به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از ایرنا
سالار قاسمی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان با محوریت پروژه مهر افزود: این مدارس با حضور رییس جمهور در سراسر کشور افتتاح خواهد شد که کار بی سابقه ای است.
وی یادآور شد: ۸۰ هزار معلم در دولت چهاردهم در حال جذب آموزش و پرورش هستند که حدود ۸۶۰ نفر از این تعداد سهم استان کرمان است و اقدام بزرگی در راستای تامین نیروی انسانی این نهاد است.
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه رییس جمهور بشخصه در ۵۰ جلسه که به طور میانگین هفته ای یک تا ۲ بار است در جلسات آموزش و پرورش شرکت میکند تصریح کرد: حضور استانداران نیز در شورای آموزش و پرورش موجب ارتقای جایگاه این شورا شده است.
وی با تاکید به اینکه شورای آموزش و پرورش راهبردی ترین شورای استان است گفت: با نگاهی که رییس جمهور به این حوزه دارد این جایگاه در استانها ارتقا پیدا کرده است.
قاسمی گفت: با توجه به اولویتی که دولت چهاردهم در بخش آموزش و پرورش دارد، کیفیت و عدالت آموزشی یعنی جایگاه راهبردی آموزش و پرورش تقویت و مصوبات شورای آموزش و پرورش کاربردی شود.
وی با اشاره به اهتمام دولت چهاردهم در زمینه آموزش و پرورش تصریح کرد: استاندار کرمان نیز از استانداران موفق و همراه است که نگاه تخصصی و فنی به آموزش و پرورش دارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اولویت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید بازگشایی و آغاز سال تحصیلی جدید است و پروژه مهر صرفا کار آموزش و پرورش نیست یلکه یک راهبرد ملی و وظیفه همه دستگاههاست.
وی با اشاره به نشر اکاذیب و شایعاتی مانند غیرحضوری شدن مدارس با توجه به جنگ ۱۲ روزه افزود: میطلبد مجموعه ارکان استانها با مشارکت استانداران به پروژه مهر ورود کنند.
قاسمی به اصلاح ساختار دانشگاه فرهنگیان به عنوان بزرگترین مرکز کیفیت بخشی به آموزش و پرورش کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان یک دبیرستان بود و با اصلاح ساختاری که در این زمینه در حال انجام است، تراز ملی پیدا میکند که دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز هست.
وی اضافه کرد: ما باید صدای بی صدایانی چون دانش آموزان استثنایی و مدافع منافع این افراد باشیم.
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با تاکید بر اینکه اعتبارات نوسازی مدارس در دولت چهاردهم ۵۰۰ درصد افزایش یافته است گفت: اگر قرار است یکجا تبعیض قائل شویم باید برای دانش آموزان با نیاز ویژه باشد.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه آموزش و پرورش استثنایی را جدی بگیرید گفت: مدرسه پناهگاه دانش آموزان استثنایی است و سهم این مدارس در نهضت مدرسه سازی باید بیشتر دیده شود.
قاسمی ادامه داد: میانگین سرانه فضای آموزشی در ایران ۵.۵ متر مربع و همین عدد در دنیا ۸.۶ متر مربع است در حالی که سرانه مدارس استثنایی در کشور ۹ متر مربع و در دنیا ۲۷ متر مربع است که بیانگر فاصله بسیار زیادی است.
وی با اشاره به آمار قابل توجه دانش آموزان بازمانده از تحصیل اظهار داشت: نبود سرویس رفت و آمد مناسب یکی از دلایل اصلی و مهم است که میطلبد استانها نیز در راستای تامین سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی و البته تجهیز این مدارس تلاش کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش، آموزش و پرورش استثنایی را در سه کلمه "توانبخشی ورزشی، هنری و حرفهای" خلاصه کرد و گفت: امسال برای اولین بار ۲ محتوای درسی برای بچههای اوتیسم تعریف شده و قصد داریم سنجش را چند سال به عقب بکشانیم تا شناسایی این کودکان زودتر انجام شود.