یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 365628
تاریخ انتشار: 28/بهمن/1402 - 09:24

عملیات جدید حزب الله در عمق سرزمین‌های اشغالی+عکس

صهیونیست ها در یک اشتباه راهبردی، غیرنظامیان را در جنوب لبنان هدف قرار دادند و حالا باید منتظر پاسخ حزب الله نه در نوار مرزی شمال بلکه در عمق سرزمین های اشغالی باشند.

عملیات جدید حزب الله در عمق سرزمین‌های اشغالی+عکس

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از  مشرق - تبادل آتش در نوار مرزی مشترک جنوب لبنان و شمال سرزمین های اشغالی در حالی وارد پنجمین ماه شده که دو طرف تاکنون شرایط را در میدان به گونه ای کنترل و مدیریت کرده اند که وارد درگیری مستقیم و زمینی نشده اند.

 
اگرچه در ابتدا جبهه مقاومت حزب الله از راکت های به نسبت سبک و در صورت ضرورت از راکت های نیمه سنگین برای هدف قرار دادن پایگاه های نظامی در نوار مرزی شمال سرزمین های اشغالی استفاده می کرد اما گسترش دایره جنگ از سمت صهیونیست ها باعث شد شرایط در میدان تغییر کند.
 
گسترش حملات هوایی، پهپادی و توپخانه ای صهیونیست ها در نوار مرزی جنوب لبنان و همچنین هدف قرار دادن مناطق مسکونی و غیرنظامیان و انجام عملیات کور تروریستی برای ترور فرماندهان مقاومت و از سویی دیگر افزایش جنایت ها در غزه باعث شد حزب الله تصمیم جدیدی در میدان اتخاذ کند.
 
یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات را در جنوب لبنان دنبال می کند در گفت وگو اعلام کرد: حزب الله پیشتر صریح و شفاف هشدار داده بود اما رفتارهای صهیونیست ها باعث شد شلیک راکت های سنگین ( حداقل نیم تنی) و موشک های هوشمند و هدایت شونده را آغاز کند.
 
این منبع میدانی افزود:حزب الله با به کارگیری تسلیحات جدید خسارت های سنگین و جبران ناپذیر به پایگاه های صهیونیست ها در نواری مرزی و عمق شمال سرزمین های اشغالی وارد آورد و شمار قابل توجهی از نظامیان را به هلاکت رساند و تعداد زیادی را هم زخمی کرده است.
 
 
 
 
 
 
وی با بیان این که حزب الله پس از انجام هر عملیاتی، بیانیه ای منتشر می کند و افکار عمومی را در جریان اخبار قرار می دهد، تصریح کرد: مطالب دیگری هم وجود داشته که گاهی دبیرکل حزب الله در سخنرانی های خود اشاره کرده و سایر مسائل در زمان مناسب اطلاع رسانی می شود.
 
این منبع میدانی به ترس صهیونیست ها از انتشار اخبار جنگ اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی از همان ابتدا اطلاع رسانی ناقص، محدود، دست کاری شده و غیر صحیح را به صورت قطره چکانی در دستور کار قرار داد چرا که به شدت از عواقب سیاسی و اقتصادی انتشار اطلاعات هراس دارد.
 
وی با بیان این که ارتش رژیم صهیونیستی در رسانه ها از خود تصویر و افسانه شکست ناپذیری به نمایش گذاشته است، افزود: اگر حجم خسارت های وارد شده به صهیونیست ها در نوار و عمق شمال سرزمین های اشغالی اطلاع رسانی شود، تمام داستان پردازی های آنان به باد می رود.
 
این منبع میدانی تصریح کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته مناطق مسکونی و غیرنظامیان را در جنوب لبنان هدف قرار داد و باید منتظر پاسخ قاطع حزب الله باشد و این واکنش دیگر به منهدم کردن پایگاه های نظامی در نوار مرزی خلاصه نمی شود.
 
وی با توضیح این مطلب که عملیات های گذشته حزب الله منجر به خالی شدن بیشتر شهرک های صهیونیست نشین در نوار مرزی شد، اضافه کرد: عملیات جدید حزب الله در عمق سرزمین‌های اشغالی انجام می شود و این بار هدف فقط پایگاه‌ها و تجهیزات ارتش رژیم صهیونیستی نیستند.
 
ارتش رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته جنگ را گسترده تر کرد و پاسخ به آنان با شلیک 10 راکت سنگین به شهرک «صفد» که منجر به کشته و زخمی شدن 10 صهیونیست و قطع شدن برق این منطقه شد فقط بخشی کوچکی از عملی شدن هشدار حزب الله در میدان نبرد بود.
 
رزمندگان مقاومت در این عملیات مواضع صهیونیست ها را در 15 کیلومتری مرز لبنان هدف قرار دادند اما جنایت آنان با حمله هوایی به غیر نظامیان در شهرک های «عدشیت، الشهابیه، الصوانه، التفاح و ارفاعات الجبور» به گونه ای دیگر پاسخ داده می شود و انتقام شهدای اخیر در گرفته می شود.
 
هدف قرار دادن شهرک صهیونیست نشین کریات شمونه پاسخ حزب الله به صهیونیست ها نبود و محدوده عملیات پس از هدف قراردادن غیرنظامیان در جنوب لبنان از عمق 17 کیلومتری در سرزمین های اشغالی فراتر خواهد رفت و دیگر به پایگاه ماتات، برکه ریشه، بیت هیلل، آفیفیم، شهرک المطله، شهرک مانارا، میسگاو عام و ... خلاصه نمی شود.
 
باید توجه داشت، حزب الله در ابتدای جنگ، پایگاه ها، تجهیزات نظامی ‌(شامل رادار، دوربین ها و ...) مراکز مراقبتی و تجسسی رژیم صهیونیستی را در مناطق مرزی تخریب و منهدم کرد که البته همین عملیات ها منجر به فرار هزاران تن از صهیونیست ها از شهرک های اشغالی شد اما هدف قراردادن غیرنظامیان در جنوب لبنان شرایط میدان را تغییر داد و باید منتظر شروع عملیات هایی بود که صهیونیست های شهرک نشین را در عمق سرزمین های اشغالی هدف قرار خواهد داد.
 
 در روزهای گذشته صهیونیست ها تظاهرات های گسترده ای را در شهرک های شمال سرزمین های اشغالی برگزار کردند و از ترس عملیات حزب الله در نوار مرزی خواستار مسدود کردن جاده های منتهی به شمال شدند اما حالا با گسترش عملیات جبهه مقاومت که فراتر از مناطق مرزی است باید منتظر ماند و دید چه تصمیمی خواهند گرفت اما براساس اطلاعات به دست آمده نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی از خروج صهیونیست ها و ترک سرزمین های اشغالی چند برابر شده و این مسئله می تواند ماهیت این رژیم جعلی و نامشروع را به چالش بکشد.

نظرات بینندگان
نظرات شما