یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 365888
تاریخ انتشار: 30/بهمن/1402 - 19:51

اورونوف چطور پرسپولیسی شد؟

در شرایطی که هواداران استقلال منتظر اعلام رسمی انتقال ستاره جوان ازبکستانی به تیم‌شان بودند اما این بازیکن سر از پرسپولیس درآورد؛ اتفاقی که حواشی زیادی به همراه داشت.

اورونوف چطور پرسپولیسی شد؟

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از ایسنا؛ 

اوستون اورونوف نام خبرساز پنجره نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر فوتبال ایران است که در فاصله یک قدمی با استقلال راهی پرسپولیس شد. درحالیکه هواداران استقلال آماده بودند تا پس از پایان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، این بازیکن ازبکستانی برای امضای قرارداد با آبی پوشان وارد تهران شود، او برای قرارداد با پرسپولیس وارد پایتخت شد!

مهدی هژبری، معاون ارتباطات باشگاه استقلال درباره دلایل لغو انتقال اورونوف گفته بود: خطیر با اورونوف تمام کرده بود. پیش نویس قرارداد آماده بود. از طرف نکونام به خطیر اعلام کردند که گفته من اورونوف را نمی‌خواهم! ماشاریپوف را که برایم را گرفتید، اگر اورونوف را بگیرید او را روی نیمکت می‌گذارم. حتی کد می‌دهم تا آن دوستی که این پیام را داد خودش را جمع کند! گفتند ما ۲-۵-۳ بازی می‌کنیم و در این سیستم ماشاریپوف یا اورونوف باید روی نیمکت بنشیند. این مبلغ را صرف یک نیمکت نشین نکنید.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش ادامه داد: خطیر تاکید کرد اورونوف در لیست نکونام هست و به من نگفته این بازیکن را نگیرم. نام اورونوف را داده بود و ماشاریپوف بعد از لیست او آزاد شد. آقایان با مدیربرنامه اورونوف تماس گرفتند گفتند اگر بازیکن بدون تایید سرمربی بیاید نیمکت نیشین می‌شود. گفتند استقلال هایجک خورد. کدام هایجک؟ ما با این بازیکن تمام کرده بودیم. گفتند نکونام گفته من او را روی نیمکت می‌گذارم. من مجبورم این فایل صوتی را منتشر کنم تا هوادار بداند چگونه از احساسش سو استفاده می‌شود. این تیم صدر جدول است. با اقتدار و اختلاف قهرمان می‌شود.

پس از مطرح شدن این ادعا درباره ماجرای هایجک اورونوف، محمد نوازی در اظهاراتی تلویحا صحت صحبت‌های هژبری را تایید کرد. در ادامه جواد نکونام در نشست خبری پس از بازی با صنعت نفت با تایید وجود این فایل صوتی گفت: من گفتم اورونوف و دو بازیکن ایرانی را می‌خواهم و اگر می‌خواهید فقط یک بازیکن خارجی برای من بگیرید، نمی‌خواهد بگیرید؛ بله این را گفتم. من گفتم اورونوف و ۲ بازیکن ایرانی می‌خواهم که به کارم بیاید.

پیگیری‌های ایسنا نشان می‌دهد که اورونوف شب قبل از اعلام حضورش به عنوان بازیکن جدید پرسپولیس، با استقلال به توافق نهایی رسیده بود. ماجرا از این قرار است که در مذاکره با مدیربرنامه این بازیکن، باشگاه به توافق نهایی دست پیدا می‌کند اما تماس‌های مکرر با سرمربی استقلال برای تایید نهایی، بی پاسخ می‌ماند؛ به همین دلیل پای یکی از نزدیکان نکونام به ماجرا باز می‌شود.

به دلیل عجله مدیربرنامه این بازیکن، از باشگاه با یکی از نزدیکان نکونام تماس گرفته می‌شود تا نظر نهایی این مربی را جویا شوند. این فرد اعلام می‌کند که نکونام تاکید کرده بود در صورتی اورونوف را می‌خواهد که دو بازیکن دیگر ایرانی هم جذب شوند؛ موضوعی که دیشب (یکشنبه) توسط فرشید سمیعی، عضو هیات مدیره استقلال هم تایید شد. به همین دلیل از باشگاه به مدیربرنامه این بازیکن اعلام می‌کنند که حداکثر تا صبح فردا صبر کند تا تصمیم نهایی را به او اعلام کنند. با این حال، در نهایت این مدیربرنامه با پرسپولیس وارد مذاکره می‌شود و آن‌ها اورونوف را جذب می‌کنند.

نظرات بینندگان
نظرات شما