یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 361157
تاریخ انتشار: 03/دي/1402 - 12:15

سیاه‌بازی آمریکا و انگلیس با جشن یلدا

وقتی بخشی از تیم وزارت خارجه امریکا و انگلیس به مصداق ضرب‌المثل«کاتولیک‌تر از پاپ» شب چله امسال را با آیین‌های ایرانی صبح کردند، علامت سوال بزرگی شکل گرفت.

 سیاه‌بازی آمریکا و انگلیس با جشن یلدا

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از نورنیوز، «آبرام پیلی»، معاون نماینده ویژه امریکا درامور ایران در یک ویدیو با اشاره به اهمیت شب یلدا برای مردم ایران ادعا کرد: «یلدا زمانی برای شادی و جشن است. متاسفانه مردم ایران همچنان با سختی‌ها و رنج‌های وصف‌ناشدنی از سوی رژیم مواجه هستند. از اعدام معترضان، زندانی‌کردن مخالفان و فعالان حقوق بشر گرفته، تا ارعاب روزنامه‌نگاران و... رژیم ایران از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد تا مردم ایران را ساکت کند.» او در ادامه خطاب به مردم ایران وعده می‌دهد که آمریکا «همچنان از شما و آرزوهای شما در رقم‌زدن آینده‌ای آزاد و دموکراتیک برای ایران حمایت خواهد کرد.»

در این ویدئو «متیو میلر»، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، «تریسی جکوبسون»، سفیر پیشین آمریکا در تاجیکستان و ترکمنستان و «دانت پانل»، معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا و ابرام پیلی با ادعای همراهی با مردم ایران انار دانه کرده و «روزهای روشن» را برای ایرانیان آرزو کردند.

سفیر بریتانیا در تهران نیز در اینستاگرامش ویدئویی منتشر کرده که در مقابل میزی که هندوانه، انار، آجیل، میوه، تزئین کریسمس و دیوان حافظ دارد با ترانه معروف «صادق بوقی» می‌رقصد. «سایمون شرکلیف» در این ویدئو به زبان فارسی ترانه می‌خواند و در پایان می‌گوید: «یلدا مبارک».

نمایش نمایندگان رسمی دولتمردان امریکا و انگلیس کنار میز یلدایی، تنها یک پلان از سناریویی بود که از یکی دو هفته پیش در رسانه‌های منتسب به این دو کشور ساخته و پرداخته شده است.

طرح دوقطبی‌های جعلی همانند «یلدای باستانی» با «یلدای مذهبی»، درخواست از شهروندان ایرانی برای ارسال تصاویر ویدئوهایی از تأثیر مسائل اقتصادی بر خریدهای معمول این مناسبت، بازنشر تصاویری از ناآرامی‌های سال گذشته و ... تکه‌های پازل ایالات متحده و بریتانیا برای ترسیم تصویری بود که القاء کند؛ مردم ایران از حداقلی‌ترین شادی‌ها محرومند.

تنها تصویر نسبتا واقعی این پازل، برخی نارسایی‌های اقتصادی و معیشتی مردم بود که اگرچه آن هم هایلایت و بزرگ‌نمایی شده بود، اما این سوال را باقی گذاشت که مشکلات اقتصادی کشورمان تا چه حد در تحریم‌های ظالمانه‌ای ریشه دارد که امریکا در رأس آن است و بریتانیا نیز به عنوان قسم‌خورده‌ترین متحد ایالات متحده به آن پایبند است؟

تحریم‌هایی که بر خلاف ادعای معماران و مجریان آن، ابتدایی‌ترین نیاز مردم کشور نظیر دارو را نشانه گرفته که فقط یک قلم آن زخمی است که بر صورت و بدن بیماران پروانه‌ای نشسته و هر روز عمیق‌تر می‌شود. تحریم‌هایی که به واسطه خروج یکجانبه امریکا از برجام، به صورت کاملا غیر قانونی و یکجانبه شدیدتر از گذشته بازگشت تا به زعم امریکا و متحدانش، استخوان‌های اقتصاد کشورمان را خرد کرده و مسیر حرکتی کشور را به سمت دلخواه هدایت کند.

تلاش و توطئه‌ای که اگرچه تا امروز با مقاومت مردم خنثی شده، اما «جنگ اقتصادی» همانند «جنگ تحمیلی» هشت‌ساله، واقعیات و تبعاتی داشت. با این مقدمه، رقص و پایکوبی دستگاه دیپلماسی امریکا و بریتانیا، به‌جای نمایشی کمیک یا حتی مضحک، بیشتر به تئاترهای محقر روحوضی یا همان سیاه‌بازی‌هایی شباهت دارد که هدف اصلی آن به سخره گرفتن مردم است!

نظرات بینندگان
نظرات شما