پنجشنبه 21 خرداد 1405 - Thu 11 Jun 2026
  • نقض آتش‌بس؛ حربه‌ای برای ضربه یکطرفه به ایران

  • پاسخ به تجاوزات آمریکا ادامه دارد

  • پروازها در کویت به حالت تعلیق در آمد

  • بمباران صور تا ترامپ و نوه‌اش در یک قاب / عکس

  • استقبال متفاوت از پاپ با برج انسانی / فیلم

  • جنگ اخیر آغاز افول نظم آمریکایی بود

  • خشم معترضان کنیایی از احداث مرکز قرنطینه ابولا / عکس

  • واکنش ترامپ به پاسخ قاطعانه ایران به تجاوزات آمریکا

  • راننده نیسان وطن‌دوست غافلگیر شد! / فیلم

  • تماس‌های خانگی رایگان شد

  • «رولت روسی» ترامپ و انبار باروت غرب آسیا

  • سفر یک هیات قطری به تهران

  • تاثیر «کمربند امنیتی مقاومت» در تغییر معادلات جنگ + عکس

  • وقتی حاج علی زاهدی با موتور به خط مقدم آمد

  • مسیر فتح و پیروزی از دل ایستادگی و شهادت می‌گذرد

  • یاوه‌سرایی و تهدید مکرر علیه ایران؛ ترامپ ضعیف‌تر از همیشه + عکس

  • ️انهدام پهپاد متخاصم در آسمان خوزستان

  • سپاه امروز از طرف حنظله هم موشک پرتاب کرد

  • حجت‌الاسلام رضا مطلبی درگذشت

  • شوخی اره‌ای سفارت ایران در ارمنستان با ترامپ

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 152998
    تاریخ انتشار: 31/شهريور/1398 - 10:28
    نتایج یک بررسی جدید

    نوشیدن چای در طول روز مفید است؟

    نتایج یک بررسی جدید در دانشگاه ملی سنگاپور حاکی از آن است که نوشیدن روزانه یک فنجان چای برای مقابله با اثرات پیری بر مغز مفید است.

     نوشیدن چای در طول روز مفید است؟

    نتایج یک بررسی جدید در دانشگاه ملی سنگاپور حاکی از ان است که نوشیدن روزانه یک فنجان چای برای مقابله با اثرات پیری بر مغز مفید است.

    اخبار اجتماعی- دانشمندان در این پژوهش دریافتند، چای می‌تواند با تأثیرات افزایش سن بر مغز مقابله کند؛ در این پژوهش ۲۶ بزرگسال که همگی ۶۰ سال و بالاتر داشتند شرکت کردند و از آن‌ها خواسته شد که طیف وسیعی از آزمایشات شناختی و اسکن MRI را نیز انجام دهند.

    همه آن‌ها درباره اینکه چند بار چای سبز، سیاه یا مشکی می‌نوشند، مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت مشخص شد، داوطلبانی که حداقل چهار بار در هفته چای می‌نوشیدند، دارای عملکرد شناختی بهتری بودند.

    دانشمندان اکنون می‌گویند که مصرف مرتب چای می‌تواند یک انتخاب ساده در شیوه زندگی باشد که برای سلامت مغز مفید است.

    فنگ لی، محقق دانشگاه ملی سنگاپور و سرپرست این تیم تحقیق می‌گوید: «نتایج ما اولین شواهد از سهم مثبت نوشیدن چای در ساختار مغز را ارائه می‌دهد».
    این تحقیق که در آن تیمی از دانشگاه‌های کمبریج و اسکس نیز شرکت داشتند، در ژورنال علمی Aging منتشر شد.

    اعتقاد بر این است که این تحقیق در نوع خود اولین بوده است و هیچ مطالعه دیگری تأثیر چای در شبکه‌های مغزی را بررسی نکرده است.

    منبع : فارس

    نظرات بینندگان
    نظرات شما