مدیر گروه مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در اینباره گفت: درمانگاه اندوهجرد و مرکز بهداشتی درمانی شهداد، این بیماران را پذیرش کردهاند و کارهای درمانی آنها را انجام میدهند. وی افزود: ظهر شنبه مراجعه حدود ۲84 نفر به درمانگاههای اندوهجرد، شهداد و بیمارستان افضلیپور کرمان که برخی از این بیماران به صورت مستقیم به کرمان آمدند، گزارش شده است.
مهدی شفیعی اظهار کرد: از کل بیماران تعداد ۶۲ نفر توسط اورژانس پیشبیمارستانی به مراکز درمانی منتقل شدهاند. وی اضافه کرد: تا کنون ۶۶ نفر به بیمارستان افضلیپور مراجعه کرده و بستری شدهاند و تعدادی هم مرخص شدهاند و در حال حاضر ۲۸ نفر بزرگسال و ۹ کودک در این بیمارستان بستری هستند. گفته میشود این مسمومیت در اثر مصرف غذایی نذری به نام بلغور بوده است.




