یکشنبه 04 خرداد 1404 - Sun 25 May 2025
بنر پویش نه به تصادف برای استفاده پایگاه‌های خبری
  • بانکی که هیچ کس اعتماد به آن ندارد جز روزنامه اعتماد

  • زنگ خطر را بصدا درآورد!

  • یک فرد آگاه در همایش نبود که آخوندی را بازخواست کند؟

  • اینکه بگویند به ایران اجازه غنی‌سازی نمی‌دهیم، غلط زیادی است /شهید رئیسی زبان صادق و عمل خستگی‌ناپذیر داشت + فیلم و صوت

  • ترامپ غلط کرد با آنها که پالایشگاه‌ سازی و نیروگاه‌ سازی را مسخره می‌کردند

  • برای چهره‌نگاری شایسته‌، جذاب و با نشاط از معلم کار رسانه‌ای شود/ جدا کردن آموزش و پرورش از دولت معنی ندارد+ فیلم

  • دیپلماسی داروغه: زوال مذاکره و تعامل

  • منیت عاریتی؛ تحقیر در ازای بقا

  • قهرمانان واقعی و انسان‌دوست ایران در دفاع مقدس معرفی شوند+عکس و فیلم

  • آیا هنوز هم به مذاکره ادامه می‌دهید؟!

  • لیدرهای ضدانقلاب، ایرانی نیستند؟+فیلم و عکس

  • هر دو طرف با رهبران خود مشورت کنند

  • مذاکرات نسبت به سه دور گذشته جدی تر و صریح تر بود./برای جلسه بعدی توافق شده/در موضوعات مورد اختلاف، مقداری به هم نزدیک شده /

  • ادامه مذاکرات فقط بعد از پوزش ترامپ

  • جنگ روایت‌های ترامپ و اهمیت یک هشتگ

  • برای هر سناریویی آماده هستیم/برای جنگ در هر مقیاسی آماده‌ایم/شهید رئیسی الگویی برای خدمت به اسلام بود

  • خلیج فارس،همیشه فارس خواهد بود

  • او از نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو ناامید شده است/ترامپ از فشار‌های نتانیاهو برای حمله به ایران کلافه شده

  • استقبال مکرون از یک تروریست حرفه ای در الیزه

  • تمجید باشگاه اینتر از طارمی

  • بنر پویش نه به تصادف برای استفاده پایگاه‌های خبری
    |ف |
    | | | |
    کد خبر: 401934
    تاریخ انتشار: 04/خرداد/1404 - 16:52

    یک غیبت ۶ امتحان!

    فقط ۱۵ دقیقه تأخیر کافی بود تا از امتحان نهایی جا بماند، حالا این دانش‌آموز پایه یازدهم باید سال آینده نه‌فقط یک درس، بلکه تمام ۶ درس سال یازدهم را دوباره امتحان نهایی دهد.

    یک غیبت ۶ امتحان!

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از تسنیم

    بر اساس مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، دانش‌آموزان پایه یازدهم امسال باید در 6 درس و پایه دوازدهم در تمام دروس، در قالب آزمون‌های نهایی شرکت کنند؛ مصوبه‌ای که از ابتدا با نقدهایی همراه بوده و با وجود اصلاحات اعمال‌شده، هنوز نتوانسته است از حجم نگرانی و تنش میان دانش‌آموزان بکاهد.

     

    یکی از دانش‌آموزان پایه یازدهم که روز گذشته به‌دلیل تأخیر 15دقیقه‌ای از شرکت در آزمون نهایی بازمانده است، درباره وضعیت خود می‌گوید:خیلی استرس داشتم، وقتی به حوزه رسیدم، گفتند؛ "دیر آمدی و اجازه ورود نداری."، از منطقه آموزش‌ و پرورش پیگیری کردم و گفتند می‌توانم در امتحان جبرانی شهریور شرکت کنم تا اجازه ورود به پایه دوازدهم را داشته باشم، اما برای اینکه این نمره در سوابق تحصیلی برای ورود به دانشگاه لحاظ شود، باید در ترمیم نمرات شرکت کنم.

     

    اما نکته‌ای که نگرانی این دانش‌آموز را دوچندان کرده، الزام تازه‌ای است که بر اساس آن از سال آینده، ترمیم نمرات به‌صورت تک‌درس امکان‌پذیر نیست و او باید برای ترمیم تمام 6 درس پایه یازدهم اقدام کند.

     

    این دانش‌آموز می‌گوید: فقط در یک درس غیبت داشتم اما حالا مجبورم برای ترمیم نمرات، تمام 6 درس را دوباره امتحان بدهم، شاید نمرات بقیه دروسم خوب باشد و نیازی به ترمیم نداشته باشد. این اجبار، فقط باعث استرس شده و تمرکزم را گرفته است و اصلاً نمی‌توانم به‌خوبی برای سایر امتحانانی که در پیش دارم، درس بخوانم.

     

    پیش از این، محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی، در توضیح شرایط غیبت و ترمیم نمرات به تسنیم گفته بود: «بر اساس شیوه‌نامه، اگر دانش‌آموزی در امتحان نهایی غیبت کند، نمره‌ای برای او ثبت نمی‌شود. در ترمیم نمرات سال آینده (1405)، داوطلبان می‌توانند به‌صورت نامحدود در آزمون شرکت کنند، اما به دو شرط؛ نخست آن‌که باید همه دروس پایه مدنظر را انتخاب کنند؛ دوم این‌که نمره جدید به‌عنوان نمره نهایی در سوابق تحصیلی ثبت خواهد شد. در صورت عدم شرکت نیز همان نمرات قبلی ملاک قرار می‌گیرد

     

    با این حال، روایت‌های مشابه دانش‌آموزان از جمله همین مورد، نشان می‌دهد که فرآیند کنونی به‌ویژه در بخش ترمیم نمرات با چالش‌هایی همراه است.

     

    یکی از نقدهای جدی وارد بر شیوه‌نامه فعلی آن است که حتی اگر دانش‌آموز به‌دلایلی کاملاً موجه و خارج از اراده خود مانند بیماری، تصادف و... در یکی از امتحانات غیبت کند و نمره‌ای برایش ثبت نشود، برای ترمیم آن نمره در سال بعد، مجبور است تمام 6 درس پایه یازدهم را دوباره امتحان دهد،

     

    این الزام، نه‌تنها با روح عدالت آموزشی همخوان نیست بلکه در عمل می‌تواند به فشار روانی مضاعف بر دانش‌آموزانی منجر شود که به‌واسطه یک اتفاق پیش‌بینی‌ناپذیر، از امتحان محروم شده‌اند. بسیاری از خانواده‌ها و معلمان معتقدند که در این‌گونه موارد، باید امکان ترمیم تک‌درس فراهم شود و شرایط انسانی و استثنایی در نظر گرفته شود نه اینکه دانش‌آموز بابت یک غیبت ناخواسته، عملاً جریمه‌ای فراتر از توان تحمل شود.

     

    به‌نظر می‌رسد که مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با وجود نیت اولیه در جهت عدالت آموزشی، همچنان دارای نقاط مبهم، ضعف‌های اجرایی و آثار روانی ناخواسته‌ای است که نیاز به بازنگری‌های جدی‌تری دارد، در غیر این صورت، نظام آموزشی ممکن است نه به یاری دانش‌آموزان بیاید، بلکه به منبع اضطراب و فرسودگی ذهنی نسل نوجوان تبدیل شود

     

    نظرات بینندگان
    نظرات شما