یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 364586
تاریخ انتشار: 13/بهمن/1402 - 10:53

شادی مالکی:شماره گذاری و واگذاری تاکسی‌های برقی به رانندگان تهرانی در حال انجام است

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به رونمایی از ۱۰۰ دستگاه تاکسی برقی گفت: بزودی این تاکسی‌ها با حضور در چرخه حمل و نقل مسافری در معابر پایتخت فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

شادی مالکی:شماره گذاری و واگذاری تاکسی‌های برقی به رانندگان تهرانی در حال انجام است

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از مهر، شادی مالکی گفت: اقدامات مربوط به شماره گذاری و واگذاری تاکسی‌های برقی به رانندگان تهرانی در حال انجام است و بنا داریم از این تاکسی‌ها در مسیرهای اصلی و مرکزی شهر استفاده کنیم.

 
سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه خودروهای برقی نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارند، افزود: در حال تنظیم قرارداد با ۹ شرکت خودروساز برای ورود ۴۹ هزار دستگاه تاکسی برقی برای فعالیت در پایتخت هستیم.
 
وی با بیان اینکه فرسودگی حمل و نقل عمومی نقش بسزایی در آلودگی هوای تهران دارد، اضافه کرد: توسعه حمل و نقل عمومی برقی قطعا به کاهش آلودگی شهر کمک می‌کند و بنا داریم با توسعه ناوگان برقی سهمی در کاهش آلودگی هوای پایتخت داشته باشیم.
 
مالکی با بیان اینکه گروه صنعتی ایران خودرو یکی از خودروسازان کشور است که دغدغه طراحی و تولید خودروهای برقی را مد نظر قرار داده است، ادامه داد: سازمان تاکسیرانی شهر تهران ضمن شناخت کافی از این توان و ظرفیت در همکاری با ایران خودرو، مایل به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با استفاده از خودروهای برقی است.
 
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران یادآور شد: با توجه به افزایش آلایندگی، مصرف سوخت و ضرورت ارتقای ایمنی، دولت به این نتیجه رسیده که با استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های نوین، به سمت نوسازی ناوگان با خرید خودروهای برقی گام بردارد.
 
مالکی تاکید کرد: هم اکنون شرایط برای عرضه خودروی برقی که از امکانات و ظرفیت‌های فنی خوبی برخودار است در تهران و دیگر شهرهای بزرگ کشور وجود دارد که پس از اخذ مجوز شورای عالی ترافیک، حضور این خودروها به ناوگان حمل و نقل عمومی را بررسی خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به مزایای استفاده از خودروهای برقی گفت: خودروهای عرضه شده (۱۰۰ دستگاه) از امکانات خوبی نظیر باز شدن درها به صورت کشویی، صندلی‌های تخت و راحت، بی صدا بودن داخل خودرو در محیط شلوغ شهر و طول پیمایش و ظرفیت باتری مناسب برخودار هستند.
 
چندی پیش با حضور وزیر صمت و همچنین شهردار تهران از ۱۰۰ دستگاه تاکسی برقی برای فعالیت در معابر پایتخت رونمایی شد و در آینده نیز قرار است ۴۹ هزار دستگاه از این خودروها وارد ناوگان تاکسیرانی تهران شود.
 
ناوگان تاکسیرانی شهر تهران حدود ۷۰ هزار تاکسی دارد که بخش زیادی از این خودروها فرسوده است.

نظرات بینندگان
نظرات شما