جمعه 22 خرداد 1405 - Fri 12 Jun 2026
  • حسین ستوده / آرزو دارم یه شب روضه بگیرم حرم

  • «ان‌بی‌سی» هم به «جنایت جنگی» آمریکا در ایران اذعان کرد+ عکس

  • آمریکا در تله ایدئولوژیک اسرائیل افتاده است

  • پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی ارتحال آیت‌الله فیاض

  • پشت‌پرده ادعای ترامپ برای عملیات مخفی عبور نفت از هرمز+ عکس

  • اشک، شادی و جام، لحظات ناب جام جهانی / عکس

  • احکام جدید حقوقی بازنشستگان صادر شد

  • ستاره خارجی پرسپولیس هم به ایران برگشت

  • طبیعت افسانه‌ای فارو / عکس

  • تنگه هرمز تا اطلاع بعدی بسته است

  • ارتش آمریکا در تنگه هرمز شکست خورد

  • تهدید زیرساخت‌ها، تهدید زندگی مردم است

  • ترامپ در بن‌بست ایران گیر کرده هیچ‌کس جز خود را نباید سرزنش کند

  • واقعه‌ای که تاریخ را تغییر داد

  • از قبولی در کنکور سراسری تا انتخاب حجره نشینی

  • «وعده صادق» تجلی نبوغ مدیریتی شهید سلامی بود

  • تهدید تیم ملی ایران به کناره‌گیری از جام جهانی ۲۰۲۶

  • پلنگی که عقاب آفریقایی را شکار کرد

  • سه عامل ریزش طلای جهانی

  • تتلو؛ از صحنه موسیقی تا صحن دادگاه

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 280071
    تاریخ انتشار: 25/دي/1400 - 09:31

    این گیاه خطر مرگ را کاهش می‌دهد

    محققان به تازگی اعلام کردند که نوشیدن چای سبز در طول روز که سرشار از آنتی اکسیدان است، می تواند خطر مرگ را تا ۶۲ درصد کاهش دهد.

     این گیاه خطر مرگ را کاهش می‌دهد

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از بهداشت نیوز سکته مغزی اسکمی و هموراژیک تا حد زیادی خطر مرگ و میر را بالا می برد. در بیشتر موارد، زمانی که لخته خون داخل یکی از عروق مغزی ایجاد می شود، سکته رخ می دهد. اما پژوهشگران بر این باورند که مصرف یک نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان های قدرتمند می تواند خطر مرگ ناشی از سکته را تا ۶۲ درصد کاهش دهد.

     از آنجایی که سکته مغزی یکی از مهم ترین علل مرگ و میر و معلولیت در دنیا به شمار می رود، یکی از هولناک ترین بیماری ها نیز محسوب می شود. اما محققان ژاپنی دریافتند که مصرف یک نوشیدنی می تواند به کاهش خطر سکته کمک کند. 

    حدود یک چهارم از تمام موارد سکته در افراد زیر ۶۵ سال و در مبتلایان به فشار خون یا کلسترول خون بالا ایجاد می شود. زمانی که فشار خون به آستانه خود می رسد، خطر ایجاد لخته خونی افزایش می یابد که خونرسانی به مغز را مختل می کند. از سوی دیگر، کلسترول بالا نیز منجر به تشکیل پلاک هایی در عروق خونی می شود که ممکن است باعث تخریب عروق خونی منتهی به مغز شود.

    محققان ژاپنی دریافتند افرادی که روزانه دست کم ۷ فنجان چای سبز می نوشند، در مقایسه با افرادی که این عادت را ندارند، ۶۲ درصد کم تر در معرض خطر مرگ قرار دارند. یکی از رموز سالم بودن این نوشیدنی به این دلیل است که ژاپنی ها چای سبز را همراه با آب و بدون افزودن شکر مصرف می کنند.

    محققان، سبک زندگی، سابقه پزشکی و رژیم غذایی آنها از جمله مصرف چای و قهوه را افراد مورد بررسی قرار دادند. به گفته آنها، مصرف مقادیر بالاتری چای سبز همراه با مصرف زیاد ماهی، میوه ها و لوبیای سویا جزء تغذیه سالم محسوب می شود. 

    آنها بر این باورند که مصرف چای سبز به طور قابل توجهی میزان فشار سیستولیک و کلسترول LDL را کاهش می دهد. هنوز دقیقا مشخص نیست که کدام بخش از چای سبز می تواند تا این اندازه مفید باشد اما بررسی ها نشان می دهد که موادی چون پلی فنول ها شامل کاتچین ها و اپی کاتچین ها برای سلامت بسیار مفید هستند. 

    فرضیه ها نشان می دهد کاتچین ها حاوی مولکول هایی در چای سبز است که از بروز بیماری های عروقی مانند سکته جلوگیری می کند. چای سبز حاوی اثرات آنتی اکسیدان و ضدالتهابی بالایی است و  می تواند مانع از آغاز موقعیت هایی چون فشار خون بالا شود.

    تحقیقات حاکی از آن است افرادی که چای و قهوه مصرف می کنند، کم تر در معرض خطر دیابت و بیماری های قلبی و عروقی قرار می گیرند.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما