شنبه 27 بهمن 1403 - Sat 15 Feb 2025
بانک مسکن جوانان
  • راه‌حل، صدای واحد و ایستادن

  • ازدواج دانشجویی اعیاد شعبانیه و پیروزی انقلاب دانشگاه افسری امام حسین (ع)

  • ترامپ ترجیح می‌دهد مسائل دیرینه واشنگتن با تهران را از طریق مذاکره حل کند/اگر ایران مایل به توافق نباشد و به زودی اقدام نکند، تا ابد منتظر نمی‌مانیم

  • خبر آمد، خبری در راه است

  • جنگنده F-۱۴ چه ویژگی دارد/شکار کرکس با «سجیل» در آسمان ایران

  • ناامیدی نتانیاهو از کاخ سفید/ ترامپ و دستیارانش به نخست وزیر اسرائیل گفتند که فعلا قصد حمله نظامی علیه تهران را ندارند

  • رفع فیلترینگ تلگرام و یوتیوب در دستور کار شورای عالی فضای مجازی

  • ۲۲ بهمن امسال یک قیام مردمی بود/ قدرت دفاعی ایران امروز زبانزد است/پیشرفت‌ها باید در همه بخش‌های نظامی ادامه یابد+ عکس و فیلم

  • ترامپ کوتاه می‌آید؟!

  • قطره دریاست اگر با دریاست

  • سرمربی موقت استقلال به کار خود در این تیم ادامه می‌دهد.

  • دومین تقابل پس از سه بازی/فروزان دوباره به استقلال رسید! (عکس)

  • پزشکیان: ما را از شهادت نترسانید

  • حضور آیت‌الله مجتبی خامنه‌ای، فرزند رهبر انقلاب در راهپیمایی ۲۲ بهمن+عکس

  • کلام رهبری برای ما فصل‌الخطاب است/ به آمریکا می‌گویم اگر اهل مذاکره‌ای چرا این غلط‌ها را کردی/ همزمان با پیام گفتگو، توطئه علیه ایران امضا می‌کند

  • راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه ۱۴۰۳

  • حضورحماسی ووحدت بخش مردم درجشن انقلاب

  • نماهنگ «ملّت متّحد» به مناسبت راهپیمایی ۲۲ بهمن + فیلم

  • مردم در سردترین روز سال به میدان آمدند /مردم پایتخت آماده خلق حماسه‌ای دیگر+عکس و فیلم

  • پیام تبریک به مدیر جدید ایران خودرو

  • بانک مسکن جوانان
    |ف |
    | | | |
    کد خبر: 230005
    تاریخ انتشار: 30/اسفند/1399 - 12:22

    خودروهای جدید لحظه به لحظه ردگیری می‌شوند

    در جهانی که کرونا حاکمیت نظارتی را تسریع کرده و بسیاری از مردم در این فکرند که چگونه از شبکه جرج اورولی نظارت و کنترل اجتماعی بگریزند، خوب است در وهله اول خودرویی بخرید که فناوری های کمتری داشته باشد.

    خودروهای جدید لحظه به لحظه ردگیری می‌شوند

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»به نقل ازفارس؛بر اساس اسنادی که «مادربورد» به آنها دست یافته، یک پیمانکار نظارتی کوچک واقع در چارلستون کارولینای جنوبی می تواند خودروهای مدل جدید را در هر کشوری ردگیری کند. این داده ها  به شکل خدمات جدیدی بسته بندی می شوند و به عنوان یک فناوری نظارتی قدرتمند در اختیار دولت آمریکا قرار می گیرند.

    در این سند که  «گروه اولیس» آن را نوشته آمده است: «اولیس می تواند امکان مکان یابی جغرافیایی از راه دور خودروها را با کمترین فاصله از زمان واقعی در تقریبا هر کشوری جز کره شمالی و کوبا برای مشتریان خود فراهم کند. ما در حال حاضر می توانیم در هر ماه به بیش از ۱۵ میلیارد مورد از داده های مربوط به مکان خودروها در سراسر جهان دست پیدا کنیم.»

    در خودروهای جدید حسگرهای هوشمند می توانند طیفی از داده ها (حتی مکان) آن را برای سازنده خودرو یا طرف های ثالث ارسال کنند. سپس شرکت های تجمیع کننده این داده ها را دریافت و بر اساس نیاز مشتریان خود بسته بندی می کنند.

    در سند اولیس آمده است: «تله متریک خودرو، داده هایی است که از طریق سیستم های ارتباطی تعبیه شده در اتومبیل، از خودرو برای سازنده آن یا سازنده اصلی آن قطعه ارسال می شود. در حین فعال بودن خودرو، از میان هزاران نقطه داده دیگر، داده های مربوط به مکان آن نیز به شکلی مداوم و تقریبا در زمان واقعی ارسال می شود.»

    آنچنان که در این سند آمده، خدمات ردگیری اولیس می تواند برای عملیات های نظارت نظامی مورد استفاده قرار بگیرد: «ما معتقدیم که این مشخصه، قابلیت های اطلاعات و عملیات نظامی را به شدت تقویت می کند و در کنار آن، هزینه ها و خطر برجای گذاشتن اثر انگشت آی اس آر (اطلاعاتی، نظارتی، شناسایی) را که در حال حاضر در جستجو برای به دست آوردن اطلاعات اهداف متحرک مورد نظر استفاده می شود، کاهش دهد.»

    این سند چنین نتیجه گیری می کند که: «شما می توانید از یک یا از سابقه ۲۵ میلیون مکان جغرافیایی یک خودرو مطلع شوید. در حال حاضر ما هر ماهه امکان دستیابی به بیشتر از ۱۵ میلیارد مکان خودرو را در سراسر جهان داریم.»

    مادر بورد این اسناد را برای ران ویدن سناتور دمکرات ایالت اورگان ارسال کرده است. کیت چو سخنگوی ویدن در پاسخ به این اسناد در ایمیلی نوشته است: «اطلاعات بسیار اندکی در مورد نحوه خرید و فروش اطلاعات خصوصی در دست است. سناتور ویدن  در تحقیقاتی حضور دارد که هم اکنون در کنگره در مورد فروش داده های شخصی به خصوص از طریق واسطه ها  در جریان است و هدف آن تاباندن اندکی نور بر این صنعت در سایه است. دفتر ما به تداوم نظارت در این باره ادامه می دهد که  واسطه های داده ها از کجا اطلاعات آمریکاییان را به دست می آورند و کسانی که این داده ها به آنها فروخته می شود چه کسانی هستند.»

    مادربورد اشاره می کند که اولیس قبلا با فرماندهی عملیات های ویژه آمریکا در مورد فناوری متفاوت دیگری کار کرده که هدف آن «تجزیه و تحلیل این بوده که کشورهای رقیب همتای آمریکا یا نزدیک به همتا چگونه سرمایه گذاری های اقتصادی و مالی را در آفریقا و آمریکای مرکزی و جنوبی انجام می دهند.»

    اندرو لوئیس رئیس گروه اولیس در ایمیلی به مادربورد گفته است «هر نوع مواد با مالکیت خصوصی که ممکن است ما تولید کرده باشیم، بر اساس اطلاعاتی تهیه شده که به طور عمومی درباره تجهیزات تله متریک مدرن در دسترس قرار داشته است.»

    لوئیس افزوده است: «ما با دولت و هیچ یک از سازمان های دولتی مرتبط با کار ما در این حوزه هیچ قراردادی نداریم و هرگز در ارتباط با تله متریک هیچ وجهی را از دولت دریافت نکرده ایم.»

    اگرچه این سند مشخص نمی کند که این شرکت نظارتی داده های خود را چگونه تهیه می کند، به نظر می رسد با توجه به اینکه شرکت های خودروسازی یا طرف های ثالث یا حتی دولت می توانند این خودروها را در زمان واقعی ردگیری کنند، تجملاتی چون داشتن اتومبیل های جدید متصل به «اینترنت اشیا» مضرات خود را دارند.
    در جهانی که کووید۱۹ حاکمیت نظارتی را تسریع کرده و بسیاری از مردم در این فکرند که چگونه از شبکه جرج اورولی نظارت و کنترل اجتماعی بگریزند، خوب است در وهله اول خودرویی بخرید که فناوری های کمتری در آن به کار رفته باشد. گذشته از این پیشنهاد می کنیم که با برداشتن چند گام ساده، امکان باقی گذاشتن رد پا در این شبکه نظارتی را به حداقل برسانید.

     

    نظرات بینندگان
    نظرات شما