یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
  • کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان در کارت‌خوان عبدالحمید!

  • ماجرای خبر زندانی‌بودن یک استاد مقیم آمریکا در اوین!+ عکس

  • پاسخ قشنگ شهید شیروی به سوال خبرنگار ژاپنی + عکس و فیلم

  • هدف مشترک استقلال و پرسپولیس

  • مقابله با بی‌حجابی ضرورتی اجتماعی

  • اشتباهات سیاستگذار، دلیل نوسان نرخ ارز

  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران

  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه

  • واکاوی ظرفیت‌های معدنی ایران و عربستان

  • ماجرای کشف یک نیروی به درد بخور توسط حسن باقری

  • نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا به کاخ سفید هشدار داد

  • روحانی و ربیعی مخالف کاندیداتوری خاتمی بودند

  • جزییات حراج بعدی شمش طلا

  • خبر خوش وزیر کار برای کارگران

  • اسناد ارتش آمریکا از عملایات پنجه عقاب در ایران + سند

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی

  • معلم شهیدی که در روز معلم شهید شد+عکس

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 268563
    تاریخ انتشار: 07/آبان/1400 - 15:48

    مهم‌ترین محور برنامه‌های شهردار تهران

    معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه تحول را باید در شهرداری آغاز و شهرداری متحول را برای خدمت‌رسانی به شهروندان آماده کرد، گفت: مهم‌ترین محور برنامه‌های شهردار جدید هوشمندی شهر است.

    مهم‌ترین محور برنامه‌های شهردار تهران

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»به نقل از فارس، لطف‌الله فروزنده، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، درباره روند هوشمندسازی در شهر تهران و برنامه مدیریت جدید شهری برای این بخش توضیح داد: امروزه با توسعه تکنولوژی، مدیریت و اداره یک مجموعه مانند شهر بدون نگاه هوشمند امکان‌پذیر نیست و باید به سمت شکل‌دهی شهر هوشمند حرکت کرد.


    وی هوشمندسازی را سبب خدمت ‌گرفتن آسان‌تر شهروندان، ایجاد شفافیت، افزایش سرعت ارایه خدمات و عمق و کیفیت خدمات ارایه شده شهرداری به شهروندان عنوان کرد و گفت: راهبرد و رویکرد اصلی شهرداری تهران هوشمندسازی است و مهم‌ترین محور برنامه‌های شهردار جدید هم هوشمندی شهر است. به طوری که شهردار تهران الزام کرده که در خود شهرداری هوشمندسازی را پیاده و براساس آن خدمت‌رسانی به شهروندان شود.

    فروزنده ادامه داد: شهروندانی که کم و بیش با فضای مجازی آشنا هستند از «تهران من» استفاده می‌کنند. از طرف دیگر بسیاری از خدمات شهرداری غیرحضوری و الکترونیک شده است و تا جایی که می‌توان باید خدمات را به صورت الکترونیک ارایه و حضور فیزیکی را کم کرد چرا که این اقدام تاثیر زیادی روی ترافیک، صرفه‌جویی در وقت و ارایه خدمات شفاف دارد.  

    معاون شهردار تهران با بیان اینکه رویکرد هوشمندسازی به طور جدی در شهرداری دنبال می‌شود، گفت: خوشبختانه شهردار تهران همه معاونان را ملزم کرده که در نخستین گام فرایندهای خدمات رسانی به مردم شناسایی و در گام دوم هم بلافاصله هوشمند شود که با برنامه زمان‌بندی که در اسناد بالادستی پیش‌بینی شده، تهران به یک شهر هوشمند تبدیل شود.

    معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران، با اشاره به خدمت‌رسانی هوشمند در شهرداری بیان کرد: تصمیم‌گیری در شهرداری و مدیریت شهر باید بر مبنای آمار باشد که خود، مبنای برنامه‌ریزی است و حتما بخش‌های مختلف منابع انسانی باید سرآمد این کار باشند و تعامل جدی با رصدخانه شهری تهران داشته باشند. سایر معاونت‌ها هم از این امر مستثنا نیستند.

    فروزنده گفت: باید از این ظرفیت بالایی که ایجاد شده استفاده کنیم و هرجا نقص و اشکالی وجود داشته باشد که به سمت هوشمند کردن نرفتیم، دنبال کنیم. درواقع تحول را باید در شهرداری آغاز و شهرداری متحول را برای خدمت‌رسانی به شهروندان آماده کرد.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما