شنبه 08 ارديبهشت 1403 - Sat 27 Apr 2024
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران

  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه

  • واکاوی ظرفیت‌های معدنی ایران و عربستان

  • ماجرای کشف یک نیروی به درد بخور توسط حسن باقری

  • نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا به کاخ سفید هشدار داد

  • روحانی و ربیعی مخالف کاندیداتوری خاتمی بودند

  • جزییات حراج بعدی شمش طلا

  • خبر خوش وزیر کار برای کارگران

  • اسناد ارتش آمریکا از عملایات پنجه عقاب در ایران + سند

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی

  • معلم شهیدی که در روز معلم شهید شد+عکس

  • پایان دوران مدارا با قاره سبز

  • تمجید فرمانده کل ارتش از عملیات وعده صادق

  • خبر خوش برای هواداران استقلال و پرسپولیس /واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس انجام شد؟

  • اگر مردم وارد میدان اقتصاد بشوند تولید جهش پیدا می‌کند/امنیت شغلی از وظایف مسئولین است+ فیلم

  • آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس

  • نقش پرسپولیس در فینالیست شدن العین در آسیا

  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 368288
    تاریخ انتشار: 04/فروردين/1403 - 15:12

    واکنش بین المللی به حمله تروریستی در منطقه مسکو

    کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از سراسر دنیا از جمله جمهوری اسلامی ایران، ضمن اظهار همدردی و عرض تسلیت به خانواده قربانیان و آسیب‌دیدگان حمله تروریستی به سالن کنسرت شهر کروکوس در نزدیکی مسکو، این حمله تروریستی را محکوم کردند.

    واکنش بین المللی به حمله تروریستی در منطقه مسکو

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل ازایمنا ،

    نقل از رسانه‌های روسی، تیراندازی و آتش‌سوزی در یک سالن کنسرت در نزدیکی مسکو چندین قربانی برجای گذاشت. این حادثه در حوالی عصر جمعه ۲۲ مارس در یک سالن کنسرت رخ داد، این رویداد چندین کشته و زخمی برجای گذاشته است.‌

    کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از سراسر دنیا از جمله جمهوری اسلامی ایران، ضمن اظهار همدردی و عرض تسلیت به خانواده قربانیان و آسیب‌دیدگان حمله تروریستی به سالن کنسرت شهر کروکوس در نزدیکی مسکو، این حمله تروریستی را محکوم کردند.

    آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی در یک سالن کنسرت در نزدیکی مسکو در روسیه را به شدت محکوم کرد.

    حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حادثه تروریستی در مسکو، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: اقدام تروریستی اخیر در شهر مسکو را قویاً محکوم کرده، ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جان باختگان، به همکارم سرگی لاورف، دولت و ملت روسیه این حادثه تلخ را تسلیت می‌گویم. مبارزه مشترک و مؤثر با تروریسم، نیازمند اقدام جدی و بدون تبعیض جامعه بین‌المللی است.

    کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده در جریان اتفاقات روی داده در حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس قرار گرفته و تصاویر منتشر شده از این حمله تروریستی را وحشتناک خواند.

    در این بیانیه با اشاره به اینکه واشنگتن پیشتر از هیچ‌یک از منابع اطلاعاتی خود، اخباری در مورد آماده‌سازی یک حمله تروریستی در روسیه را دریافت نکرده بود، آمده است: هیچ نشانه‌ای از دست داشتن دولت اوکراین یا شهروندان این کشور در حمله تروریستی مسکو ندیده است.

    فرهان حق معاون دبیرکل سازمان ملل نیز در رابطه با حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس، با بیان اینکه سازمان ملل برای مرگ مردم در حادثه تروریستی کروکوس عزادار است، افزود: از شنیدن این خبر واقعاً متاسف هستیم و وضعیت را زیر نظر داریم.

    هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه تلفنی با لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت وگو کرد. وزیر خارجه ترکیه در این تماس تلفنی حمله تروریستی به سالن کنسرت در نزدیکی مسکو، پایتخت روسیه را محکوم کرد.

    فیدان مراتب تسلیت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را به مردم و دولت روسیه برای قربانیان این حمله، به لاوروف ابلاغ کرد.

    وزارت خارجه فرانسه هم در پی وقوع حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس، در بیانیه‌ای وقوع این حادثه تلخ را به مردم روسیه تسلیت گفت و با آنها اعلام همبستگی کرد.

    وزارت خارجه اسپانیا نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مادرید از دریافت اخبار حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس شوکه شده و تاکید کرد: اسپانیا هرگونه خشونت را محکوم می‌کند.

    همچنین وزارت خارجه ایتالیا در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه مقام‌های این کشور هرگونه حمله تروریستی را محکوم می‌کنند، با خانواده قربانیان این حادثه تروریستی ابراز همدردی کرده است.

    رادوسلاو سیکورسکی وزیر خارجه لهستان نیز در خصوص حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس، گفت: ما البته تروریسم را به هر شکلی که باشد، محکوم می‌کنیم.

    وزیر خارجه پرتغال هم در بیانیه‌ای با اظهار همدردی با خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس، اعلام کرد: ما حمله به غیرنظامیان را به شدت محکوم می‌کنیم.

    الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس هم در یک تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، با محکوم کردن حمله تروریستی به تالار کنسرت کروکوس، با رئیس جمهور و مردم روسیه ابراز همدردی کرد و گفت: وزارت بهداشت بلاروس آماده است تا برای درمان قربانیان این حمله تروریستی با مسکو همکاری کند.

    وزارت خارجه جمهوری آذربایجان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس را به شدت محکوم و وقوع این حادثه تروریستی را به رئیس جمهور و مردم روسیه تسلیت گفته و با آنها ابراز همدردی می‌کند.

    وزارت خارجه ارمنستان هم با صدور بیانیه‌ای در رابطه با حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس، با مردم روسیه ابراز همدردی کرد.

    سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس در مسکو نیز در پی وقوع حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس، با صدور بیانیه‌هایی این حمله تروریستی را محکوم کردند.

    در بیانیه سفارت آمریکا در مسکو آمده است: هیأت دیپلماتیک ایالات متحده از گزارش‌های مربوط به اتفاقات کروکوس شوکه شده است.

    به نوشته اسپوتنیک، حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس تاکنون توسط کشورهای جمهوری اسلامی ایران، قرقیزستان، پاکستان، ازبکستان، مصر، کوبا، عربستان سعودی، کلمبیا، امارات متحده عربی، بروندی، جمهوری آفریقای مرکزی و سوریه محکوم شده است و رؤسای جمهور ونزوئلا، فلسطین، ازبکستان، صربستان و کوبا و همچنین پادشاه بحرین مراتب همدردی و تسلیت خود را با دولت و مردم کشور روسیه اعلام کرده‌اند.

    واکنش‌های بین‌المللی به حمله تروریستی مسکو

     در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از ۴۰ نفر کشته و ۱۴۰ نفر مجروح شدند.

    یک شاهد عینی در گفت وگو با اسپوتنیک اعلام کرد که پس از شلیک گلوله‌ها از سوی افرادی با لباس شبه نظامی و پرتاب نارنجک از سوی آنها، آتش سوزی در سالن کنسرت شهر کروکوس آغاز شد.

    به گفته این شاهد عینی، سپس افراد حاضر در سالن برای فرار از تیراندازی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آنجا دراز کشیدند و پس از آن شروع به خزیدن کردند که بسیاری از آنها موفق شدند از سالن خارج شوند اما حدقل یکصد نفر در سالن محبوس شده‌اند.

    وزارت بهداشت منطقه مسکو نیز به اسپوتنیک گفت که در حال حاضر بیش از ۵۰ تیم آمبولانس به منطقه حادثه برای ارائه خدمات پزشکی به همه نیازمندان اعزام شده‌اند.

    وزارت شرایط اضطراری مسکو نیز با اعلام اینکه کار برای نجات افراد از پشت بام ساختمان با استفاده از مکانیزم‌های بالابر در حال انجام است، گفت: تاکنون حدود یکصد نفر توسط آتش نشانان از کروکوس خارج شدند.

    همچنین اف اس بی (سازمان امنیت فدرال روسیه) نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که سازمان‌های ویژه اجرای قانون، تمام اقدامات لازم را در رابطه با آنچه در سالن کنسرت کروکوس رخ داد، انجام می‌دهند.

    کمیسر حقوق بشر در فدراسیون روسیه نیز جمعه شب با انتشار بیانیه‌ای آنچه در سالن کنسرت کروکوس اتفاق افتاد را یک حمله تروریستی خواند.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما