شنبه 08 ارديبهشت 1403 - Sat 27 Apr 2024
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران

  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه

  • واکاوی ظرفیت‌های معدنی ایران و عربستان

  • ماجرای کشف یک نیروی به درد بخور توسط حسن باقری

  • نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا به کاخ سفید هشدار داد

  • روحانی و ربیعی مخالف کاندیداتوری خاتمی بودند

  • جزییات حراج بعدی شمش طلا

  • خبر خوش وزیر کار برای کارگران

  • اسناد ارتش آمریکا از عملایات پنجه عقاب در ایران + سند

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی

  • معلم شهیدی که در روز معلم شهید شد+عکس

  • پایان دوران مدارا با قاره سبز

  • تمجید فرمانده کل ارتش از عملیات وعده صادق

  • خبر خوش برای هواداران استقلال و پرسپولیس /واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس انجام شد؟

  • اگر مردم وارد میدان اقتصاد بشوند تولید جهش پیدا می‌کند/امنیت شغلی از وظایف مسئولین است+ فیلم

  • آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس

  • نقش پرسپولیس در فینالیست شدن العین در آسیا

  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 367811
    تاریخ انتشار: 25/اسفند/1402 - 10:51

    اختصاص قطارهای فوق العاده برای سفرهای نوروزی

    سفر‌های نوروزی آغاز شده و تمامی دستگاه‌های مرتبط با حمل ونقل عمومی برای ارائه خدمات به مسافران آماده هستند.

    اختصاص قطارهای فوق العاده برای سفرهای نوروزی

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از باشگاه خبرنگاران،  سفرهای نوروزی در بخش حمل ونقل عمومی شروع شده و تا ۱۷ فرودین ماه ۱۴۰۳ ادامه می یابد و در این زمینه شاهد هماهنگی دستگاه ها برای ورود ناوگان مورد نیاز به بخش‌های مختلف هستیم. حمل ونقل عمومی شامل بخش هوایی، دریایی، جاده ای و ریلی است که  طبق برنامه ریزی هایی که از ماه گذشته  صورت گرفته  تمامی آنها برای ارائه خدمات به مسافران آماده هستند. 

     
    یکی از مهم ترین بخش ها، حمل ونقل جاده ای است که جزو پرتقاضا ترین ناوگان به شمار می رود و در حال حاضر طبق آخرین آمارهای ارائه شده از سوی سازمان راهداری حدود ۱۱هزار دستگاه اتوبوس در این بخش فعال هستند که از این تعداد ۷هزار و۵۰۰ دستگاه امکان جابه‌جایی مسافر در مسیر های طولانی را دارند.
     
    فعالیت۶۰ هزار دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس، ون و سواری کرایه بین‌شهری در ایام نوروز
     
    در همین رابطه داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طبق  پیش‌بینی‌‌‌های صورت گرفته  برای نوروز ۱۴۰۳ حدود ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌‌‌ای شامل ۶۰ هزار دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس، ون و سواری کرایه بین‌شهری جابه‌‌‌جا می‌‌‌شوند.
     
    باقر جوان  با اشاره به اینکه  تمهیدات و برنامه‌‌‌های حوزه حمل و نقل جاده‌‌‌ای در طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ انجام می شود گفت: سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ از تاریخ ۲۵ اسفند امسال آغاز شده و تا ۱۷ فروردین سال آینده ادامه می‌‌‌یابد.
     
    به گفته وی حدود ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است که حدود ۷۵۰۰ دستگاه از این ناوگان، امکان جابه‌‌‌جایی مسافر در مسافت‌‌‌های متوسط و بلند را دارند و الباقی برای مسیرهای کوتاه، سفرهای درون‌استانی، همچنین شهرهای نزدیک امکان فعالیت دارند.
     
    وی افزود: در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ پیچیدگی خاصی با توجه به برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌ها و پیش‌بینی‌‌‌ها وجود ندارد به طوری که برای دور اول سفرها، عملیات خروج مسافران از کلان‌‌‌شهرها به‌‌‌ویژه تهران و کلان‌شهرهای جاذب مسافر در اولویت قرار گرفته است و برای دور برگشت تقاضا برای شهرهای زیارتی مانند مشهد افزایش می‌‌‌یابد.
     
    مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌‌ای اظهار کرد: در کنار این ناوگان اتوبوسی، ۱۹ هزار دستگاه مینی‌بوس و ون به‌‌‌همراه ۳۰ هزار دستگاه سواری کرایه بین‌‌‌شهری، ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌‌‌ای کشور برای خدمات‌رسانی به مسافران در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ را تشکیل می‌‌‌دهند.
     
    وی با اشاره به چگونگی تهیه بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری برون‌شهری با بیان اینکه «در سفرهای نوروزی پیش رو ۱۰۰ درصد بلیت اتوبوس‌‌‌ها اینترنتی پیش‌فروش می‌‌‌شوند»، خاطرنشان کرد: ظرفیت باقی‌مانده پس از پیش‌فروش اینترنتی به‌‌‌صورت حضوری ارائه می‌‌‌شود، بنابراین از مسافران در‌خواست می‌‌‌شود با برنامه‌‌‌ریزی نسبت به انجام سفر اقدام شود تا فقط در پایانه‌‌‌ها و پارک‌سوارها برای دریافت بلیت از پیش‌خریداری شده حاضر شوند.
     
    او با اشاره به اینکه تمامی سامانه های فروش بلیت برای اتوبوس فعال است گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تمامی سامانه های فروش بلیت فعال است و در راستای حمایت از مسافران سامانه لیست انتظار راه اندازی کرده ایم.
     
    براساس این گزارش یکی دیگر از بخش هایی که برای سفر بسیار مورد تقاضا قرار می گیرد حمل‌ونقل ریلی است که اولین پیش فروش بلیت ها برای نوروز در این بخش بوده و تمامی فروش بلیت ها به صورت اینترنتی انجام شده است.
     
    اختصاص قطارهای فوق العاده برای سفرهای نوروزی 
     
    میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن از عبور تعداد سالانه مسافران ریلی از مرز ۳۰میلیون نفر خبر داد و گفت: تا پایان سال به عدد جابه‌جایی حدود ۳۲ میلیون نفر مسافر دست پیدا می‌کنیم.
     
    مدیر عامل راه‌آهن ادامه‌داد: با هدفگذاری‌های انجام شده و در صورت تأمین مالی از قبیل تهاتر نفت و تأمین مالی از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید تلاش می‌کنیم در سه سال آینده به عدد ۴۰ میلیون مسافر سالانه برسیم.
     
    او  ایمنی بالا، سهولت سفر و قیمت پایین قطار را سه عامل تقاضای بسیار زیاد مردم برای سفر با قطار ذکر کرد.
     
    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حوزه ریلی مسافری در زیان است، افزود: ۱۴سال قبل، حدود ۲ هزار واگن مسافری در شبکه ریلی وجود داشت که اکنون به کمتر از هزار دستگاه کاهش یافته است و ما شبانه‌روز در حال تلاش هستیم حوزه ناوگان را تقویت کنیم.
     
    صالحی گفت: حوزه مسافری ریلی زیانده شده و قیمت بلیت‌ها فاصله قابل توجهی با قیمت تمام شده دارد و معتقدیم باید مشوق‌های مالی لازم به حوزه مسافری ریلی از سوی دولت پرداخت شود تا اقتصاد حمل و نقل ریلی مسافری بتواند مانا و سودده باشد، در غیر این صورت روند فرسایشی ناوگان ریلی مسافری ادامه خواهد یافت.
     
    او اعلام کرد: به طور قطع  با توجه به اتمام کامل پیش فروش بلیت‌های قطار برای نوروز همزمان با افزایش تقاضا  برای  بازه های زمانی پیک سفر و در مسیر های پر تقاضا ناوگان فوق العاده قرار داده ایم. 
     
    براساس این گزارش یکی دیگر از بخش های پر تقاضا، حمل ونقل هوایی است که با توجه به قیمت بلیت و کمبود شدید ناوگان، پیش فروش بلیتی برای این بخش صورت نگرفته است.
     
    ایجاد ۴۵ هزار صندلی برای سفرهای هوایی نوروزی 
     
    در خصوص بخش حمل ونقل هوایی محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت:  در عملیات نوروزی امسال به‌دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان از شرکت‌های هواپیمایی خواستیم نسبت به عرضه مناسب در سه پیک پروازی و همچنین تنظیم برنامه پروازی به لحاظ زمان سحر، اذان صبح و افطار در پرواز‌های داخلی و خارجی اقدام کنند.
     
    وی در ادامه به ایجاد هواپیمای پشتیبان و استفاده از ظرفیت‌های شرکت ها در عملیات نوروزی تأکید کرد و گفت: در نوروز ۱۴۰۳ طبق سال گذشته مرکز مدیریت و کنترل پرواز‌ها با حضور نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی و سایر بخش‌های صنعت هوایی دایر خواهد بود.
     
    محمدی بخش به ترکیب پرواز و مقاصد پروازی در دوره اوج سفر‌های نوروزی اشاره کرد و گفت: در شهر‌های پرتردد همچون کیش، مشهد، شیراز، تبریز و.. باید تنظیم برنامه‌ها به‌صورت دقیق‌تر انجام شود.
     
    رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به بحث قیمت اشاره کرد و گفت: قیمت‌ها نیز تابع قوانین و مقررات بوده و باتوجه به اینکه همچنان موقوف الاجراست بنابراین باید از قانون تمکین کنیم.
     
    وی درباره ممنوعیت پرواز‌های چارتری اشاره کرد و گفت: به‌جز مسیر‌های اعلام شده از جمله کیش، قشم، فرودگاه‌های نفتی در سایر مسیر‌ها پرواز چارتری ممنوع است.
     
    او اظهار کرد: در این ایام پروازهای فوق العاده و برنامه‌ای در دستور کار قرار گرفته شده است و هر شرکت هواپیمایی درخواست پروازهای فوق‌العاده داشته باشد با آن موافقت می شود.
     
    به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، در ایام نوروز ۱۵۵ فروند هواپیمای مسافری با ظرفیت روزانه ۴۵ هزار صندلی آماده خدمت رسانی به مسافران هستند.
     
    او می‌گوید: تمامی پروازهای برنامه ای و داخلی در ایام نوروز برقرار است و برای مسیرهای پرتردد در این ایام از جمله مشهد و کیش پروازهای فوق العاده در نظر گرفته شده است. 
     
    ایجاد ۱۳ مسیر دریایی برای سفرهای نوروزی 
     
    یکی دیگر از بخش هایی که به طور معمول در ایام نوروز مورد استقبال  مسافران قرار می گیرد حمل ونقل دریایی است که در همین رابطه الله مراد عفیفی پور سرپرست دفترحمل ونقل دریایی سازمان بنادر گفت: ۱۳ مسیر دریایی جدید در بنادر جنوبی کشور برای تسهیل در سفرهای دریایی ایجاد شده و به مسافران توصیه می شود از شناورهای مجاز استفاده کنند.
     
     عفیفی پور  گفت: طبق پیش بینی و ارزیابی هایی که صورت گرفته و با توجه به تامین زیرساخت ها در بنادر جنوبی استقبال خوبی از سفرهای دریایی خواهد شد.
     
    به گفته وی از ۶ ماه گذشته جلسات متعددی برای آماده سازی شناورها برگزار شده و با توجه به آنکه برای سفرهای دریایی سه مولفه شناور، پایانه و مسیرهای دریایی مهم است بنابراین در این بخش بازرسی هایی از نظر فنی و مهمانداران داخل شناور صورت گرفته و در ترمینال و پایانه ها امکانات رفاهی برای مسافران فراهم شده است.
     
    او می گوید: طی ۱۱ ماه گذشته ۱۷ درصد رشد در سفرهای دریایی داشته ایم و در ایام نوروز هم سعی شده شناور ها ایمن تر و امکانات آنها در جهت تسهیل سفر بیشتر شود‌.
     
    او بیان کرد: مسیرهای جدیدی در بنادر جنوبی تعریف شده به طوری که ۱۳ مسیر دریایی از جمله مسیر بندر حقانی به ابوموسی و بندر حقانی به لارک و هنگام در ایام نوروز امسال تعریف شده است.
     
    عفیفی پور اظهار کرد: سالن های مسافری در تمامی مقاطع به سمت جزایر کیش و قشم خارک تکمیل شده و حدود پنج هزار صندلی برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است.
     
    وی اظهار کرد: بخش عمده ای از سفرهای دریایی داخلی بوده و تنها یکی دو مورد سفر خارجی بوده است که متقاضیان می توانند با مراجعه به مبادی اقدام به خرید بلیت الکترونیکی کنند.
     
    حال با توجه به آغاز سفرهای نوروزی امیدواریم همکاری دستگاه ها برای ارائه خدمات بهتر به مسافران بیشتر شود و مسافران برای تهیه بلیت در بخش های مختلف حمل و نقلی مشکلی نداشته باشند.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما