پنجشنبه 27 شهريور 1404 - Thu 18 Sep 2025
  • دعوت به آشوب چطور هو شد؟

  • ماشه را غرب می‌کشد خشاب را غرب‌زدگان پُر می‌کنند

  • این است اتحاد جهان اسلام / اتحاد 57 کشور اسلامی برای شکست طلسم نیل تا فرات / ایران پرچمدار شکست اسرائیل +فیلم

  • آیا حمایت از دولت مصلحتی است؟

  • چند نکته درباره ابهامات توافق با گروسی

  • تجاوز صهیونیست‌ها به قطر اثبات حقانیت منطق ایران است

  • راه مقابله با رژیم صهیونیستی، مقاومت است نه التماس به سازمان ملل

  • ۱۰ آسیب برزخ «نه‌صلح ، نه‌جنگ» و یک درس مدیریتی

  • موافقت رهبر انقلاب با شرایط و ضوابط عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌ها

  • پیشنهادی به دولت برای روایت قدرت

  • تغییر نام وزارت دفاع آمریکا به وزارت جنگ و سناریوهای پیش رو

  • سانسور سفر مهم پزشکیان به چین به‌خاطر مخالفت با مکانیسم ماشه

  • تحریم‌هایی که لغو نشد، مکانیسم ماشه که وجود نداشت(!) هم فعال شد/ روحانی نه سکوت کرد نه عذرخواهی؛ طلبکار شد!+عکس

  • آنها که نمی‌خواهند ایران سرای امید و همدلی باشد

  • اولین زن شهید مقاومت خرمشهر را بیشتر بشناسید+عکس

  • فصل پاسخگویی کاسبان برجام!

  • پس از یک ماه چه می‌شود؟!

  • حزب‌الله: سپر دفاعی لبنان در برابر جبهه استکبار

  • مکانیزم ماشه ما را به دوران جلیلی برمی‌گرداند /آیا دانشمندان اصلاح‌طلب، هسته‌ای، تحریم‌ها و قیمت‌ها را هم به عقب برمی‌گردانند؟

  • تاکید رهبر انقلاب بر عملیاتی نمودن توافق راهبردی ایران و چین

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 125320
    تاریخ انتشار: 25/اسفند/1397 - 09:38
    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

    مجلس برای افزایش حقوق معلمان کاری کند/ شرمنده معلمان هستیم

    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش مشکل دارد و سند تحول یک نسخه درمان است گفت: ولی حل آن الزاماتی نیاز دارد که عنصر اصلی آن معلم ماست که باید توانمند باشد ولی با مشکل معیشتی روبروست و ما شرمنده معلم ها هستیم.

    مجلس برای افزایش حقوق معلمان کاری کند/ شرمنده معلمان هستیم

    مهدی نوید ادهم با اشاره به چالش‌های تحقق اهداف پرورشی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: سهم آموزش به شدت بیشتر از سهم پرورش در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری هاست. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تحول در باورها، مفاهیم و ارزش هاست و اگر رخ ندهد، تحول صوری راه به جایی نخواهد برد.

     

    وی افزود: تعلیم و تربیت در کشور ما یک سابقه چندهزار ساله دارد. اما آموزش و پرورش ترجمه واژه "education" است، این واژه وقتی وارد ایران شد دوگانه ترجمه و به "آموزش و پرورش " تبدیل شد و صدسال است که با این دوگانه پنداری مشکل داریم. سند تحول هم قصد تغییر این نگاه را دارد.

    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه تربیت در سندتحول دارای چند ویژگی است گفت: نخست آنکه در سند تحول، تعلیم و تربیت در هم تنیده، دیده شده است.

    وی تاکید کرد: نظام آموزشی فعلی باید به نهاد فرهنگی تربیتی تبدیل شود. دوم آنکه تربیت در سندتحول در ساحت های شش گانه مورد تاکید قرار گرفته است و باید بین اینها تعادل و توازن وجود داشته باشد.

    نوید ادهم افزود: تربیت باید آزادانه و آگاهانه رخ دهد و اجبار پذیر نیست. دانش آموز ما باید با پای خود به صحنه بیاید. ما باید برای تربیت زمینه سازی کرده و موانع را رفع کنیم. انتخاب و انتخاب گری از سوی دانش آموزان از مباحث جدی سند تحول است.

    وی با اشاره به مقاومت هایی برای تغییر رویکردها گفت: آموزش و پرورش امروز عرضه محور است، باید آموزش و پرورش در همه زمینه ها تقاضامحور باشد.

    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به برنامه ویژه مدرسه (طرح بوم) گفت: اگر این برنامه بخواهد اجرا شود باید صحنه مدرسه خلوت شود. وزیر هم به شدت مخالف بود که استان بخواهد فشار مدرسه ای و بخشنامه ای بیاورد. این فشارها ممنوع شده تا مدیر بتواند به برنامه بوم بپردازد.

    نوید ادهم در برنامه تلویزیونی پرسشگر گفت: معتقدم آموزش و پرورش امروز سندی پیش رو دارد که از منظر کارشناسان سند مادر برای تحول آفرینی است.

    وی ادامه داد: آموزش و پرورش مشکل دارد و سند یک درمان است. ولی حل آن الزاماتی نیاز دارد که عنصر اصلی آن معلم ماست که باید توانمند باشد ولی با مشکل معیشتی روبروست و ما شرمنده معلم ها هستیم. از مجلس قدردانی می‌کنیم که اعتبارات عمرانی سه برابر شده، همین کار را برای حقوق معلمان انجام دهید.

    منبع : ایسنا

    نظرات بینندگان
    نظرات شما