یکشنبه 07 تير 1405 - Sun 28 Jun 2026
|ف |
| | | |
کد خبر: 393620
تاریخ انتشار: 15/بهمن/1403 - 10:34

آمریکا رسماً از هژمونی خود دست می‌کشد

یکی از فعالان توئیتری در صفحه خود نوشت: مارکو روبیو وزیر خارجه امریکا : "طبیعی نیست که جهان صرفاً یک قدرت تک قطبی داشته باشد... این یک ناهنجاری بود. این نتیجه پایان جنگ سرد بود... سرانجام شما به نقطه‌ای می‌رسیدید که یک جهان چند قطبی داشته باشید." آرنو برتران: امروز برای اولین بار در چند دهه است که آمریکا رسماً از هژمونی خود دست می‌کشد و چندقطبی بودن جهان را می‌پذیرد. اهمیت این تغییر بزرگ را نمی‌توان بیش از حد بیان کرد. در واقع، با توجه به اینکه این بار با "قطب‌هایی" روبرو هستیم که اساساً غیر غربی هستند، احتمالاً این اولین بار در چند قرن است که غرب رسماً می‌پذیرد که در جهانی هستیم که دیگر رهبری آن را بر عهده ندارد.

آمریکا رسماً از هژمونی خود دست می‌کشد

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»

 

نظرات بینندگان
نظرات شما