پنجشنبه 03 مهر 1404 - Thu 25 Sep 2025
  • «تکبیرهای جامانده»

  • اتحاد ملت ایران در جنگ ۱۲ روزه، دشمن را ناامید کرد/ مردم به خیابانها آمدند اما علیه دشمن نه علیه نظام اسلامی + فیلم

  • بی‌اعتنایی به قانون حجاب وبال‌تان می‌شود

  • رهبر انقلاب و یک حقیقت آشکار درباره اروپا+فیلم

  • پشت پرده فریب آمریکا: از نابودی برنامه هسته‌ای لیبی تا توطئه علیه ایران

  • تیم ملی کشتی فرنگی ایران قهرمان جهان شد /شانس یک طلا و یک برنز ایران در ۳ وزن دوم /سالتوهای مرگبار دلاور ایذه‌ای کشتی ایران + فیلم

  • مقاومت شعار نیست / مغز نظامی حزب‌الله که بود؟ +عکس

  • فرایند بازگشت تحریم‌ها: مکانیسم اسنپ‌بک در عمل

  • دعوت به آشوب چطور هو شد؟

  • ماشه را غرب می‌کشد خشاب را غرب‌زدگان پُر می‌کنند

  • این است اتحاد جهان اسلام / اتحاد 57 کشور اسلامی برای شکست طلسم نیل تا فرات / ایران پرچمدار شکست اسرائیل +فیلم

  • آیا حمایت از دولت مصلحتی است؟

  • چند نکته درباره ابهامات توافق با گروسی

  • تجاوز صهیونیست‌ها به قطر اثبات حقانیت منطق ایران است

  • راه مقابله با رژیم صهیونیستی، مقاومت است نه التماس به سازمان ملل

  • ۱۰ آسیب برزخ «نه‌صلح ، نه‌جنگ» و یک درس مدیریتی

  • موافقت رهبر انقلاب با شرایط و ضوابط عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌ها

  • پیشنهادی به دولت برای روایت قدرت

  • تغییر نام وزارت دفاع آمریکا به وزارت جنگ و سناریوهای پیش رو

  • سانسور سفر مهم پزشکیان به چین به‌خاطر مخالفت با مکانیسم ماشه

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 410005
    تاریخ انتشار: 03/مهر/1404 - 09:22

    شوک ترکیه به خودروسازان ژاپنی

    پیش‌بینی می‌شود جدیدترین تعرفه‌های گمرکی ترکیه بر واردات خودروهای سواری، بیشترین ضربه را به خودروسازان ژاپنی وارد کند که سهم ۸.۶ درصدی در بازار این کشور دارند

    شوک ترکیه به خودروسازان ژاپنی

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»  بر اساس قانون منتشر شده در روزنامه رسمی، علاوه بر ۱۰ درصد تعرفه گمرکی موجود، تعرفه ۲۵ درصدی برای واردات خودروهای بنزینی، دیزلی و هیبریدی و تعرفه ۳۰ درصدی برای واردات خودروهای تمام برقی و پلاگین هیبریدی تعیین شده است. ترکیه پیش از این، تعرفه‌های اضافی را فقط برای خودروهای وارداتی از آمریکا و چین اعمال می‌کرد. خودروهای آمریکایی با ۵۰ درصد تعرفه اضافی و خودروهای برقی چینی با ۴۰ درصد تعرفه اضافی روبرو بودند. طبق چارچوب جدید، اکنون، همه تامین‌کنندگان خارج از اتحادیه اروپا و غیر عضو توافقنامه تجارت آزاد به طور مساوی تحت پوشش این تعرفه‌ها قرار می‌گیرند. همزمان، دولت ترکیه تعرفه اضافی ۶۰ درصدی بر خودروهای آمریکایی را که از سال ۲۰۱۸ اعمال شده بود، لغو کرد. با این تغییرات، ژاپن برای اولین‌ بار مشمول تعرفه‌های جدید قرار گرفت. اکنون، مدل‌های وارداتی از ژاپن و تایلند مستقیما هدف نرخ‌های بالاتر تعرفه قرار خواهند گرفت. علی حیدر بوزکورت، مدیرعامل تویوتای ترکیه، هشدار داد که تغییرات ناگهانی سیاست، برنامه‌ریزی بلندمدت صنعت را مختل می‌کند. نیسان در صدر واردات خودروهای ژاپنی در ترکیه قرار دارد. بازار خودروهای سواری ترکیه در دوره ژانویه تا اوت سال جاری، با ۸.۱ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۴، به ۶۵۴ هزار و ۴۱۳ دستگاه خودرو رسید. از ۶۵۴ هزار و ۴۱۳ دستگاه خودروی سواری فروخته شده در ترکیه در هشت ماه اول سال میلادی جاری، ۴۶۲ هزار و ۹۰۴ دستگاه وارداتی بودند که حدود ۷۱ درصد از بازار را تشکیل دادند. برندهای ژاپنی ۳۹ هزار و ۷۲۱ دستگاه از این واردات را به خود اختصاص داده‌اند که معادل حدود ۸.۶ درصد از کل واردات خودروهای سواری است. بر اساس گزارش ترکیه تودی، نیسان با ۱۴ هزار و ۹۵۱ دستگاه خودرو وارداتی، در رتبه اول قرار گرفت و پس از آن تویوتا به همراه برند لوکس لکسوس با ۱۰ هزار و ۸۹۳ دستگاه، هوندا با ۹۶۰۶ دستگاه، سوزوکی با ۳۹۷۴ دستگاه و سوبارو با ۲۹۷ دستگاه قرار گرفتند.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما