پنجشنبه 28 فروردين 1404 - Thu 17 Apr 2025
بنر پویش نه به تصادف برای استفاده پایگاه‌های خبری
  • ترامپ با صدای بلند فکر می‌کند!

  • اجرایی کردن شعار سال، دستور کار جدی سه قوه باشد/ دنیای اسلام باید یک حرکت جدی مقابل جنایات بی‌سابقه باند تبهکار در غزه انجام دهد+ عکس و فیلم

  • جانشین شاه ماهی در پرسپولیس کیست؟

  • هدف اصلی برجام که ظریف زیر آن زد + عکس و فیلم

  • پیام تسلیت به خانواده محترم اکبری

  • دشمن از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی کلافه و عصبی است / تأکید امام خامنه‌ای بر تقویت مستمر آمادگی‌های حداکثری + عکس و فیلم

  • علت اینکه ایران وارد مذاکرات شد چیست ؟

  • موانع داخلی خلع سلاح مقاومت

  • مذاکرات برجام چاشنی جاسوسی داشت!

  • چرا تیم ترامپ شروع مذاکره با ایران را «خیلی مثبت» عنوان کردند؟

  • مسابقه خالی‌بندی میان عضو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی!

  • سیاستمداری که بازی سیاسی" استعفاء کردن" را بخوبی بلد است

  • نیت ما رسیدن به توافق شرافتمندانه است/ مذاکرات غیر مستقیم و فقط در موضوع هسته‌ای است + فیلم

  • چه کسی برای مذاکره شرط تعیین کرد؟+عکس

  • نتیجه مذاکرات شنبه؛ یک هیچ به نفع ما

  • ایران از گفت و گو هراس ندارد

  • قدردانی از یک حرکت شایسته رئیس جمهور و چند سوال مهم

  • برای فرار از یمن، ترامپ دست به دامان ایران شد

  • ترامپ و سفر شتاب زده نتانیاهو!

  • اسرائیل در آدم‌کشی به سیم آخر زده است

  • بنر پویش نه به تصادف برای استفاده پایگاه‌های خبری
    |ف |
    | | | |
    کد خبر: 398486
    تاریخ انتشار: 20/فروردين/1404 - 00:11

    جنگ آمریکا و چین به سینما کشید

    چین در حال بررسی ممنوعیت اکران فیلم‌های هالیوودی در این کشور در پاسخ به تعرفه‌های ترامپ است.

    جنگ آمریکا و چین به سینما کشید

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از فارس

    دو چهره شناخته‌شده‌ چینی شامل سردبیر یک رسانه دولتی و فرزند یکی از رهبران پیشین حزب کمونیست، هر دو جزئیات یکسانی از مجموعه اقدامات متقابل احتمالی را منتشر کردند که گفته می‌شود مقامات چینی در پاسخ به تعرفه‌های دونالد ترامپ در حال بررسی آن هستند.

     
    صنعت فیلم آمریکا تاکنون از اقدامات تلافی‌جویانه‌ مستقیم کشورهایی که از تعرفه‌های فراگیر ترامپ آسیب دیده‌اند، در امان مانده است؛ چرا که اکران سینمایی و پلتفرم‌های پخش آنلاین به عنوان «خدمات» و نه «کالا» طبقه‌بندی می‌شوند. اما به نظر می‌رسد این بخت با هالیوود در چین به عنوان دومین بازار بزرگ فیلم در جهان رو به پایان باشد.
     
    به گزارش هالیوود ریپورتر، در شرایطی که روابط تجاری واشنگتن و پکن رو به وخامت گذاشته، دو وبلاگ‌نویس پرمخاطب چینی فهرستی مشابه از اقداماتی را منتشر کردند که به گفته آنان، مقامات محلی در واکنش به تعرفه ۵۴ درصدی ترامپ بر تمام کالاهای چینی در دست بررسی دارند؛ تعرفه‌ای که رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرده در صورت عقب‌ننشینی نکردن پکن، آن را به ۱۰۴ درصد افزایش خواهد داد. این فهرست شامل «کاهش یا ممنوعیت واردات فیلم‌های آمریکایی» و همچنین افزایش تعرفه بر کالاهای کشاورزی و خدمات آمریکایی است.
     
    این برنامه‌های احتمالی به‌طور هم‌زمان در شبکه‌های اجتماعی چین توسط لیو هونگ، سردبیر ارشد خبرگزاری دولتی شین‌هوا و رن یی، نوه‌ رن ژونگی (دبیر سابق حزب در استان گوانگ‌دونگ) منتشر شد. هر دو نفر این اطلاعات را به منابعی نامشخص نسبت دادند که با برنامه‌ریزی‌های دولتی آشنا هستند. خبرگزاری بلومبرگ نخستین رسانه غربی بود که این گزارش را پوشش داد.
     
    در سال‌های اخیر، درآمد استودیوهای آمریکایی در چین به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته است؛ چرا که سلیقه مخاطبان محلی از فیلم‌های پرزرق‌ و برق هالیوودی به سمت فیلم‌های بومی و چینی‌زبان تغییر کرده است. با این حال، از دست دادن کامل بازار چین همچنان می‌تواند بر سودآوری استودیوها تأثیر بگذارد.
     
    فیلم «ماینکرافت» از استودیوهای برادران وارنر و لجندری، آخر هفته گذشته با فروش ۱۴.۵ میلیون دلاری در چین اکران شد، رقمی که کمی بیش از ۱۰ درصد از فروش بین‌المللی ۱۴۴ میلیون دلاری آن را تشکیل می‌دهد.
     
    در سال ۲۰۲۴، موفق‌ترین فیلم آمریکایی در چین «گودزیلا در مقابل کینگ: امپراتوری جدید» از همین دو استودیو بود که به فروش چشمگیر ۱۳۲ میلیون دلار دست یافت.
     
    مقامات چینی کنترل کاملی بر همه جنبه‌های توزیع فیلم در کشور دارند و در سال‌های گذشته به‌طور خستگی‌ناپذیر تلاش کرده‌اند تا محتوای داخلی را به بهای کاهش فیلم‌های وارداتی تقویت کنند.
     
    طبق توافقات تجاری پیشین، چین متعهد شده بود سالانه ۳۴ فیلم خارجی را تحت شرایط تقسیم درآمد اکران کند که در آن، استودیوهای خارجی سهم ۲۵ درصدی از فروش بلیت‌ها دریافت می‌کردند. همچنین ناظران چینی بر محتوای فیلم‌ها نظارت سختگیرانه دارند و تاریخ اکران همه فیلم‌ها را تعیین می‌کنند و تعطیلات پرمخاطب را برای تولیدات داخلی رزرو می‌کنند.
     
    با این حال، صنعت سینما یکی از معدود حوزه‌هایی است که آمریکا در آن مازاد تجاری قابل توجهی با چین دارد؛ چرا که فیلم‌های چینی با وجود فروش بالا در بازار داخلی، نتوانسته‌اند در میان مخاطبان آمریکای شمالی موفقیتی مشابه به دست آورند.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما