جمعه 16 آبان 1404 - Fri 07 Nov 2025
  • مهم‌ترین اقدام نظام اقتصادی، اصلاح شبکه بانکی است

  • سهم سنوار در انتخاب ممدانی

  • وقتی تله دیپلماسی در خدمت جنگ و ترور بکار گرفته می‌شود

  • انتصاب سرپرست از کارکنان دستگاه‌های دیگر ممنوع شد

  • راه‌پیمایی یوم‌الله 13 آبان در تهران/ طنین شعار «مرگ بر آمریکا» +عکس و فیلم

  • تسخیر سفارت هویت حقیقی دولت آمریکا را روشن کرد / سیزده آبان از نظر تاریخی، روز افتخار و پیروزی است+صوت و فیلم

  • دشواری‌های آمریکا و اسرائیل در مواجهه با ایران

  • با تکیه بر آمریکا خود را در معرض خطر قرار ندهید

  • صلح‌خواهی نمایشی با جنگ‌افروزی ساختاری

  • شهید کربلایی :آمده‌ام نذرم را ادا کنم! +عکس

  • شرم‌آور نیست؟ البته که هست!

  • نگاهی به گزارش رسمی اسرائیل از حجم تلفات خود

  • وعده‌های دروغ جریان غربگرا از برجام تا FATF

  • پایان برجام و خواب‌های آشفته پسابرجامی!

  • میرزای نائینی معتقد به تشکیل «حکومت اسلامی» و مسئله «ولایت» بود /تعبیر امروزی جمهوری اسلامی همان حکومت مدنظر میرزای نائینی است +صوت وفیلم

  • بدون رفع تحریم‌ها ایران هیچ توافقی با آمریکا نمی‌کند

  • نمی‌توانید با این قصه‌ها مرا فریب دهید؛ وقتی نخست‌وزیر شدم، دیدم هیچ طرحی درباره ایران آماده نکرده بودید

  • جنگ روانی، سه ضلع از چهارضلع راهبرد ترامپ

  • پیام تسلیت به خانواده خادم الشهدا بهروز قدمی

  • آیا مذاکره بوداپست هم به سرنوشت آلاسکا دچار می‌شود؟

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 118180
    تاریخ انتشار: 02/بهمن/1397 - 12:39
    نازنین حیدری

    خرید فله‌ای زعفران ایرانی توسط تجار اسپانیایی

    یک مشاور کسب و کار با اشاره به اینکه ۹۰درصد زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود ولی تجار اسپانیایی به صورت فله ای آن را از ایران تهیه کرده و در بسته بندی‌هایی به نام اسپانیا در جهان می‌فروشند، گفت: فرش و ده‌ها محصول ایرانی گرفتار ضعف برندینگ هستند.

    خرید فله‌ای زعفران ایرانی توسط تجار اسپانیایی

    نازنین حیدری درخصوص چالش‌های عرضه مناسب محصولات ایرانی در بازارهای داخلی و علی الخصوص خارجی از جمله صنایع دستی و … اظهار داشت: اگرچه در کشورمان کارآفرینان خلاق و استارت آپ‌های وجود دارند ولی اغلب این مجموعه‌ها تنها نگاه محلی و فروش داخلی دارند که همین امر باعث شده این کسب و کارها در بهترین حالت تنها بتوانند به نیازهای بازار داخلی پاسخ دهند درحالیکه با وجود نیروی انسانی توانمند و زیرساخت‌های مدرن صنعتی و فناوری، این خرده مشاغل با توجه به مقوله برندسازی و بازاریابی می‌توانند محصول خود را در سطح بین المللی عرضه کنند.

    حیدری تصریح کرد: برخی از کشورهای با وجودی که نیمی از توانمندی‌های متخصصان و فعالان صنعتی، کشاورزی و خدماتی کشورمان را ندارند و به هیچ وجه قابل مقایسه با خلاقیت و هنر ایران نیستند تنها با تبلیغات و بازاریابی هدفمند، توانسته اند اقدام به برندسازی و فروش جهانی کنند به طور نمونه ۹۰ درصد زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود ولی تجار اسپانیایی به صورت عمده و فله ای این محصول را از ایران تهیه می‌کنند و در بسته بندی‌های مناسب و به نام کشور اسپانیا در بازارهای جهانی به فروش می‌رسانند.

    وی بهرمندی هدفمند از فضاهای آنلاین را یکی از عوامل مهم در مدیریت کسب و کار دانست و افزود: راه اندازی سایت و بارگذاری چند عکس و تصویر در فضای مجازی به معنای بازاریابی الکترونیکی و مدیریت کسب و کار آنلاین نیست بلکه حضور در بستر وب و تبلیغات در حوزه رسانه‌های اجتماعی باید دارای استراتژی و چشم انداز مشخص و با در نظر گرفتن مولفه‌های جذب گروه هدف باشد، به‌خصوص مشاغل و محصولاتی که قصد برند شدن دارند (صنایع دستی) باید به شکل هوشمندانه و با برنامه وارد این بستر شود وگرنه به‌جای معرفی درگیر موارد ضد تبلیغ قرار خواهند گرفت.

    حیدری ادامه داد: بهینه سازی و هدایت ترافیک جستجوگرها به سایت، استفاده از عناصر بصری، بازاریابی محتوا، توجه به شبکه‌های اجتماعی، ورود به مولفه‌های خاص بودن، ایمیل مارکتینگ، مخاطب شناسی و معرفی پتانسیل و توانمندها در قالب تولید فیلم و تیزر تنها بخشی از فرآیند برندینگ در کسب و کار است که صاحبان مشاغل و کارآفرینان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

    این مشاور کسب و کار ابراز کرد: کسانی که قصد ورود به چرخه اقتصاد را دارند باید به این امر واقف باشند که فضای رقابتی و تنوع خدمات به حدی است که دیگر با روش‌های گذشته نمی‌توان به نتایج خوبی دست یافت، برندسازی و توجه به بازاریابی هدفمند و اثربخش کمک می‌کند تا مشتریان در هر موقعیت و شرایط زمانی بتواند دسترسی سریع و آسانی به محصولات و خدمات داشته باشد پس برای راه اندازی یک کسب و کار پویا و سودمند می‌بایست با تدوین یک استراتژی صحیح، زنجیره تولید تا فروش را مدیریت کرد به‌خصوص افرادی که قصد گسترش فعالیت خود را به خارج از کشور دارند باید از ابتدا به مدیریت کسب و کار خود توجه کنند.

    حیدری خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از فعالیت برندینگ در حوزه کسب و کار می‌شود نخستین چیزی که به ذهن می‌رسد، ممکن است لوگو یا یک امتیاز باشد، اما برندسازی موضوعی فراتر از واژه ها است. در واقع اگر صاحبان مشاغل بر روی ساخت یک برند منحصر به فرد متمرکز نشوند افراد دیگری این کار را انجام خواهند داد و ممکن است نتیجه آن چیزی نباشد که مورد نظر باشد، مانند اتفاقی که برای زعفران، پسته، فرش و ده ها محصول ایرانی دیگر افتاده است.

    منبع : تسنیم

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما