یکشنبه 28 شهريور 1400 - Sun 19 Sep 2021
  • فیلم/ بازداشت دو اسیر فراری فلسطینی

  • قیمت روز گوشی موبایل در ۲۸ شهریور

  • گریم سنگین ستاره جوان سینما

  • شوک خبری در اردوگاه پرسپولیس قبل از دیدار حساس/نیمکت نشینی ستاره جنجالی پرسپولیس قطعی شد

  • خبرخوش یحیی و پرسپولیس برای هوادران/منتظر ستاره نوظهور پرسپولیس باشید

  • نکات مهم به برای واکسیناسیون کرونا

  • جدیدترین رسوایی کاسبان تحریم و بزک کنندگان FATF/ پیوستن ایران به شانگهای؛ چه کسانی بلد هستند با دنیا مذاکره کنند؟

  • فیلم/ رضایت مردم از روند واکسیناسیون کرونا

  • چشمان خیره کننده ستاره جاودان سینمای ایران

  • نگرانی های یک حامی به سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب

  • رعایت حجاب، صحنه نماز، اهدای مدال به شهدا و استفاده از چفیه بعنوان نماد ایثار و مقاومت، اینها ارزش است

  • شما زبان گفتگو با دنیا را بلد بودید؟!

  • تیپ شیک و لاکچری بازیگر زن سینما

  • آخرین جزئیات بازگشایی مدارس

  • سنگین‌ترین صف‌ خرید سهام بورس

  • ویژگی منحصر به فرد واکسن «رازی کووپارس»

  • واتس‌اپ ۲۶۷ میلیون دلار جریمه شد

  • فیلم/ مصدومیت ملی‌پوش والیبال ایران

  • فیلم/نمادجاهلیت اروپا با کشتار وحشیانه

  • وزرای خارجه انگلیس و آلمان:به احیای فوری مذاکرات با ایران نیاز است

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 254647
    تاریخ انتشار: 04/مرداد/1400 - 22:25

    عادت‌هایی که مفاصل را ضعیف می‌کند

    برخی عادت های ناسالم استخوان‌ها و مفاصل را ضعیف می‌کند که در مطلب زیر می توانید بخوانید.

    عادت‌هایی که مفاصل را ضعیف می‌کند

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» به نقل از برنا؛ خودداری از انجام برخی کارها و کنار گذاشتن عادات ناسالم می‌تواند سرعت و میزان تحلیل رفتن استخوان‌ها را کاهش دهد و به برخورداری از یک سبک زندگی سالم‌تر کمک کند.

    در مطلب زیر به برخی از عادات ناسالم اشاره کرده است که سلامت استخوانها را تحت تاثیر قرار می‌دهد:

    استعمال سیگار: با استعمال سیگار نوعی اتم موسوم به رادیکال های آزاد در بافت بدن تولید می شود. رادیکال های آزاد تولید شده نه تنها برای ریه ها مضر هستند بلکه به سلامت استخوان ها نیز آسیب وارد می‌کند. میزان تراکم استخوان در افرادی که از دخانیات مصرف می کنند، کمتر است.

    کم تحرکی: افراد کم تحرک بیشتر در معرض تحلیل رفتن سریع استخوان‌ها قرار دارند. انقباضات عضلانی باعث استحکام استخوان ها می شوند. از این رو ورزش کردن و داشتن فعالیت بدنی برای برخورداری از استخوان های سالم بسیار مهم است.

    مصرف مواد غذایی پرنمک: بین مصرف زیاد نمک و کاهش تراکم استخوان رابطه وجود دارد. با بالا رفتن میزان مصرف سدیم، بدن کلسیم بیشتری از طریق ادرار دفع می کند. در حقیقت زنان ممکن است هر سال تنها با مصرف یک گرم سدیم بیشتر طی روز یک درصد از تراکم استخوان خود را از دست بدهند.

    عدم حضور در فضاهای باز: ویتامین D برای حفظ استحکام استخوان‌ها حائز اهمیت است. کمبود این ویتامین موجب ضعیفی و شکنندگی استخوانها می‌شود. یکی از روش‌های تامین ویتامین D مورد نیاز بدن قرار گرفتن در معرض نور خورشید است بنابراین اگر فرد زمان کافی را در فضای باز سپری نکند، ممکن است با کمبود این ماده مغذی مواجه شود.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما