دوشنبه 01 تير 1405 - Mon 22 Jun 2026
|ف |
| | | |
کد خبر: 233099
تاریخ انتشار: 23/فروردين/1400 - 00:13

پرخوری افسردگی می‌آورد

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: پرخوری افراد به خصوص در دوران قرنطینه کرونایی می تواند منجر به افسردگی شود.

 پرخوری افسردگی می‌آورد

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» به نقل از مهر؛ سیده زهرا شریعت پناهی، با عنوان این مطلب که پرخوری افسردگی می‌آورد، افزود: در دوران کرونا نیز به دلیل در خانه ماندن بیشتر متأسفانه شاهد پرخوری، کم تحرکی و کاهش فعالیت بدنی و در نتیجه اضافه وزن و چاقی افراد خانواده هستیم.

وی ادامه داد: این چاقی به علت التهابی که در بدن ایجاد می‌کند، می‌تواند افسردگی ایجاد کند.

شریعت پناهی تاکید کرد: افراد باید از پرخوری پرهیز کرده و در منزل ورزش و نرمش کنند. زیرا علاوه بر اینکه از بروز اضافه وزن جلوگیری می‌کند، باعث افزایش جریان خون سیستم عصبی مرکزی و دستگاه قلبی عروقی می‌شود که این موضوع نشاط و شادی در فرد ایجاد می‌کند و برای سلامت ریه‌ها و پیشگیری از بیماری نیز بسیار خوب است.

مرتبط ها
نظرات بینندگان
نظرات شما