پنجشنبه 01 آبان 1404 - Thu 23 Oct 2025
  • میرزای نائینی معتقد به تشکیل «حکومت اسلامی» و مسئله «ولایت» بود /تعبیر امروزی جمهوری اسلامی همان حکومت مدنظر میرزای نائینی است +صوت وفیلم

  • بدون رفع تحریم‌ها ایران هیچ توافقی با آمریکا نمی‌کند

  • نمی‌توانید با این قصه‌ها مرا فریب دهید؛ وقتی نخست‌وزیر شدم، دیدم هیچ طرحی درباره ایران آماده نکرده بودید

  • جنگ روانی، سه ضلع از چهارضلع راهبرد ترامپ

  • پیام تسلیت به خانواده خادم الشهدا بهروز قدمی

  • آیا مذاکره بوداپست هم به سرنوشت آلاسکا دچار می‌شود؟

  • واکنش امام خامنه‌ای به ادعای ترامپ درباره صنعت هسته‌ای ایران: به همین خیال باش! +فیلم و صوت

  • نگرانی درباره احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، به طور کامل بر طرف نشده

  • آیا اژدهای پکن بر معامله‌گر نیویورکی چیره شده است؟

  • ‌پایان اقتدار شورای امنیت و آغاز عصر نظم نوین جهانی

  • از برجام تا برهوت؛ محصول نابلدی و بی‌دانشی

  • اگر یزید توانست شما هم می‌توانید

  • جاسـوس و جاسوسی از نگاه اسـلام

  • شرم‌الشیخ سوم روسیاهی پادوهای داخلی ترامپ

  • سخنان ترامپ درباره صلح با ایران، فریب است

  • آغاز عملیات آزادی اسرا در تل‌آویو و غزه/ بیانیه مهم گردان‌های قسام در باره توافق تبادل اسرا/ صلیب سرخ دومین گروه از اسرای اسرائیلی را تحویل گرفت/ اولین گروه اسرای فلسطینی وارد غزه شدند +عکس و فیلم

  • طرح ترامپ، اعتراف واضح به اقتدار مقاومت

  • ایران پس از شرم ‌الشیخ!

  • پروژه خطرناک جدید ظریف؛ خلع سلاح به نام «مردم»

  • دل آرام، اراده مستحکم، ایمان ژرف و امید زنده، نتیجه اقامه نماز با خشوع و دل‌سپاری به خداست

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 118180
    تاریخ انتشار: 02/بهمن/1397 - 12:39
    نازنین حیدری

    خرید فله‌ای زعفران ایرانی توسط تجار اسپانیایی

    یک مشاور کسب و کار با اشاره به اینکه ۹۰درصد زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود ولی تجار اسپانیایی به صورت فله ای آن را از ایران تهیه کرده و در بسته بندی‌هایی به نام اسپانیا در جهان می‌فروشند، گفت: فرش و ده‌ها محصول ایرانی گرفتار ضعف برندینگ هستند.

    خرید فله‌ای زعفران ایرانی توسط تجار اسپانیایی

    نازنین حیدری درخصوص چالش‌های عرضه مناسب محصولات ایرانی در بازارهای داخلی و علی الخصوص خارجی از جمله صنایع دستی و … اظهار داشت: اگرچه در کشورمان کارآفرینان خلاق و استارت آپ‌های وجود دارند ولی اغلب این مجموعه‌ها تنها نگاه محلی و فروش داخلی دارند که همین امر باعث شده این کسب و کارها در بهترین حالت تنها بتوانند به نیازهای بازار داخلی پاسخ دهند درحالیکه با وجود نیروی انسانی توانمند و زیرساخت‌های مدرن صنعتی و فناوری، این خرده مشاغل با توجه به مقوله برندسازی و بازاریابی می‌توانند محصول خود را در سطح بین المللی عرضه کنند.

    حیدری تصریح کرد: برخی از کشورهای با وجودی که نیمی از توانمندی‌های متخصصان و فعالان صنعتی، کشاورزی و خدماتی کشورمان را ندارند و به هیچ وجه قابل مقایسه با خلاقیت و هنر ایران نیستند تنها با تبلیغات و بازاریابی هدفمند، توانسته اند اقدام به برندسازی و فروش جهانی کنند به طور نمونه ۹۰ درصد زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود ولی تجار اسپانیایی به صورت عمده و فله ای این محصول را از ایران تهیه می‌کنند و در بسته بندی‌های مناسب و به نام کشور اسپانیا در بازارهای جهانی به فروش می‌رسانند.

    وی بهرمندی هدفمند از فضاهای آنلاین را یکی از عوامل مهم در مدیریت کسب و کار دانست و افزود: راه اندازی سایت و بارگذاری چند عکس و تصویر در فضای مجازی به معنای بازاریابی الکترونیکی و مدیریت کسب و کار آنلاین نیست بلکه حضور در بستر وب و تبلیغات در حوزه رسانه‌های اجتماعی باید دارای استراتژی و چشم انداز مشخص و با در نظر گرفتن مولفه‌های جذب گروه هدف باشد، به‌خصوص مشاغل و محصولاتی که قصد برند شدن دارند (صنایع دستی) باید به شکل هوشمندانه و با برنامه وارد این بستر شود وگرنه به‌جای معرفی درگیر موارد ضد تبلیغ قرار خواهند گرفت.

    حیدری ادامه داد: بهینه سازی و هدایت ترافیک جستجوگرها به سایت، استفاده از عناصر بصری، بازاریابی محتوا، توجه به شبکه‌های اجتماعی، ورود به مولفه‌های خاص بودن، ایمیل مارکتینگ، مخاطب شناسی و معرفی پتانسیل و توانمندها در قالب تولید فیلم و تیزر تنها بخشی از فرآیند برندینگ در کسب و کار است که صاحبان مشاغل و کارآفرینان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

    این مشاور کسب و کار ابراز کرد: کسانی که قصد ورود به چرخه اقتصاد را دارند باید به این امر واقف باشند که فضای رقابتی و تنوع خدمات به حدی است که دیگر با روش‌های گذشته نمی‌توان به نتایج خوبی دست یافت، برندسازی و توجه به بازاریابی هدفمند و اثربخش کمک می‌کند تا مشتریان در هر موقعیت و شرایط زمانی بتواند دسترسی سریع و آسانی به محصولات و خدمات داشته باشد پس برای راه اندازی یک کسب و کار پویا و سودمند می‌بایست با تدوین یک استراتژی صحیح، زنجیره تولید تا فروش را مدیریت کرد به‌خصوص افرادی که قصد گسترش فعالیت خود را به خارج از کشور دارند باید از ابتدا به مدیریت کسب و کار خود توجه کنند.

    حیدری خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از فعالیت برندینگ در حوزه کسب و کار می‌شود نخستین چیزی که به ذهن می‌رسد، ممکن است لوگو یا یک امتیاز باشد، اما برندسازی موضوعی فراتر از واژه ها است. در واقع اگر صاحبان مشاغل بر روی ساخت یک برند منحصر به فرد متمرکز نشوند افراد دیگری این کار را انجام خواهند داد و ممکن است نتیجه آن چیزی نباشد که مورد نظر باشد، مانند اتفاقی که برای زعفران، پسته، فرش و ده ها محصول ایرانی دیگر افتاده است.

    منبع : تسنیم

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما