یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 364754
تاریخ انتشار: 16/بهمن/1402 - 09:27

هماهنگی کامل واشنگتن و داعش در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه

هجوم تروریست ها به مواضع نیروهای حشدالشعبی همزمان با حملات آمریکایی ها نشان داد داعش و واشنگتن در مرزهای عراق و سوریه با یکدیگر به طور کامل هماهنگ هستند.

 هماهنگی کامل واشنگتن و داعش در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»

بامداد روز شنبه (چهاردهم بهمن ماه) واشنگتن عملیات خود را در واکنش به کشته شدن سه تن از نیروهایش آغاز کرد و پهپادها و جنگنده های آمریکایی با همکاری یگان پهپادی رژیم صهیونیستی و نیروی هوایی ارتش اردن، حملات گسترده ای را علیه مواضع رزمندگان مقاومت عراق و نیروهای سوری ترتیب دادند.

براساس اطلاعاتی که منابع میدانی در اختیار گذاشته اند، در ابتدای حملات، پهپادهای رژیم صهیونیستی مواضع نیروهای سوری را در محور دیرالزور- المیادین-البوکمال (در شرق استان دیرالزور) هدف قرار دادند؛ در جریان این حملات، هجده تن از نیروهای مردمی سوریه شهید زخمی شدند

به گفته منابع میدانی، جنگنده ها و پهپادهای آمریکایی در ادامه مناطق مرزی سوریه و عراق به ویژه محور گذرگاه مرزی القائم را هدف قرار دادند؛ در محور القائم بیشترین حملات علیه مناطق مسکونی در بخش السکک انجام شد و 3 تن از ساکنان به شهادت رسیدند.

بیمارستان بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی) در جریان این حملات در محور گذرگاه القائم هدف قرار گرفت و 6 تن از نیروهای کادر درمان این بیمارستان به شهادت رسیدند تا ضعف و ناتوانی آمریکایی ها بیش از پیش مشخص شود.

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات را در مرزهای عراق و سوریه دنبال می کند از حمله آمریکایی ها به پایگاه فرماندهی حشدالشعبی در منطقه عکاشات در جنوب غرب استان الانبار عراق خبر داد.

این منبع میدانی به واکنش سریع نیروهای مقاومت عراق به حملات آمریکایی ها اشاره کرد و گفت: رزمندگان عراقی براساس اعلام قبلی، مواضع نیروهای آمریکایی را در میدان گازی کونیکو در شرق فرات (شرق استان دیرالزور سوریه) به شدت هدف قرار دهند.

این منبع آگاه میدانی با تاکید بر این که حملات علیه آمریکایی ها با شدت هر چه تمام تر و با حجم سنگین تر ادامه خواهد یافت، تصریح کرد : آمریکایی ها و عناصر مخفی داعش در نزدیکی مناطق مرزی عراق و سوریه با یکدیگر هماهنگ هستند.

این منبع میدانی در توضیح بیشتر این مطلب، افزود: با شروع حملات آمریکایی ها، هسته های خاموش و مخفی تروریست های داعش در شمال استان الانبار به مواضع ارتش و رزمندگان عراقی هجوم آوردند و شانس خود را برای اشغال برخی متاطق آزمایش کردند.

وی به واکنش قاطع و پاسخ محکم نیروهای بسیج مردمی عشایر اهل سنت در محور «کیلو ۱۶» اشاره کرد و گفت: نیروهای مردمی با تروریست ها در مسیر منطقه الصکار درگیر شدند و در نهایت موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند.

به گزارش مشرق، هماهنگی میان واشنگتن و گروهک تروریستی داعش فقط به حملات بامداد شنبه خلاصه نمی شود و در هفته های گذشته تروریست ها با پشتیبانی آشکار آمریکایی ها حملاتی را در شرق سوریه انجام دادند و شماری از نیروهای ارتش این کشور در جریان درگیری ها به شهادت رسیدند.

نظرات بینندگان
نظرات شما