شنبه 08 ارديبهشت 1403 - Sat 27 Apr 2024
  • ماجرای کشف یک نیروی به درد بخور توسط حسن باقری

  • نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا به کاخ سفید هشدار داد

  • روحانی و ربیعی مخالف کاندیداتوری خاتمی بودند

  • جزییات حراج بعدی شمش طلا

  • خبر خوش وزیر کار برای کارگران

  • اسناد ارتش آمریکا از عملایات پنجه عقاب در ایران + سند

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی

  • معلم شهیدی که در روز معلم شهید شد+عکس

  • پایان دوران مدارا با قاره سبز

  • تمجید فرمانده کل ارتش از عملیات وعده صادق

  • خبر خوش برای هواداران استقلال و پرسپولیس /واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس انجام شد؟

  • اگر مردم وارد میدان اقتصاد بشوند تولید جهش پیدا می‌کند/امنیت شغلی از وظایف مسئولین است+ فیلم

  • آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس

  • نقش پرسپولیس در فینالیست شدن العین در آسیا

  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر

  • سربازی که شهید خرازی را به عنوان فرمانده قبول نداشت

  • معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه

  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت

  • «شلیک وعده صادق به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل»

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 366785
    تاریخ انتشار: 12/اسفند/1402 - 13:11

    سیاست خارجی ایران منبع تغذیه آرمان فلسطین است

    اگر بسیج اجتماعی جهان اسلام با محوریت امت اسلامی برای مبارزه با رژیم صهیونیستی بتواند یک تشکل قوی، در راستای هماهنگ سازی انواع اقدامات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کند، می‌تواند ضربات مهمی را به اشغالگران وارد کند.

    سیاست خارجی ایران منبع تغذیه آرمان فلسطین است

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از ایرنا

    عملیات طوفان الاقصی اقدام فداکارانه فلسطینی و پاسخ شجاعانه به جنایات ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی و چه بسا ۱۰۵ ساله استعمار پیر بود که در روز پانزدهم مهر ضربه محکمی بر پیکره‌ی دشمن غاصب وارد کرد و رژیم صهیونیستی دچار شکست غیر قابل ترمیم نظامی- امنیتی شد که حمایت گسترده و پیوسته دولت‌های غربی از این رژیم جعلی با گذشت بیش از ۱۲۰ روز گواهی بر این ادعا است.

    حمایت‌هایی که دست جنایتکاران صهیونیست را باز گذاشت و امروز دامنه‌ی این جنایات به قدری وسیع و آشکار است که وجدان عمومی را در دنیا تکان داده است، امروز در رأس مسائل دنیای اسلام، مسئله‌ی فلسطین و غزه از یک سو قضیه‌ی مظلومیت و از سوی دیگر قضیه‌ی اقتدار است.

    جنایات وحشیانه‌ی رژیم صهیونیستی که در۱۲۰ روز گذشته اتفاق افتاد، عصاره‌ی جنایات ۷۵ ساله است که با حمایت مدعیان دروغین حقوق بشر در فلسطین صورت گرفت؛ نباید فراموش کرد که در گذشته و امروز چه کسانی در مقابل ملت مظلوم فلسطین ایستاده‌اند. عملیات فلسطینی طوفان الاقصی نشان داد که نه فقط آبروی رژیم صهیونیستی از بین رفت؛ بلکه تمدن و فرهنگ غرب بی‌آبرو شد.

    در ملاحظه‌ی حرکت تاریخی بشریت؛ امروز به جایی رسیده‌ایم که یک رژیم نظامی مسلح به انواع تسلیحات و تجهیزات در یک جغرافیای کوچک، به طرف مقابل خودش که بظاهر هیچ کدام از آن امکانات را ندارد نمی‌تواند غلبه پیدا کند! این یک حقیقتی است که رژیم صهیونیستی به هیچ کدام از اهداف خودش نرسید و از روی عصبانیت و بیچارگی مفرط در برابر مردم محاصره شده در غزه دست به جنایات فجیعی می‌زند.

    از شروع طوفان الاقصی تا امروز؛ رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر بسیج جهان اسلام علیه رژیم صهیونیستی، بر وظایف دولت‌ها و ملت‌های مسلمان تصریح کرده و در توصیه‌ای فرموده‌اند: «دولت‌های مسلمان باید بدانند که اگر امروز به فلسطین کمک نکنند دشمن فلسطین را که دشمن اسلام و دشمن انسانیت است تقویت کرده‌اند و فردا همین خطر، خودشان را تهدید خواهد کرد.»

    دال مرکزی سخنان رهبر انقلاب اسلامی در قبال دولت‌های اسلامی، پافشاری آن‌ها بر توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه از طریق قطع شریان حیاتی رژیم صهیونیستی، قطع روابط سیاسی و اعتراض بدون لکنت به جنایات رژیم صهیونیستی در مجامع جهانی است. که این هدف با خواست ملت‌های مسلمان از دولت متبوع خود محقق خواهد شد و همچنین ملت‌ها با اجتماعات خود باید مانع فراموشی مظلومیت مردم فلسطین شوند.

    وضعیت امروز فلسطین صحنه‌ی حق و باطلی است که وظیفه هر انسان آزاده و ظلم ستیز کمک به مقاومت و هرگونه همراهی با رژیم صهیونیستی جنایت در حق انسانیت است. متاسفانه بعضی از دولت‌های مسلمان این جنایت را مرتکب می‌شوند، که هرگز ملت‌های مسلمان این خیانت به فلسطین را فراموش نخواهند کرد.

    دیپلماسی عمومی یک ابراز برای همبستگی ملی، کسب منزلت، پیشبرد اهداف سیاسی و القای تصویر و شناخت از خود به افکار عمومی جهانیان است. رژیم صهیونیستی در دهه‌های اخیر تلاش‌های زیادی در راستای عادی‌سازی و کسب مشروعیت در جهان اسلام را از طریق دیپلماسی‌های غیررسمی چون دیپلماسی پزشکی، دیپلماسی فرهنگی، دیپلماسی ورزشی، دیپلماسی دیجیتال و دیپلماسی علمی دنبال کرده است.

    تا پیش از عملیات طوفان الاقصی عادی‌سازی و پذیرش رژیم صهیونیستی در جهان اسلام وارد مرحله حساسیت‌زدایی از داشتن رابطه و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی شده‌ بود تا احساس دشمنی افکار عمومی جهان اسلام نسبت به رژیم صهیونیستی کاسته شود، اقدامات نژادپرستانه و جنایت‌آمیز صهیونیست‌ها در این دوره اندکی بیش از چهار ماه، عادی‌سازی و ارتباط با رژیم صهیونیستی را با حساسیت و مقاومت در میان ملت‌های مسلمان مواجه ساخت.

    پذیرش عادی‌سازی روابط در فضای نخبگانی عملی متفاوت از حساسیت‌زدایی اجتماعی اما به هم پیوسته و هم راستا نسبت به عادی‌سازی و پذیرش رژیم صهیونیستی است که باید تدابیر مناسبی برای جلوگیری از حساسیت‌زدایی اجتماعی اتخاذ کرد. رهبر انقلاب اسلامی در پیام کوتاه خود به دومین همایش جهانی علمای مقاومت در لبنان بر«تداوم مبارزه‌ی متنوع با رژیم متجاوز صهیونیست» تاکید کردند.

    رژیم صهیونیستی درحال تجربه طولانی‌ترین و پر تلفات‌ترین جنگ در تاریخ جعلی خود به سر می‌برد. مهمترین بُعد جنگ، بعد اجتماعی و چه بسا بعد اصلی جنگ است. بعد نظامی جنگ تعیین کننده معادله جنگ نیست؛ در جنگ‌های دهه گذشته بعد نظامی تمام کننده جنگ بوده است.

    به عبارتی تعیین کننده صحنه‌ی جنگ، بعد اجتماعی یعنی باورها و مقاومت مردم است. بین بعد نظامی و اجتماعی مقاومت یک رابطه دو سویه حاکم است چرا که بدون اراده عمومی مقاومت به پیروزی نمی‌رسد و اراده عمومی بر سر مقاومت و مبارزه متحد می‌شود.

    الزاما قدرت نظامی برای نابودی رژیم صهیونیستی کافی نیست. «اگر مسلمین مجتمع بودند و هر کدام یک سطل آب می‌ریختند او را سیل می‌برد، معذلک در مقابل او زبون هستند.» پیام اصلی این سخن امام خمینی ره مشتمل بر این است که شرط نابودی رژیم صهیونیستی، ایجاد گرایش عمومی و اتحاد در تمام مسلمانان برای تحقق این امر لازم و تعیین کننده است.

    شرط تداوم مبارزه‌ی متنوع با رژیم صهیونیستی به قوام بُعد اجتماعی مقاومت بر می‌گردد. اگر مقاومت صرفا نظامی طرح شود در بلند مدت نتیجه‌ای جز انفعال توده‌های جامعه نخواهد داشت چرا که اذهان جامعه به سمت تسلیحات نظامی سوق پیدا می‌کند. افزایش بازدارندگی مقاومت به جواب قاطع نظامی نیاز دارد که با اراده عمومی مقاومت یعنی بُعد اجتماعی آن امکان پذیر است به عبارتی نیروی مورد نیاز مقاومت پذیری مردم است.

    اگر بسیج اجتماعی جهان اسلام با محوریت امت اسلامی برای مبارزه با رژیم صهیونیستی بتواند یک تشکل قوی غیردولتی یا دولتی، در راستای هماهنگ سازی انواع اقدامات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کند، می‌تواند ضربات مهمی را به اشغالگران فلسطین وارد کند و هزینه حمایت از اقدامات رژیم صهیونیستی را برای حامیانش در نزد افکار عمومی ملت‌ها بالا ببرد.

    در جهان امروز بر کسی پوشیده نیست که اگر جمهوری اسلامی ایران نبود آرمان فلسطین به فراموشی سپرده می‌شد. سیاست و روابط خارجی ایران منبع تغذیه آرمان فلسطین است. از منظر تاریخی جمهوری اسلامی جایگاه بی نظیری در الهام بخشی و هدایتگری افکار عمومی جهان اسلام به سمت ضدیت با رژیم صهیونیستی دارد که می‌توان با استفاده از این ظرفیت بزرگ اختلال جدی در زنجیره وجودی رژیم صهیونیستی ایجاد کرد.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما