پنجشنبه 21 خرداد 1405 - Thu 11 Jun 2026
  • بمباران صور تا ترامپ و نوه‌اش در یک قاب / عکس

  • استقبال متفاوت از پاپ با برج انسانی / فیلم

  • جنگ اخیر آغاز افول نظم آمریکایی بود

  • خشم معترضان کنیایی از احداث مرکز قرنطینه ابولا / عکس

  • واکنش ترامپ به پاسخ قاطعانه ایران به تجاوزات آمریکا

  • راننده نیسان وطن‌دوست غافلگیر شد! / فیلم

  • تماس‌های خانگی رایگان شد

  • «رولت روسی» ترامپ و انبار باروت غرب آسیا

  • سفر یک هیات قطری به تهران

  • تاثیر «کمربند امنیتی مقاومت» در تغییر معادلات جنگ + عکس

  • وقتی حاج علی زاهدی با موتور به خط مقدم آمد

  • مسیر فتح و پیروزی از دل ایستادگی و شهادت می‌گذرد

  • یاوه‌سرایی و تهدید مکرر علیه ایران؛ ترامپ ضعیف‌تر از همیشه + عکس

  • ️انهدام پهپاد متخاصم در آسمان خوزستان

  • سپاه امروز از طرف حنظله هم موشک پرتاب کرد

  • حجت‌الاسلام رضا مطلبی درگذشت

  • شوخی اره‌ای سفارت ایران در ارمنستان با ترامپ

  • آغاز همکاری نظامی روس‌ها با طالبان/ نقش ایران در تحولات مرزهای شرق کشور چیست؟ +عکس

  • واکنش روسیه و چین به تشدید تنش‌ها در منطقه

  • حقوق کارگران در نیمه دوم سال چقدر تغییر می‌کند؟

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 153108
    تاریخ انتشار: 01/مهر/1398 - 09:12
    محققان

    نوشیدن چای عملکرد مغز را تقویت می کند

    محققان دریافتند افرادی که به طورمنظم چای می نوشند دارای مناطق مغزی با سازماندهی بهتری هستند و در نتیجه در مقایسه با افرادی که چای نمی نوشند، عملکرد شناختی سالمی دارند.

     نوشیدن چای عملکرد مغز را تقویت می کند

    «فنگ لی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ملی سنگاپور، در این باره می گوید: «نتایج ما اولین شواهد در مورد تاثیر مثبت نوشیدن چای را بر ساختار مغز نشان می دهد و بیان می کند نوشیدن منظم چای تاثیر حفاظتی در مقابل زوال سازماندهی مغز ناشی از افزایش سن دارد.»

    تحقیقات قبلی اثبات کرده اند که نوشیدن چای برای سلامت انسان مفید است و تاثیرات مثبت آن شامل بهبود خلق و خو و پیشگیری از بیماری قلبی-عروقی است.



    در این مطالعه، تیم تحقیق داده های مربوط به سلامت، سبک زندگی و سلامت روانی 37 فرد بزرگسال بالا 60 سال را جمع آوری کرد.

    شرکت کنندگان در معرض تست های نوروروانشناختی و اسکن MRI هم قرار گرفتند.

    با بررسی عملکرد شناختی شرکت کنندگان و نتایج تصویربرداری، تیم تحقیق دریافت افرادی که حداقل 4 بار در هفته و به مدت حدود 25 سال چای سبز یا چای سیاه می نوشیدند مناطق مغزی شان به شیوه ای موثرتر عمل می کرد

    منبع : مهر

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما