یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران

  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه

  • واکاوی ظرفیت‌های معدنی ایران و عربستان

  • ماجرای کشف یک نیروی به درد بخور توسط حسن باقری

  • نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا به کاخ سفید هشدار داد

  • روحانی و ربیعی مخالف کاندیداتوری خاتمی بودند

  • جزییات حراج بعدی شمش طلا

  • خبر خوش وزیر کار برای کارگران

  • اسناد ارتش آمریکا از عملایات پنجه عقاب در ایران + سند

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی

  • معلم شهیدی که در روز معلم شهید شد+عکس

  • پایان دوران مدارا با قاره سبز

  • تمجید فرمانده کل ارتش از عملیات وعده صادق

  • خبر خوش برای هواداران استقلال و پرسپولیس /واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس انجام شد؟

  • اگر مردم وارد میدان اقتصاد بشوند تولید جهش پیدا می‌کند/امنیت شغلی از وظایف مسئولین است+ فیلم

  • آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس

  • نقش پرسپولیس در فینالیست شدن العین در آسیا

  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 368168
    تاریخ انتشار: 02/فروردين/1403 - 10:07

    یورش ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفا + عکس و فیلم

    خبرنگار شبکه العربی تاکید کرد که ارتش اشغالگر صهیونیستی بیمارستان شفا در شهر غزه را به طور کامل تحت کنترل خود گرفته و در جریان حمله به این بیمارستان یکی از نظامیان این رژیم هم زخمی شده است.

    یورش ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفا + عکس و فیلم

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از مشرق - محمد نزال، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس در گفتگو با الجزیره تاکید کرد که حماس اسرای صهیونیست در نزد خود را رایگان تحویل رژیم صهیونیستی نخواهد داد.

     
    این عضو جنبش مقاومت اسلامی فلسطین افزود: مذاکرات غیرمستقیم امروز آغاز شده است، اما هنوز زود است که بگوییم آیا به نتیجه می‌رسد یا خیر.
     
    محمد نزال همچنین تصریح کرد که اشغالگران اسرائیل هیچ مدرکی دال بر حضور نیروهای نظامی در مجتمع پزشکی الشفا در شمال غزه ارائه نکرده اند.
     
    جنبش حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیرانه‌ای به نام طوفان الاقصی را از نوار غزه در جنوب فلسطین علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد و پس از ۴۵ روز درگیری در ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳ آتش بس حاصل شد. توافق موقت بین رژیم اشغالگر اسرائیل و حماس به مدت چهار روز برای تبادل اسرا بین دو طرف صورت گرفت.
     
    آتش بس ۳ روز دیگر تمدید شد و پس از آن اشغالگران صهیونیست حملات وحشیانه خود را علیه نوار غزه از سر گرفتند و تمام گذرگاه‌های منتهی به این نوار را بستند، آن را محاصره کردند و از رسیدن آذوقه و کمک‌های بشردوستانه به ساکنان آن جلوگیری کردند.
     
    به دنبال حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از سی و سه هزار نفر از جمله زنان و کودکان به شهادت رسیده اند، ده ها هزار نفر مجروح شده اند و قحطی و گرسنگی جان بیش از یک میلیون انسان را تهدید می کند.
     
    رسانه‌های عبری در اراضی اشغالی روز دوشنبه درباره ادامه اختلافات در کابینه بر سر مذاکرات بر سر مبادله اسرای صهیونیست گزارش دادند که دو وزیر کابینه ائتلافی، نتانیاهو را تهدید به خروج از ائتلاف در صورت عدم تأمین خواسته آنان درباره مذاکرات غیرمستقیم آتش بس در دوحه کردند.
     
    در ادامه مذاکرات موقت برای آتش برخی گزارش رسانه‌های خبری حاکیست که کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو در پی اعزام هیأت صهیونیستی به قطر برای بررسی توافق آتش بس، درحال بحرانی شدن است.
     
    این گزارش می‌افزاید، ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی و بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی کابینه نتانیاهو تهدید کردند که در صورت آزادی اسرای فلسطینی که به گفته آنها در قتل شهرک نشینان دست داشتند، کابینه را ترک خواهند کرد.
     
    منابع فلسطینی گزارش دادند که اختلافاتی بین مسئول پرونده اسرا در ارتش رژیم صهیونیستی و وزیران کابینه نتانیاهو وجود دارد؛ زیرا مسئول پرونده اسرا خواستار گسترش اختیارات هیأت مذاکره کننده شده است.
     
    در همین راستا، شبکه ۱۳ عبری فاش ساخت که در ادامه اختلافات میان ارتش و وزرای کابینه بر سر افزایش اختیارات هیئت مذاکره کننده، مسئول ارشد پرونده مذاکرات در ارتش از احتمال شکست مذاکرات جاری در دوحه خبر داد.
     
    پیش از این، رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه در خبری اعلام کردند که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با اعزام یک هیأت به قطر برای انجام مذاکرات با حماس موافقت کرد.
     
    پیشتر اعلام شده بود که هیأت اعزامی از سرزمین‌های اشغالی به قطر به ریاست «دیوید بارنیا» رئیس موساد انجام خواهد شد.
     
    در این گزارش پیشتر آمده بود که این هیأت مذاکره کننده صهیونیستی قصد دارد برای رایزنی درباره امضای توافق احتمالی تبادل اسرا با جنبش حماس به قطر سفر کند.
     
    تحولات سرزمین های اشغالی - صد و شصت و سومین روز جنگ
    نانسی پلوسی: در غزه قحطی وجود دارد و نتانیاهو یا این موضوع را درک نمی‌کند یا اینکه از آن اطلاع ندارد
     
    وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۸ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه اعلام کرد که در این حملات ۸۱ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۱۶ نفر هم زخمی شدند. شمار کلی شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر تا این لحظه به ۳۱۷۲۶ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۳۷۹۲ نفر افزایش یافته است.
     
    نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان ضمن انتقاد از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و به گرسنگی کشاندن فلسطینان در نوار غزه گفت: در غزه قحطی وجود دارد و نتانیاهو یا این موضوع را درک نمی‌کند یا اینکه از آن اطلاع ندارد.
     
     
     
     
     
     
    قحطی در غزه
    وزیر خارجه برزیل تاکید کرد که اوضاع در غزه غیرقابل تحمل است و هیچ توجیهی برای حملات رژیم صهیونیستی وجود ندارد. او همچنین خواستار توقف فوری جنگ و ارسال کمک‌ها به نوار غزه شد.
     
    شبکه ماهواره‌ای الاقصی از ورود ۱۶ کامیون حامل آرد و مواد غذایی از جمله کنسرو به شمال نوار غزه خبر داد. این کامیون‌ها محموله خود را در یکی از انبارهای وابسته به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی "آنروا" در جبالیا خالی کردند. برای دومین شب متوالی کمک‌های بشردوستانه وارد شمال نوار غزه شده است. شب گذشته برای اولین بار طی ۴ ماه اخیر ۱۳ کامیون حامل کمک‌های انسان‌دوستانه وارد شمال نوار غزه شد.
     
     
     
     
     
    آوارگان غزه
    آخرین تحولات درگیری های میدانی در سرزمین های اشغالی/ حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی
     
    مقاومت اسلامی عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد یک پایگاه هوایی ارتش رژیم صهیونیستی را در جولان اشغالی هدف حمله پهپادی قرار داده است. مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای تاکید کرد که این عملیات پاسخی به جنایات دشمن صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه بود. در این بیانیه بر ادامه و تشدید حملات علیه مواضع رژیم اشغالگر در ماه مبارک رمضان در راستای مرحله دوم عملیات‌های ضدصهیونیستی و برای حمایت از مردم غزه تاکید شده است.
     
    نیروهای شهید عمر القاسم اعلام کرد یک خودروی زرهی اسرائیلی را در نزدیکی ساختمان وزارت حمل و نقل در غرب غزه با بمب هدایت شونده هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به اشغالگران وارد کرده است.
    تصاویری از هدف گیری خودروهای صهیونیست ها توسط نیروهای مقاومت
     
    ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در جریان حمله به بیمارستان شفا در شهر غزه یکی از نظامیان این رژیم کشته شده است. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که نظامی کشته شده از نیروهای گردان ۹۳۲ در تیپ ناحال است که در شمال نوار غزه کشته شده است. ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه به کشته شدن ۵۹۳ نفر از نظامیان خود اعتراف کرده است. همچنین طبق اعتراف رسمی ارتش صهیونیستی، از آغاز حمله زمینی به غزه ۲۵۰ نظامی اسرائیلی کشته شدند. البته این آماری است که رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرده و شمار حقیقی کشته های آن به مراتب بیشتر است.
     
    گردان‌های قسام اعلام کرد مجاهدان این گردان‌ها از بامداد امروز دوشنبه وارد درگیری‌های شدیدی با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در اطراف بیمارستان شفا در شهر غزه شده و تعدادی از خودروهای زرهی آن‌ها را هدف قرار داده‌اند. قسام همچنین تاکید کرد که مجاهدان این گردان‌ها در جریان رویارویی با صهیونیست‌ها شماری از آن‌ها را کشتند و زخمی کردند.
     
    شکار فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی
     
    حزب الله لبنان اعلام کرد پایگاه اسرائیلی رویسه القرن در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی قرار داده و تلفاتی قطعی به اشغالگران وارد کرده است. حزب الله نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در منطقه الطیحات در شمال فلسطین اشغالی نیز هدف قرار داد. حزب الله طی عملیاتی دیگر پایگاه بیاض بلیدا را هم هدف حمله راکتی قرار داد. پایگاه اسرائیلی زبدین دیگر پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی است که هدف حمله موشکی حزب الله قرار گرفت.
     
    گروهان‌های قدس اعلام کرد نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در شرق استان مرکزی نوار غزه با راکت‌های کوتاه برد ۱۰۷ هدف قرار داده است.
     
    یورش ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفا/ ارتش اشغالگر صهیونیستی بیمارستان شفا در شهر غزه را به طور کامل تحت کنترل خود گرفته است
     
    ارتش رژیم صهیونیستی به طور همزمان بیمارستان شفا در شهر غزه را هدف حمله سنگین توپخانه‌ای و هوایی قرار داد. همزمان با این حملات، نظامیان اشغالگر اسرائیلی هم اقدام به شلیک گسترده به سمت این بیمارستان کرده و آن را به محاصره درآوردند. منابع فلسطینی از شهادت و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان شفا خبر دادند. به گفته این منابع، صدها آواره، بیمار، خبرنگار و کادر پزشکی و درمانی در داخل این بیمارستان محاصره شدند.
     
    گروه‌های فلسطینی با صدور بیانیه‌ای حمله اشغالگران اسرائیلی به بیمارستان‌های غزه به ویژه بیمارستان شفا را به شدت محکوم کرده و هدف از آن را تلاش برای نابودی و فروپاشی کامل بخش بهداشت و سلامت در این باریکه عنوان کردند. این گروه‌ها تاکید کردند که هدف قرار دادن بیمارستان‌ها در راستای ادامه نسل‌کشی ملت فلسطین انجام می‌گیرد و نقض صریح قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی به شمار می‌رود.
     
     
     
     
     
     
    محاصره بیمارستان شفا
    در این بیانیه آمده است: ما بر کذب روایات و ادعاهای دشمن اشغالگر تاکید می‌کنیم زیرا بیمارستان‌ها مراکزی غیرنظامی هستند که هیچ فعالیتی که مغایر با وظایف و ماموریت آن طبق قوانین بین‌المللی و انسانی باشد، در آن انجام نمی‌گیرد.
     
    دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه تاکید کرد که حمله به بیمارستان شفا در غزه جنایتی جنگی است که هدف اشغالگران برای نابودی بخش بهداشت و سلامت در این باریکه را ثابت می‌کند. دفتر مذکور ضمن محکومیت شدید حمله به بیمارستان شفا، رژیم اشغالگر، دولت آمریکا و جامعه بین‌الملل را مسئول جان و سلامت افراد حاضر در آن دانست.
     
    وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از وقوع آتش‌سوزی مقابل درب ورودی بیمارستان شفا و بخش جراحی آن خبر داده و تاکید کرد زنان و کودکان زیادی داخل این ساختمان بر اثر استنشاق دود دچار خفگی شدند. این وزارتخانه اشاره کرد که آوارگان فلسطینی در ساختمان جراحی و بخش اورژانس در طبقه هشتم بیمارستان محاصره هستند.
     
    وزارت بهداشت غزه ضمن اشاره به شهادت و زخمی شدن افرادی در حمله بامداد امروز به بیمارستان شفا، تاکید کرد به سبب تیراندازی گسترده و بی‌وقفه صهیونیست‌ها، کسی قادر به نجات مجروحان نیست و هرکس به پنجره‌ها نزدیک شود هدف تیراندازی قرار می‌گیرد.
     
    خبرنگار شبکه العربی تاکید کرد که ارتش اشغالگر صهیونیستی بیمارستان شفا در شهر غزه را به طور کامل تحت کنترل خود گرفته و در جریان حمله به این بیمارستان یکی از نظامیان این رژیم هم زخمی شده است.
     
    کودکان غزه همچنان طعمه اصلی موشک های صهیونیست‌ها
     
    در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی از بازداشت ۸۰ فلسطینی در داخل بیمارستان شفا خبر داده است. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی بیان کرد که ارتش پس از حمله گسترده به بیمارستان شفا نتوانسته به هیچ یک از اسرای خود در داخل این بیمارستان دست یابد. برخی منابع در داخل بیمارستان شفا گفتند ارتش صهیونیستی از بامداد امروز بیش از ۴۰ مرتبه این بیمارستان را بمباران کرده است. عملیات خاکبرداری اشغالگران اسرائیلی در داخل بیمارستان هم همچنان ادامه دارد. شبکه العربی به نقل از برخی منابع از دو انفجار مهیب در داخل بیمارستان شفا خبر داده است. این شبکه افزود بیش از ۳۰ هزار آواره و بی‌سرپناه در داخل بیمارستان جانشان در خطر است.
     
    جهاد ابو شنب خبرنگار فلسطینی تاکید کرد که نظامیان اشغالگر اسرائیلی یکی از مراکز وابسته به سازمان ملل را در نزدیکی بیمارستان شفا محاصره کردند. ابو شنب اظار داشت که شماری از افراد حاضر در بیمارستان شفا به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی زخمی شدند.
     
    واشنگتن پست: استراتژی بایدن در رابطه با "اسرائیل" به سمت شکست پیش می‌رود/ جروزالم پست: هیچ نشانه‌ای دال بر کشته یا مجروح شدن رهبران ارشد حماس در نوار غزه یا آزادی اسرای اسرائیلی دیده نمی‌شود
     
    روزنامه واشنگتن پست به نقل از مسئولان دولت آمریکا تاکید کرد که استراتژی بایدن در رابطه با "اسرائیل" به سمت شکست پیش می‌رود. مسئولان آمریکایی همچنین بیان کردند که دولت بایدن در رابطه با چگونگی پایان جنگ در غزه دچار ناامیدی شدید و عدم اطمینان شده است.
     
    روزنامه عبری زبان "جروزالم پست" به نقل از برخی منابع آورده است که هیچ نشانه‌ای دال بر کشته یا مجروح شدن رهبران ارشد حماس در نوار غزه یا آزادی اسرای اسرائیلی دیده نمی‌شود.
     
     
     
     
     
    ماه رمضان در غزه در سایه جنگ
    منابع فلسطینی اعلام کردند نیروهای سرکوبگر سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر مروان برغوثی از رهبران اسیر جنبش فتح و عضو کمیته مرکزی این جنبش را به طرز وحشیانه‌ای مورد ضرب و شتم قرار دادند.
     
    شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صیهونیستی به نقل از منابع آگاه از اختلاف بین مسئول پرونده اسرای اسرائیلی در ارتش و وزرای اسرائیلی بر سر گسترش اختیارات هیئت مذاکره کننده این رژیم در دوحه خبر داد. منبع مذکور اشاره کرد که مسئول پرونده اسرای اسرائیلی در ارتش رژیم صهیونیستی گفته مسئولان سیاسی حدود اختیارات هیئت مذاکره کننده را به شدت کاهش دادند. منابع آگاه اسرائیلی همچنین تاکید کردند که مسئول پرونده اسرا در ارتش گفته مذاکرات بدون دادن اختیارات گسترده به هیئت مذاکره کننده شکست خواهد خورد.


    download

    download

    download

    نظرات بینندگان
    نظرات شما