چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 - Wed 01 May 2024
  • از ادعای شکنجه تا پیام‌های لحظه آخر به مادرش+ عکس و فیلم

  • زندگینامه شهید مرتضی مطهری، معلمی بزرگ و برگزیده

  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس

  • تصمیم‌گیری سلیقه‌ای عربستان در افزایش سهمیه حج+ عکس

  • پلیس در حال انجام وظیفه/ به ترک فعل ۳۲ دستگاه مسئول درباره حجاب رسیدگی خواهد شد؟+ فیلم

  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت

  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد ؟

  • دلالت‌های مهم قانون H.R.815 برای ایران

  • جزئیات جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

  • زهر چشمی که ایران در حمله به «نواتیم» از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود

  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/ خودروهای تولیدی کجا هستند؟

  • ماجرای زمین خوردن شهید خرازی و روضه زنده

  • با خانواده توماج صالحی آشنا شوید+عکس‌ و فیلم

  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس

  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم

  • تقید خاص شهید جهان آرا به نماز شب

  • بازار خودرو در دست‌انداز وعده‌ها

  • روایتی از محبان و دوست‌داران اهل بیت(ع) در آفریقا/ پایتخت کنیا میزبان رونمایی از مستند «روشن‌تر از خورشید»

  • مست عشق یک تریلر جنایی

  • بازی خطرناکی که در آسیا در جریان است

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 268599
    تاریخ انتشار: 08/آبان/1400 - 11:12

    تحول بزرگ در آموزش و پرورش با رتبه بندی معلمان

    وی خاطرنشان کرد:‌ این لایحه می‌تواند معلمان را وادار به افزایش و ارتقاء سطح علمی خود کند که نتیجه آن رشد و ارتقای سطح آموزش در سطح کلان کشور خواهد بود.

     تحول بزرگ در آموزش و پرورش با رتبه بندی معلمان

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»به نقل ازایرنا، محمدمهدی زاهدی روز جمعه در گفت و گویی با اشاره به بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در جلسات علنی مجلس گفت: همه کشورهایی که در حوزه‌های مختلف پیشرفت کردند، زیرساخت اصلی توسعه و پیشرفت آنها آموزش و پرورش بوده و در این کشورها از نهاد آموزش برای تربیت کودکان و نوجوانان و رسیدن به فناوری های جدید علمی، اقتصادی، فرهنگی خود به بهترین شکلی استفاده کردند.

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: در کشور ما به رغم اینکه در تعالیم اسلامی، قرآن، سنت و روایات توجه ویژه‌ای به معلم و شغلی معلمی شده است، ولی در این سال‌ها در قبال این قشر کوتاهی صورت گرفته و آن طور که شایسته است، معلمان و فرهنگیان مورد توجه قرار نگرفتند.

     

    وی با بیان اینکه لایحه رتبه‌بندی معلمان می‌تواند جایگاه و کرامت این قشر مهم جامعه را ارتقا داده و سبب بهبود سطح شغلی و حرفه‌ای معلمان شود، عنوان کرد: تصویب و اجرای این لایحه هم می‌تواند ارزش گذاری واقعی برای معلمان را فراهم کند و هم اینکه سطح معیشت معلمان و فرهنگیان را ارتقاء دهد.

    نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بارها گفتم که باید نگاه ویژه‌ای به معلم داشت چرا که معلمان وظیفه سنگین هدایت و آموزش فرزندان این مرز و بوم را بر عهده دارند و همه ما در هر پست و مقامی که هستیم با تعالیم معلمان به این جایگاه رسیدیم.

    زاهدی با بیان اینکه تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان و اجرای درست آن می‌تواند تحول بسیار مناسبی را در آموزش و پرورش ایجاد کند، اظهارداشت: تصویب و اجرای درست لایحه می‌تواند از نظر کیفی و کمی تاثیر مثبتی بر نحوه آموزش و پرورش فرزندان این کشور گذاشته و سبب شود جایگاه و شان معلمان نیز حفظ شود و انگیزه آنها را برای آموزش بهتر به دانش آموزان بیشتر کند.

    وی با اشاره به روند آموزش مجازی در سالهای اخیر اظهار کرد: البته باید قبول کرد که کیفیت آموزش مجازی قابل مقایسه با آموزش حضوری نیست و به عبارتی با آموزش مجازی نمی‌توانید سطح سواد و علم معلم را ارزیابی کنید.

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه باید فضای حقیقی آموزش را برای معلم ایجاد کرد تا شاهد رشد و شکوفایی او و دانش آموزان بود، ادامه داد: وقتی بستر مناسب آموزشی فراهم شود در این صورت معلمان می‌توانند توانایی‌ها و استعدادهای خود را بروز داده و سبب خلاقیت و رشد استعداد دانش آموزان شوند.

    وی خاطرنشان کرد:‌ این لایحه می‌تواند معلمان را وادار به افزایش و ارتقاء سطح علمی خود کند که نتیجه آن رشد و ارتقای سطح آموزش در سطح کلان کشور خواهد بود.

     کلیات لایحه رتبه‌بندی معلمان ۱۸ خردادماه امسال در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و از هفته گذشته نیز نمایندگان در صحن علنی مجلس بررسی جزئیات را در دستور کار قرار دادند.

    از ۱۰ ماده این لایحه تاکنون ۳ ماده به تصویب رسیده است.

    در مهمترین ماده این لایحه که ماده ۳ است، شرایط کسب، ارتقاء، توقف و تنزل در آیین نامه رتبه‌بندی معلمان تعیین شده که به اساس آن شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای، تجربیات و عملکرد رقابتی  معلمان در رتبه‌های پنج گانه آموزش‌یارمعلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استادمعلم قرار می‌گیرد.

    سایر مواد لایحه نیز با رای نمایندگان به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شد تا نسبت به اصلاح برخی از مواد آن اقدام شود.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما