پنجشنبه 03 مهر 1404 - Thu 25 Sep 2025
  • «تکبیرهای جامانده»

  • اتحاد ملت ایران در جنگ ۱۲ روزه، دشمن را ناامید کرد/ مردم به خیابانها آمدند اما علیه دشمن نه علیه نظام اسلامی + فیلم

  • بی‌اعتنایی به قانون حجاب وبال‌تان می‌شود

  • رهبر انقلاب و یک حقیقت آشکار درباره اروپا+فیلم

  • پشت پرده فریب آمریکا: از نابودی برنامه هسته‌ای لیبی تا توطئه علیه ایران

  • تیم ملی کشتی فرنگی ایران قهرمان جهان شد /شانس یک طلا و یک برنز ایران در ۳ وزن دوم /سالتوهای مرگبار دلاور ایذه‌ای کشتی ایران + فیلم

  • مقاومت شعار نیست / مغز نظامی حزب‌الله که بود؟ +عکس

  • فرایند بازگشت تحریم‌ها: مکانیسم اسنپ‌بک در عمل

  • دعوت به آشوب چطور هو شد؟

  • ماشه را غرب می‌کشد خشاب را غرب‌زدگان پُر می‌کنند

  • این است اتحاد جهان اسلام / اتحاد 57 کشور اسلامی برای شکست طلسم نیل تا فرات / ایران پرچمدار شکست اسرائیل +فیلم

  • آیا حمایت از دولت مصلحتی است؟

  • چند نکته درباره ابهامات توافق با گروسی

  • تجاوز صهیونیست‌ها به قطر اثبات حقانیت منطق ایران است

  • راه مقابله با رژیم صهیونیستی، مقاومت است نه التماس به سازمان ملل

  • ۱۰ آسیب برزخ «نه‌صلح ، نه‌جنگ» و یک درس مدیریتی

  • موافقت رهبر انقلاب با شرایط و ضوابط عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌ها

  • پیشنهادی به دولت برای روایت قدرت

  • تغییر نام وزارت دفاع آمریکا به وزارت جنگ و سناریوهای پیش رو

  • سانسور سفر مهم پزشکیان به چین به‌خاطر مخالفت با مکانیسم ماشه

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 410040
    تاریخ انتشار: 03/مهر/1404 - 13:32

    هوش مصنوعی در کجا به کمک سریال حضرت موسی آمد؟

    مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: بیشترین استفاده از هوش مصنوعی در سریال حضرت موسی (ع) در زمینه تغییر صورت و تولید احساس از سوی کودک بوده است.

    هوش مصنوعی در کجا به کمک سریال حضرت موسی آمد؟

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

    کمیل خجسته، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان که در زمینه استفاده از هوش مصنوعی با پروژه «حضرت موسی (ع)» همکاری کرده است، توضیحاتی درباره این همکاری داد و گفت: پروژه «حضرت موسی (ع)» دو بخش ویژه در سینمای ایران داشت. یک بخش مربوط به ویرچوال (تولید مجازی) بود، که در موضوعاتی نظیر دکور، سازه‌ها و نحوه اجرا تغییرات ایجاد کرده بود. مثلاً بجای اینکه پروژه در یک صحنه بزرگ فیلمبرداری بشود، در استودیو‌های کوچک فیلمبرداری انجام می‌شد. از آنجایی که کارگردان با کودک درگیر بود و مشکل بازی‌گیری در او وجود داشت و لازم بود که کودک در طول پروژه و به‌خاطر افزایش سن دچار تغییرات نشود، دو ماموریت برای هوش مصنوعی تعریف شد.

    خجسته ادامه داد: مسئله اول حفظ صورت کودک بود؛ بدین ترتیب که از کودکان مختلف، اما با صورت ثابت مطابق همان چهره‌ای که ابتدا نمایش داده شده بود، استفاده شد. چون پروژه چندین ساله بود و کودک اولیه به‌خاطر پروسه زمان رشد کرده بود و با شخصیت داستان تطابق نداشت. مسئله دوم تولید احساس بود. مثلاً زمانی که نیاز داشتند کودک بیدار باشد، او خواب بود. یا زمانی که نیاز بود کودک بخندد، او نمی‌خندید.

    وی در پاسخ به این سوال که بیشترین استفاده از هوش مصنوعی برای کودک بود؟ توضیح داد: بله، در تغییر صورت و تولید احساس بوده است. بنابراین، تلاش عوامل و تصمیم‌گیران سریال «حضرت موسی (ع)» این بود که به موازات تولید پروژه، تکنولوژی و فناوری‌های جدید هم وارد ایران بشود. نکته جالب اینجاست که چه حوزه ای‌آی (AI) و چه حوزه ویرچوال با کمک همکاران ایرانی تولید شده، که کار بزرگی از سوی آقایان حاتمی‌کیا و رضوی است.

    خجسته ارزیابی خود را از وضعیت سرمایه‌گذاری کشور‌های حاشیه خلیج فارس در زمینه هوش مصنوعی اینطور بیان کرد: اگرچه قطر، امارات و عربستان سعودی در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری‌هایی انجام داده‌اند، اما پشت بخش عمده این سرمایه‌گذاری‌ها، شرکت‌های آمریکایی قرار دارند.

     

    نظرات بینندگان
    نظرات شما