جمعه 09 خرداد 1404 - Fri 30 May 2025
بنر پویش نه به تصادف برای استفاده پایگاه‌های خبری
  • ششمین خرید باشگاه پرسپولیس در نقل و انتقالات/پرداخت رضایت‌نامه در ۲ قسط

  • سند «چارچوب مسقط»/تلاش آمریکا و ایران جهت یک تفاهم سیاسی قبل از 20 خرداد

  • امروز برای خدمت به مردم فضا مناسب و فرصت‌ها بسیار است + فیلم

  • ترامپ دنبال سر کار گذاشتن است اما کاش مستقیم هم مذاکره کنیم(!)

  • قالیباف رئیس مجلس ماند +فیلم

  • یک شرکت چینی دو هواپیما به قیمت ۶۰ میلیون دلار را به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، به قیمت ۱۱۶ میلیون دلار فروختند

  • بانکی که هیچ کس اعتماد به آن ندارد جز روزنامه اعتماد

  • زنگ خطر را بصدا درآورد!

  • رهبر انقلاب: فعالیت‌های مشترک ایران و پاکستان برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه باید انجام بگیرد/ ما به آینده دنیای اسلام خوش‌بین هستیم

  • یک فرد آگاه در همایش نبود که آخوندی را بازخواست کند؟

  • اینکه بگویند به ایران اجازه غنی‌سازی نمی‌دهیم، غلط زیادی است /شهید رئیسی زبان صادق و عمل خستگی‌ناپذیر داشت + فیلم و صوت

  • ترامپ غلط کرد با آنها که پالایشگاه‌ سازی و نیروگاه‌ سازی را مسخره می‌کردند

  • برای چهره‌نگاری شایسته‌، جذاب و با نشاط از معلم کار رسانه‌ای شود/ جدا کردن آموزش و پرورش از دولت معنی ندارد+ فیلم

  • دیپلماسی داروغه: زوال مذاکره و تعامل

  • منیت عاریتی؛ تحقیر در ازای بقا

  • قهرمانان واقعی و انسان‌دوست ایران در دفاع مقدس معرفی شوند+عکس و فیلم

  • آیا هنوز هم به مذاکره ادامه می‌دهید؟!

  • لیدرهای ضدانقلاب، ایرانی نیستند؟+فیلم و عکس

  • هر دو طرف با رهبران خود مشورت کنند

  • مذاکرات نسبت به سه دور گذشته جدی تر و صریح تر بود./برای جلسه بعدی توافق شده/در موضوعات مورد اختلاف، مقداری به هم نزدیک شده /

  • بنر پویش نه به تصادف برای استفاده پایگاه‌های خبری
    |ف |
    | | | |
    کد خبر: 402209
    تاریخ انتشار: 07/خرداد/1404 - 16:28

    افتتاح ۶ ایستگاه مترو در غرب تهران تا ۱۴۰۶

    سرپرست خط ۱۰ متروی تهران اعلام‌ کرد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نظر داریم تا سال ۱۴۰۶، پنج کیلومتر ایستگاه‌های دریاچه چیتگر تا کوهسار از خط ۱۰ متروی تهران را با ۶ ایستگاه به بهره برداری برسانیم.

    افتتاح ۶ ایستگاه مترو در غرب تهران تا ۱۴۰۶

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از ایسنا

    فرهاد زمانی در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند ساخت خط ده مترو با بیان اینکه خط ده مترو در طرح تفصیلی شهر تهران دیده شده و پیشرو در شروع عملیات اجرایی در بین ۴ خط جدید متروست، گفت: پروژه خط ۱۰ مترو مناطق ۱تا ۵ و۲۲ را با ۴۷ کیلومتر و ۳۵ ایستگاه پوشش می‌دهد.

    وی با بیان این خط مترو بار ترافیکی خط ۲ و ۴ را کم می‌کند، افزود: بنا داریم خط ۱۰ مترو در بخش غربی را تکمیل کنیم که ۲۱ ایستگاه در ۲۹ کیلومتر مسیر دیده شده و در بخش شرقی نیز ۱۴ ایستگاه خواهیم داشت که در ۷ ایستگاه، تبادل خواهد داشت.


    زمانی ادامه داد: حفاری خط ۱۰ متروی تهران به صورت ۱۰۰ درصد مکانیزه و با استفاده از TBM خواهد بود که پنج دستگاه تعبیه شده و در حال حاضر یک دستگاه در کارگاه دریاچه چیتگر فعال است و دستگاه دوم نیز تا فصل پاییز وارد شفت جنت آباد می‌شود که از جنت آباد کار خود را شروع و از ایستگاه نمایشگاه بین المللی خارج می‌شود و معمولا دستگاه‌های حفار بعد از ۵ کیلومتر حفاری نیازمند اورهال هستند.

    سرپرست خط ۱۰ متروی تهران با تأکید بر اینکه همزمان کار ساخت ایستگاه‌های متروی شهدای خلیج فارس، ساحل، موج، اتریش، المپیک، کوهسار و سردار جنگل را شروع کردیم، گفت: زمین بسیاری از ایستگاه‌های دیگر نیز تملک شده و برخی از این زمین‌ها حتی به پیمانکار نیز تحویل داده شده است.

    وی با اشاره به توان داخلی در ساخت مترو و با بیان اینکه پشتیبانی، راهبری و... دستگاه‌های حفار توسط پرسنل و اپراتورهای داخلی است که در عمق ۲۰ تا ۴۰ متری در زیر زمین تهران مشغول کار هستند، گفت: دستگاه حفار تی.بی.ام یک دستگاه خارجی است؛ اما به جرأت می‌توانم بگویم که ۷۰ الی ۸۰ درصد قطعات تی، بی.ام توسط شرکت‌ها و تکنسین‌های داخلی ساخته می‌شوند.


    زمانی در مورد زمان افتتاح خط ۱۰ مترو با بیان اینکه در صورت تأمین منابع بخش غربی خط ۱۰ مترو از ایستگاه ملکی تا نمایشگاه بین‌المللی به طول ۲۹ کیلومتر با ۲۱ ایستگاه در طول سه سال ساخته خواهد شد، گفت: اما براساس برنامه‌ریزی‌ها در نظر داریم تا سال ۱۴۰۶، ۵ کیلومتر از خط ۱۰ و ایستگاه دریاچه چیتگر تا کوهسار را با ۶ ایستگاه به بهره‌برداری برسانیم.

    وی در مورد هزینه‌های ساخت مترو نیز با بیان اینکه هزینه‌های ساخت دو برابر شده است، ادامه داد: پیش بینی می‌شود حدود سه‌ سال تا بخش غربی این خط تکمیل شود.

    زمانی با بیان اینکه اولویت حوزه ترافیک شهرداری تهران به بخش غربی معطوف است، تاکید کرد: بنابراین می‌بینید که از این قسمت عملیات اجرایی آغاز شده ‌و امیدوارم به شرط تأمین منابع به زمان‌بندی تکمیل خط برسیم. قطر حفاری ایستگاه دریاچه ۹ متر و ۱۵ سانتی متر است که بعد از لاینینگ به ۸ متر و ۱۵ سانتی متر می‌رسد. وقتی دستگاه از ایستگاه جنت آباد خارج شود، کار نصب قطعات بتنی کف و روسازی خط مترو آغاز می‌شود که بعد از این اتفاق ۱.۵ تا ۲ متر سطح بالا می‌آید.

     

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما