چهارشنبه 14 آبان 1404 - Wed 05 Nov 2025
  • وقتی تله دیپلماسی در خدمت جنگ و ترور بکار گرفته می‌شود

  • انتصاب سرپرست از کارکنان دستگاه‌های دیگر ممنوع شد

  • راه‌پیمایی یوم‌الله 13 آبان در تهران/ طنین شعار «مرگ بر آمریکا» +عکس و فیلم

  • تسخیر سفارت هویت حقیقی دولت آمریکا را روشن کرد / سیزده آبان از نظر تاریخی، روز افتخار و پیروزی است+صوت و فیلم

  • دشواری‌های آمریکا و اسرائیل در مواجهه با ایران

  • با تکیه بر آمریکا خود را در معرض خطر قرار ندهید

  • صلح‌خواهی نمایشی با جنگ‌افروزی ساختاری

  • شهید کربلایی :آمده‌ام نذرم را ادا کنم! +عکس

  • شرم‌آور نیست؟ البته که هست!

  • نگاهی به گزارش رسمی اسرائیل از حجم تلفات خود

  • وعده‌های دروغ جریان غربگرا از برجام تا FATF

  • پایان برجام و خواب‌های آشفته پسابرجامی!

  • میرزای نائینی معتقد به تشکیل «حکومت اسلامی» و مسئله «ولایت» بود /تعبیر امروزی جمهوری اسلامی همان حکومت مدنظر میرزای نائینی است +صوت وفیلم

  • بدون رفع تحریم‌ها ایران هیچ توافقی با آمریکا نمی‌کند

  • نمی‌توانید با این قصه‌ها مرا فریب دهید؛ وقتی نخست‌وزیر شدم، دیدم هیچ طرحی درباره ایران آماده نکرده بودید

  • جنگ روانی، سه ضلع از چهارضلع راهبرد ترامپ

  • پیام تسلیت به خانواده خادم الشهدا بهروز قدمی

  • آیا مذاکره بوداپست هم به سرنوشت آلاسکا دچار می‌شود؟

  • واکنش امام خامنه‌ای به ادعای ترامپ درباره صنعت هسته‌ای ایران: به همین خیال باش! +فیلم و صوت

  • نگرانی درباره احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، به طور کامل بر طرف نشده

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 331960
    تاریخ انتشار: 19/بهمن/1401 - 17:17

    مدیرکل ارتباطات مردمی قوه‌ قضاییه: دستگاه قضا بر شنیدن حرف مردم اصرار دارد

    مدیرکل ارتباطات مردمی قوه‌ قضاییه گفت: طی ۱۰ ماه نخست امسال بالغ بر یک میلیون و ۷۹۹ هزار ملاقات مردمی توسط مقامات قضایی انجام شده که از این تعداد حدود ۱۴۰ هزار ملاقات از سوی روسای کل دادگستری‌ها و ۹۰ هزار ملاقات مربوط به دادستان‌های مراکز استان‌ها بوده است.

    مدیرکل ارتباطات مردمی قوه‌ قضاییه: دستگاه قضا بر شنیدن حرف مردم اصرار دارد

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از  ایسنا، علی اصغر رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه‌ قضاییه ظهر چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱  در دومین نشست مسئولان ارتباطات مردمی قوای سه گانه و وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و نهادهای عمومی، انقلابی، نظامی و انتظامی که با حضور رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، معاون ارتباطات و پیگیری حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان ارتباطات مردمی دستگاهای مختلف در سالن همایش گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد، با اشاره به مراجعه حضوری روزانه قریب به ۲۵۰ نفر به مراکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه و دریافت حدود ۴۰۰ درخواست مختلف از طرق مختلف از سوی این مراکز، اظهار کرد: یکی از کارهای خوبی که اتفاق افتاده و دستگاه قضایی بر آن اصرار دارد شنیدن حرف مردم از سوی مقامات قضایی است.

    وی ادامه داد: طی ۲ سال قبل ملاقات‌های مقامات عالی قضایی اعم از ریاست قوه، اعضای شورای عالی، روسای کل دادگستری‌ها و دادستانی‌ها مراکز استانها و برخی مدیران برگزار شده است. در این زمینه طی ۱۰ ماه امسال بالغ بر یک میلیون و ۷۹۹ هزار ملاقات مردمی توسط مقامات قضایی انجام شده که از این تعداد حدود ۱۴۰ هزار ملاقات از سوی روسای کل دادگستری‌ها و ۹۰ هزار ملاقات مربوط به دادستان‌های مراکز استان‌ها بوده است.

    مدیرکل ارتباطات مردمی قوه‌ قضاییه با بیان اینکه «در قوه قضاییه رویه بر این است که مردمی که مراجعه می‌کنند، پاسخی دریافت کنند»، عنوان کرد: هم فکری، دوستی، محبت و الفتی که میان قوا وجود دارد تا کنون سابقه نداشته است. هر چه بتوانیم در عین رعایت موضوع تفکیک قوا، به هم نزدیک‌تر شویم و هم‌افزایی بیشتری داشته باشیم، قطعاً دستاوردهای بیشتری خواهیم داشت. یکی از ترفندهای دشمنان این است که نظام را خدای ناکرده ناکارآمد نشان دهد؛ بنابراین به تعبیر رهبری اگر هرکس در هر جایی که نشسته کار خود را انجام دهد، قطعاً مشکلی نخواهیم داشت.

    رفاهی همچنین با اشاره به تعداد پرونده‌های در مرحله رسیدگی در قوه قضاییه گفت: تعداد زیادی پرونده داریم که این تعداد زیاد، قضات، و کارمندان در دستگاه قضا و مردم را از باب اطاله دادرسی مکدر کرده است؛ در این زمینه از قوای سه گانه می‌خواهم در کنار حل مشکلات یک کار خوب را انجام دهیم و آن پیشگیری است؛ باید بسترهای ایجاد مشکلات را به بخش‌های دیگر قوای سه‌گانه معرفی کنیم.هم افزایی سه قوه می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

    وی ادامه داد: در ملاقات‌های مردمی مسئولان قوای مختلف گاهی پیش می‌آید که درخواست‌های تکراری از سوی مردم مطرح می‌شود که باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود. با توجه به عملیاتی شدن سامانه ارتباطات مردمی عدلیه، چنانچه بتوانیم این سامانه را به سامانه ریاست جمهوری متصل کنیم می‌توان از دریافت درخواست‌های تکراری جلوگیری کرد.

    مدیرکل ارتباطات مردمی قوه‌ قضاییه با تاکید بر لزوم نتیجه محور بودن جلسات ارتباطات مردمی مسئولان، گفت: گله‌های از نشنیدن و خوب نشنیدن صحبت‌های مردم در جلسات ارتباطات مردمی وجود دارد که برای رفع این گله‌مندی‌ها باید درخواست‌های مردمی را خوب شنید و از بدرفتاری با درخواست کنندگان بد پرهیز کرد. اگر کسی مراجعه و درخواستی را مطرح کرد باید مسأله او را حل کنیم.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما