پنجشنبه 15 آبان 1404 - Thu 06 Nov 2025
  • وقتی تله دیپلماسی در خدمت جنگ و ترور بکار گرفته می‌شود

  • انتصاب سرپرست از کارکنان دستگاه‌های دیگر ممنوع شد

  • راه‌پیمایی یوم‌الله 13 آبان در تهران/ طنین شعار «مرگ بر آمریکا» +عکس و فیلم

  • تسخیر سفارت هویت حقیقی دولت آمریکا را روشن کرد / سیزده آبان از نظر تاریخی، روز افتخار و پیروزی است+صوت و فیلم

  • دشواری‌های آمریکا و اسرائیل در مواجهه با ایران

  • با تکیه بر آمریکا خود را در معرض خطر قرار ندهید

  • صلح‌خواهی نمایشی با جنگ‌افروزی ساختاری

  • شهید کربلایی :آمده‌ام نذرم را ادا کنم! +عکس

  • شرم‌آور نیست؟ البته که هست!

  • نگاهی به گزارش رسمی اسرائیل از حجم تلفات خود

  • وعده‌های دروغ جریان غربگرا از برجام تا FATF

  • پایان برجام و خواب‌های آشفته پسابرجامی!

  • میرزای نائینی معتقد به تشکیل «حکومت اسلامی» و مسئله «ولایت» بود /تعبیر امروزی جمهوری اسلامی همان حکومت مدنظر میرزای نائینی است +صوت وفیلم

  • بدون رفع تحریم‌ها ایران هیچ توافقی با آمریکا نمی‌کند

  • نمی‌توانید با این قصه‌ها مرا فریب دهید؛ وقتی نخست‌وزیر شدم، دیدم هیچ طرحی درباره ایران آماده نکرده بودید

  • جنگ روانی، سه ضلع از چهارضلع راهبرد ترامپ

  • پیام تسلیت به خانواده خادم الشهدا بهروز قدمی

  • آیا مذاکره بوداپست هم به سرنوشت آلاسکا دچار می‌شود؟

  • واکنش امام خامنه‌ای به ادعای ترامپ درباره صنعت هسته‌ای ایران: به همین خیال باش! +فیلم و صوت

  • نگرانی درباره احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، به طور کامل بر طرف نشده

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 125320
    تاریخ انتشار: 25/اسفند/1397 - 09:38
    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

    مجلس برای افزایش حقوق معلمان کاری کند/ شرمنده معلمان هستیم

    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش مشکل دارد و سند تحول یک نسخه درمان است گفت: ولی حل آن الزاماتی نیاز دارد که عنصر اصلی آن معلم ماست که باید توانمند باشد ولی با مشکل معیشتی روبروست و ما شرمنده معلم ها هستیم.

    مجلس برای افزایش حقوق معلمان کاری کند/ شرمنده معلمان هستیم

    مهدی نوید ادهم با اشاره به چالش‌های تحقق اهداف پرورشی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: سهم آموزش به شدت بیشتر از سهم پرورش در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری هاست. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تحول در باورها، مفاهیم و ارزش هاست و اگر رخ ندهد، تحول صوری راه به جایی نخواهد برد.

     

    وی افزود: تعلیم و تربیت در کشور ما یک سابقه چندهزار ساله دارد. اما آموزش و پرورش ترجمه واژه "education" است، این واژه وقتی وارد ایران شد دوگانه ترجمه و به "آموزش و پرورش " تبدیل شد و صدسال است که با این دوگانه پنداری مشکل داریم. سند تحول هم قصد تغییر این نگاه را دارد.

    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه تربیت در سندتحول دارای چند ویژگی است گفت: نخست آنکه در سند تحول، تعلیم و تربیت در هم تنیده، دیده شده است.

    وی تاکید کرد: نظام آموزشی فعلی باید به نهاد فرهنگی تربیتی تبدیل شود. دوم آنکه تربیت در سندتحول در ساحت های شش گانه مورد تاکید قرار گرفته است و باید بین اینها تعادل و توازن وجود داشته باشد.

    نوید ادهم افزود: تربیت باید آزادانه و آگاهانه رخ دهد و اجبار پذیر نیست. دانش آموز ما باید با پای خود به صحنه بیاید. ما باید برای تربیت زمینه سازی کرده و موانع را رفع کنیم. انتخاب و انتخاب گری از سوی دانش آموزان از مباحث جدی سند تحول است.

    وی با اشاره به مقاومت هایی برای تغییر رویکردها گفت: آموزش و پرورش امروز عرضه محور است، باید آموزش و پرورش در همه زمینه ها تقاضامحور باشد.

    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به برنامه ویژه مدرسه (طرح بوم) گفت: اگر این برنامه بخواهد اجرا شود باید صحنه مدرسه خلوت شود. وزیر هم به شدت مخالف بود که استان بخواهد فشار مدرسه ای و بخشنامه ای بیاورد. این فشارها ممنوع شده تا مدیر بتواند به برنامه بوم بپردازد.

    نوید ادهم در برنامه تلویزیونی پرسشگر گفت: معتقدم آموزش و پرورش امروز سندی پیش رو دارد که از منظر کارشناسان سند مادر برای تحول آفرینی است.

    وی ادامه داد: آموزش و پرورش مشکل دارد و سند یک درمان است. ولی حل آن الزاماتی نیاز دارد که عنصر اصلی آن معلم ماست که باید توانمند باشد ولی با مشکل معیشتی روبروست و ما شرمنده معلم ها هستیم. از مجلس قدردانی می‌کنیم که اعتبارات عمرانی سه برابر شده، همین کار را برای حقوق معلمان انجام دهید.

    منبع : ایسنا

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما