 401478
    تاریخ انتشار: 29/ارديبهشت/1404 - 14:41

    هوش مصنوعی و نجات فیلم موسی کلیم الله

    احسان باغسنگانی کامپوزیتور و مسئول جلوه‌های ویژه گروه هوش مصنوعی فیلم «موسی کلیم الله» گفت: کاری که ما در سینمایی انجام دادیم کف روی آب از دنیای وسیع هوش مصنوعی بوده است. کارهای بسیاری زیادی می‌شود انجام داد و این حجم در سریال بیشتر است.

    هوش مصنوعی و نجات فیلم موسی کلیم الله

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» 

    فیلم سینمایی «موسی کلیم الله» که در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر به اکران درآمد را می‌توان به عنوان اثری در نظر گرفت که با بهره گیری از هوش مصنوعی وجهه دیگری به فیلم داده است.
    احسان باغسنگانی کامپوزیتور و مسئول جلوه‌های ویژه گروه هوش مصنوعی در ارتباط با استفاده از هوش مصنوعی در خصوص حالات چهره حضرت موسی در گفت‌وگو با فارس گفت: آقای حاتمی کیا یک چالش بزرگ داشتند و آن هم اینکه براساس فیلمنامه نوزاد باید در یک زمان به خصوصی ری اکشن را از خود نشان می‌دادند که عملا وقتی می‌خواهید این را با یک نوزاد سن کم انتظار داشته باشید، شاید وقت بسیاری از شما بگیرد و نتیجه دلخواه به دست نیاید. بر همین حساب ما در این فیلم سینمایی که تست خوبی برای ما بود نوزاد 23 روزه را از زوایای مختلف فیلمبرداری و عکس برداری کردیم و در نهایت به یک داده‌ای رسیدیم که همه این اطلاعات را با آن مدل هوش مصنوعی که متخصص‌های ما به وجود آوردند، به هوش مصنوعی یاد دادیم که این بچه از زوایای مختلف چه شکلی است. در نهایت فیلمبرداری را انجام دادیم و در پس تولید چهره حضرت موسی را عوض کردیم با آن ری اکشن‌هایی که آقای حاتمی کیا مدنظر داشتند.
    وی در ادامه در خصوص واکنش‌های مردم و انتقاداتی نظیر انیمیشنی شدن اثر افزود: اولین مرتبه که فیلم را در سینما با مردم دیدم کسی متوجه نشد و عملا فکر می‌کنند که بخش‌های دیگر مثل بک گراندها کار هوش مصنوعی است اما کاری که هوش مصنوعی انجام داده است فقط تغییر چهره حضرت موسی است.
    باغسنگانی در ارتباط با چالش‌های استفاده از هوش مصنوعی ادامه داد: چالش جدی ما ضعف منابع و سخت افزار است. یعنی ما برای اجرای درست مدل‌های هوش مصنوعی نیاز به کارت گرافیک‌های بسیار دقیق و با هزینه بالا داریم. این خیلی به ما کمک می‌کند که بتوانیم با سرعت بیشتری آن حجم بالا از اطلاعات را برای ما پردازش کند.

    وی در پایان اشاره کرد: اینطور نبود که بگوییم مشکلاتی از این دست مثل نبود امکانات مانع راه ما شده است. ما راه‌های دیگری را اجرا کردیم که خود همین هم خیلی از چالش‌های ما را تا حد زیادی پوشش داد. کاری که ما در سینمایی انجام دادیم کف روی آب بوده است از دنیای وسیع هوش مصنوعی. کارهای بسیاری زیادی می‌شود انجام داد و این حجم در سریال بیشتر است.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما