یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 365055
تاریخ انتشار: 20/بهمن/1402 - 17:14

جشن بزرگ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در برازیلیا

جشن بزرگ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در برازیلیا برگزار شد.

 جشن بزرگ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در برازیلیا

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از فارس،

مراسم بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی ایران با حضور تعدادی زیادی از مقامات، سفرا و نخبگان برزیلی در محل باشگاه نیروی دریایی برازیلیا برگزار شد.

حسین قریبی سفیر ایران در برزیل در این مراسم و در بخشی از سخنان خود با توجه به اهمیت بزرگداشت این رویداد اظهار داشت: انقلاب مفاهیم والایی را به نظام سیاسی کشور معرفی کرد که در راس آنها استقلال، خودباوری، آزادی، دموکراسی و جمهوریت در کنار تأکید بر حفظ ارزش‌های اسلامی بود.

وی افزود: سنت دیرینه سلطنت مطلقه در ایران به نظامی تبدیل شد که حداقل هر دو سال یکبار انتخابات را تجربه می‌کند. زمانی که از استقلال و تمامیت ارضی صحبت می‌کنیم، باید در نظر داشته باشیم که ایران در طول تاریخ معاصر خود همواره در معرض مداخله قدرت های خارجی بوده است. مثال برجسته و کافی در این مورد اینکه طی دو جنگ جهانی قرن بیستم، ایران بیطرفی خود را اعلام کرد و با این حال در هر دو مورد، کل کشور در معرض اشغال قدرت‌های متخاصم خارجی قرار گرفت.

سفیر ایران بیان کرد: در سال ۱۹۷۹، ملت ما تصمیم گرفت که این اتفاق هرگز نباید تکرار شود.

وی همچنین به جنبه‌های مختلف روابط یکصد و بیست ساله ایران و برزیل و ظرفیت‌های مختلف این روابط در شرایط حاضر اشاره کرد.

در این مراسم دو تن از معاونان وزیر خارجه برزیل هم در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و زمینه‌های گسترش روابط و همکاری دوجانبه از جمله با توجه به استفاده از شرایط ایجاد شده ناشی از عضویت ایران در بریکس سخنانی کردند.

با توجه به وقفه ای که در برگزاری منظم این مراسم در سال‌های اخیر به خاطر شرایط کرونایی در برزیل  ایجاد شده بود، مراسم امسال با شکوه هر چه بیشتر و مشارکت بالای مدعوین برزیلی در محل باشگاه نیروی دریایی در پایتخت برزیل برگزار شد.

پایان پیام/

نظرات بینندگان
نظرات شما