جمعه 05 تير 1405 - Fri 26 Jun 2026
  • خلیل‌زاده در تیم منتخب دور دوم گروهی + عکس

  • فیلم/ حال و هوای تهران در روز تاسوعا

  • گل‌های روز سیزدهم جام جهانی ۲۰۲۶ / فیلم

  • قیمت طلا و سکه امروز ۳ تیرماه ۱۴۰۵

  • توافق ستاره استقلال برای تمدید قرارداد

  • قالیباف باکو را به مقصد تهران ترک کرد

  • دیدار قالیباف با علی اف +عکس

  • اسرائیل از حمله هوایی به لبنان خبر داد

  • پایان دادگاه نتانیاهو بعد از ۹۸ جلسه

  • پول‌های آزادشده ایران کجا خرج می‌شود؟

  • اعلام زمان از سرگیری مذاکرات فنی اسلام‌آباد

  • برنامه بازی‌های روز پانزدهم جام جهانی ۲۰۲۶

  • توقف کامل پروازها در فرودگاه مهرآباد ۱۲ و ۱۵ تیر

  • پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه به محمدباقر ذوالقدر

  • هیچ نشستی با گروسی برگزار نشده است

  • افشای مشخصات وطن‌فروش‌ها به صورت آنلاین +عکس

  • ترامپ فینال جام جهانی را خراب می‌کند

  • «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد»+ عکس

  • پیام سید مجید موسوی فرمانده هوا فضای سپاه به خانواده شهید ماکان نصیری

  • قالیباف: ایران نشان داد دوران تحمیل اراده بر ملتهای مستقل گذشته است

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 403826
    تاریخ انتشار: 02/تير/1404 - 11:27

    بقائی: آمریکا مسئول پیامدهای این جنگ است

    سخنگوی وزارت خارجه ایران با انتقاد از تجاوزات اخیر آمریکا و اسرائیل به خاک ایران، آن را مصداق زورگویی جهانی دانست و هشدار داد که مسئولیت پیامدهای این بحران بر عهده واشنگتن و متحدانش است.

    بقائی: آمریکا مسئول پیامدهای این جنگ است

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»

    اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان، حملات اخیر به جمهوری اسلامی ایران و تهدید به تکرار آن را "نماد زورگویی سازمان‌یافته و نهادینه در سطح جهانی" دانست و تأکید کرد که این اقدام، به شکل بی‌سابقه‌ای، منطقه خاورمیانه را وارد مرحله‌ای خطرناک کرده است.

    بقایی گفت: «این یک زورگویی کامل است که به یک کشور حمله شود و بعد تهدید به حملات بیشتر صورت گیرد. این چیزی نیست جز تجلی زورگویی نظام‌مند در عرصه جهانی.»

    وی با اشاره به تبعات این اقدامات در منطقه تأکید کرد:

    «این اتفاق از آن جهت بی‌سابقه و خطرناک است که امروز بسیاری چنین برداشت کرده‌اند که بنیامین نتانیاهو موفق شده ایالات متحده را وارد جنگی کند که متعلق به خودش است.

    این موضوع کل منطقه را به حالت هشدار درآورده است.»سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین گفت: «ما روابط بسیار خوبی با همسایگان‌مان داریم.

    کشورهای اسلامی و عربی، همه در محکومیت این اقدام تجاوزکارانه اسرائیل و آمریکا متحد شده‌اند. هیچ‌کس نمی‌داند در آینده چه خواهد شد، اما یک چیز قطعی است: مسئولیت تمام پیامدهای این جنگ بر عهده ایالات متحده و متحدانش خواهد بود.»

    در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت دیپلماسی میان ایران و آمریکا، بقایی تأکید کرد: «دیپلماسی برای ما هیچ‌گاه پایان نمی‌یابد. این یک اصل و قاعده برای ایرانی‌هاست. ما هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم. آنچه اکنون شاهدش هستیم، خیانت به دیپلماسی است؛ خیانتی که توسط دولت ترامپ آغاز شد.»

    نظرات بینندگان
    نظرات شما