چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 - Wed 01 May 2024
  • از ادعای شکنجه تا پیام‌های لحظه آخر به مادرش+ عکس و فیلم

  • زندگینامه شهید مرتضی مطهری، معلمی بزرگ و برگزیده

  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس

  • تصمیم‌گیری سلیقه‌ای عربستان در افزایش سهمیه حج+ عکس

  • پلیس در حال انجام وظیفه/ به ترک فعل ۳۲ دستگاه مسئول درباره حجاب رسیدگی خواهد شد؟+ فیلم

  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت

  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد ؟

  • دلالت‌های مهم قانون H.R.815 برای ایران

  • جزئیات جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

  • زهر چشمی که ایران در حمله به «نواتیم» از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود

  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/ خودروهای تولیدی کجا هستند؟

  • ماجرای زمین خوردن شهید خرازی و روضه زنده

  • با خانواده توماج صالحی آشنا شوید+عکس‌ و فیلم

  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس

  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم

  • تقید خاص شهید جهان آرا به نماز شب

  • بازار خودرو در دست‌انداز وعده‌ها

  • روایتی از محبان و دوست‌داران اهل بیت(ع) در آفریقا/ پایتخت کنیا میزبان رونمایی از مستند «روشن‌تر از خورشید»

  • مست عشق یک تریلر جنایی

  • بازی خطرناکی که در آسیا در جریان است

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 361653
    تاریخ انتشار: 08/دي/1402 - 09:47

    افزایش شدید کرایه حمل و نقل باری در دریای سرخ

    بحران خاورمیانه و جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین نرخ کرایه حمل دریایی را به شدت افزایش داده است.

    افزایش شدید کرایه حمل و نقل باری در دریای سرخ

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از  خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری‌های جهانی اعلام کردند نرخ کرایه حمل دریایی، طی روزهای اخیر و در پی جنگ نابرابر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، در بسیاری از مسیرهای تجاری افزایش قابل توجهی یافته است.

     
    رویترز و NBC در این خصوص گزارش داده‌اند سقف قیمت‌های حمل‌ونقل دریایی ظرف چند روز گذشته به دلیل تغییر مسیر بسیاری از کشتی‌ها از دریای سرخ، افزایش ناگهانی داشته است.
     
    نرخ حمل و نقل دریایی کانتینر 40 فوت از شانگهای چین به بنادر انگلستان به  10 هزار دلار رسیده است؛ همچنین به دنبال این افزایش، هزینه‌های حمل و نقل جاده‌ای در خاورمیانه  بیش از دو برابر شده است.
     
    در حال حاضر، حمل حجم عمده‌ای از محمولات از مبدأ خاور دور و شبه ‌قاره هند به مقاصد بندر جده در عربستان و بندر سوخنا در مصر متوقف شده و این محمولات به سایر بنادر از جمله دمام و جبل‌علی امارات حمل‌ می‌شوند. این موضوع موجب افزایش ترافیک بار در خلیج‌فارس شده و افزایش کرایه حمل کانتینری از مبدأ چین به خاورمیانه را به دنبال داشته است.
     
    بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود با افزایش میزان تنش در منطقه، هزینه حمل کالا از طریق دریای سرخ افزایش بیشتری داشته باشد. منابع خبری جهانی تحلیل می‌کنند تداوم این وضعیت می‌تواند ایجاد اختلال در عرضه جهانی در منطقه را در پی داشته باشد.
     
    در این میان برخی نوسانات نرخ حمل بار دریایی در ایران نیز متاثر از چنین فضایی است و پیش بینی می شود این روند روی کرایه های حمل بار از ایران به سایر کشورهای دنیا نیز اثرگذار باشد.
     
    انتهای پیام/

    نظرات بینندگان
    نظرات شما