یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 52967
تاریخ انتشار: 17/فروردين/1396 - 12:38
جمهوری اسلامی

ائتلاف عربستان یک تصمیم دولتی است

مسئول مطبوعاتی ارتش پاکستان اعلام کرد که پاکستان خواستار بهبود روابط با جمهوری اسلامی ایران و عربستان است و انتصاب ژنرال راحیل شریف به عنوان فرمانده ائتلاف سعودی یک تصمیم دولتی است.

 ائتلاف عربستان یک تصمیم دولتی است

 ژنرال «آصف غفور» مسئول مطبوعاتی ارتش پاکستان تصریح کرد که این کشور به جنگ‌های نباتی باور ندارد و طرفدار ایجاد تنش در منطقه نیز نیست.

وی تاکید کرد که اسلام‌آباد خواستار پایان تنش‌ها و برقراری روابط بهتری با دولت کابل و هند است.

سال گذشته عربستان سعودی در تلاش برای یافتن راه نجات از بن‌بست در جنگ علیه یمن متوصل به ارتش پاکستان شد و از «راحیل‌شریف» ژنرال بازنشسته و رئیس ستاد سابق ارتش پاکستان به گونه رسمی خواست تا ائتلاف نظامی این کشور علیه یمن را به عهده بگیرد.

این پیشنهاد عربستان واکنش‌نمایندگان مردم پاکستان را در پی داشت به طوریکه پارلمان پاکستان با انتصاب وی به فرماندهی ائتلاف سعودی مخالفت صریح خود را اعلام کرد.

اما باوجود مخالفت‌های مردم پاکستان، راحیل شریف بطور رسمی از سوی دولت پاکستان مجوز دریافت کرد تا فرماندهی ائتلاف نظامی سعودی را به عهده بگیرد.

مسئول مطبوعاتی ارتش پاکستان در حالی انتصاب راحیل شریف به این فرماندهی را یک تصمیم دولتی اعلام کرده و به دولت نسبت داده است که تلاش دارد تا با مخالفان دخیل شدن پاکستان در جنگ یمن طرف قرار نگیرد.

با وجود اینکه دولت پاکستان درخواست عربستان سعودی برای اعزام نیرو به منظور مقابله با مردم یمن را در سال 2015 میلادی رد کرد اما چندی قبل برخی از رسانه‌های غربی از حضور نیروهای نظامی پاکستان در مرز جنوبی عربستان سعودی با یمن خبر دادند.

بر اساس گزارشی که از سوی «میدل ایست پوینت» چندی قبل منتشر شد نیز نیروهای ارتش پاکستان به منظور مقابله با حملات حوثی‌ها در مرزهای جنوبی عربستان مستقر شده‌اند.

عربستان در ماه دسامبر 2015 میلادی اعلام کرد که این کشور ائتلاف جدید نظامی متشکل از 34 کشور از جمله پاکستان تحت عنوان مبارزه با تروریسم در منطقه تشکیل داده است.

منبع : تسنیم

نظرات بینندگان
نظرات شما