یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران

  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه

  • واکاوی ظرفیت‌های معدنی ایران و عربستان

  • ماجرای کشف یک نیروی به درد بخور توسط حسن باقری

  • نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا به کاخ سفید هشدار داد

  • روحانی و ربیعی مخالف کاندیداتوری خاتمی بودند

  • جزییات حراج بعدی شمش طلا

  • خبر خوش وزیر کار برای کارگران

  • اسناد ارتش آمریکا از عملایات پنجه عقاب در ایران + سند

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی

  • معلم شهیدی که در روز معلم شهید شد+عکس

  • پایان دوران مدارا با قاره سبز

  • تمجید فرمانده کل ارتش از عملیات وعده صادق

  • خبر خوش برای هواداران استقلال و پرسپولیس /واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس انجام شد؟

  • اگر مردم وارد میدان اقتصاد بشوند تولید جهش پیدا می‌کند/امنیت شغلی از وظایف مسئولین است+ فیلم

  • آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس

  • نقش پرسپولیس در فینالیست شدن العین در آسیا

  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 367455
    تاریخ انتشار: 21/اسفند/1402 - 10:34

    آزادراه منجیل ـ رودبار به بهره‌برداری رسید+عکس

    هشت کیلومتر آزادراه منجیل_رودبار صبح امروز با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و وزیر راه‌وشهرسازی افتتاح شد.

    آزادراه منجیل ـ رودبار به بهره‌برداری رسید+عکس

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از فارس ، صبح هشت کیلومتر آزادراه منجیل_رودبار همزمان با سفر محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به این استان به بهره‌برداری رسید. 

     

    آزادراه منجیل - رودبار باقی‌مانده آزادراه قزوین - رشت است که به دلیل شرایط خاص خود با برخورداری از تونل‌ها و پل‌های زیاد یکی از پیچیده‌ترین آزادراه‌های کشور محسوب می‌شود؛ زیرا این آزادراه از کنار بافت شهری و بالای رودخانه عبور می‌کند و به همین دلیل جز دشوارترین آزادراه‌ها به شمار می‌رود.
    این آزادراه ۸.۲ کیلومتر است و بیش از ۷۰ درصد از مسیر آن را پل، تونل و دیوارسازی تشکیل می‌دهد و با توجه به کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه، حجم و نوع کار مهندسی از طرح‌های بزرگ و اساسی کشور محسوب می‌شود. آزادراه منجیل - رودبار پس‌از گذشت ۱۲ سال در دولت سیزدهم به ایستگاه افتتاح رسید و این آزادراه در آستانه ماه مبارک رمضان تحویل مردم و زیر بار ترافیکی خواهد رفت. 
     
     
     
    هشت دستگاه پل بزرگ به‌طول یک‌هزار و ۵۷۶ متر در آزادراه منجیل-رودبار احداث شد و پل شماره یک این پروژه با استفاده از روش تابلیه و تیرهای پیش‌ساخته احداث شده و با توجه به طول ۴۰ متری و وزن حدود ۱۰۰ تنی این تیرها ساخت، حمل و نصب هر یک از این تیرها مشخصات و دستورکار مخصوص به خود را دارد و از نمونه‌های قابل ذکر در ساخت آزادراه محسوب می‌شود. 
    برای ساخت پل شماره ۲ با ۲ دهانه ۸۵ و ۵۰ متری و پل شماره سه با یک دهانه میانی بزرگ به ارتفاع ۱۱۰ متر و سه دهانه ۶۵ متری از روش طره آزاد با اجرای شاریو استفاده شده است که این اقدام با هدف سبک‌تر شدن سازه و کاهش بار ستون‌ها در نوع خود یک مهندسی ارزش در ساخت به شمار می‌آید.
    همچنین ساخت پل شماره ۶ آزادراه منجیل - رودبار را از نظر ابعاد و روش اجرایی بسیار خاص است، این پل به طول ۳۳۰ متر در شیب طولی و قوس افقی قرار گرفته و به روش طره آزاد اجرا شده و با توجه‌به ابعاد پل و وزش باد بسیار شدید در منجیل کار مهندسی بزرگ و ارزشمندی است که توسط دولت سیزدهم صورت پذیرفت. 
    پایان پیام/

    نظرات بینندگان
    نظرات شما