جمعه 21 ارديبهشت 1403 - Fri 10 May 2024
  • دیدار جمعی از قاریان قرآن عازم حج تمتع با رهبر انقلاب

  • غرفه یمن در نمایشگاه کتاب تهران افتتاح شد

  • سه پاره کردن شهری با ارزش افزوده بالا! + عکس

  • کسی آمده به اسم احمد متوسلیان، پدر ما را درآورده!+ عکس

  • باز هم که دروغ نوشتی!

  • جایگزینی زلنسکی، سناریو یا واقعیت؟

  • بورس همچنان ارزنده برای سرمایه‌گذاری

  • مسکن چرا گران شد؟

  • لیست کامل و اسامی نامزدهای تهران برای دور دوم مجلس (اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس و فیلم

  • خودزنی ۲ بازیکن پرسپولیس و استقلال

  • عوارض خطرناک قلیان اکسیژن؛ از آسیب مغزی تا سرخوشی

  • خسارت ۱دهه توقف ذخیره‌سازی گاز ایران

  • حزب‌الله با حمایت ایران امنیت را از اسرائیل گرفته است

  • فرار به جلوی متهمان مفاسد اقتصادی و دو برابر شدن تحریم‌ها

  • نوجوانی که به صورت شهید زین الدین کشیده زد!

  • لحظۀ تصادف امام‌جمعۀ شهر بلوک جیرفت/فیلم

  • حماس با طرح قطر و مصر برای آتش‌بس موافقت کرد

  • انتشار سند جدیدی که نشان می‌دهد، مادر نیکا شاکرمی حدس‌هایی درباره احتمال خودکشی دخترش می‌زده است+ عکس

  • از سوءاستفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید

  • زمان اعزام حجاج بیت الله الحرام مشخص شد

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 360616
    تاریخ انتشار: 27/آذر/1402 - 10:03

    تجدید ارزیابی دارایی‌ها، مسیر مناسب خروج خودروسازان از زیان

    دبیر انجمن خودروسازان تجدید ارزیابی دارایی‌ها را یکی از مسیرهای مناسب برای خروج خودروسازان از زیان دانست و گفت این کار سبب واقعی‌سازی صورت‌های مالی و بازسازی شرکت‌ها در جهت رشد اقتصادی می‌شود.

     تجدید ارزیابی دارایی‌ها، مسیر مناسب خروج خودروسازان از زیان

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل ازتسنیم ، احمد نعمت‌‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ، اظهار کرد: در 8ماهه سال جاری در حوزه سواری 15 درصد، وانت 43 درصد، ون 3 درصد و کامیون و کشنده 26 درصد با رشد تولید مواجه بودیم اما در مینی‌بوس و اتوبوس تولیداتمان منفی گزارش شده است.

    دبیر انجمن خودروسازان افزود: در مجموع در هفت‌ماهه امسال  882 هزار و 471 دستگاه خودرو تولید داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 18 درصد رشد داشته‌ایم.

    دبیر انجمن خودروسازان تأکید کرد: برنامه افزایش تولید شرکت‌های خودروساز تا پایان سال به‌شرط تأمین ارز و همکاری بانک مرکزی و وزارت صمت همچنان در دستور کار تولیدکنندگان قرار دارد.

    نعمت ‌بخش تصریح کرد: تلاش ما این است که زیان‌های وارده به‌واسطه قیمت‌گذاری دستوری را به گوش  مسئولان مربوطه در مجلس و دولت برسانیم.

    رفع زیان خودروسازان با عرضه در بورس کالا

    وی در ادامه گفت: اگر قرار نیست قیمت‌گذاری دستوری برطرف شود حداقل مسئولان اجازه دهند بخشی از خودروها را به‌منظور جبران زیان‌های موجود در بورس کالا عرضه کنیم.

    دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد: شورای رقابت علی‌رغم وعده‌های بسیار در راستای تغییر نرخ اما حاضر به انجام این امر نشد و همین امر باعث افزایش سطح زیاندهی شرکت‌های خودروساز در صورت‌های مالی منتشره در سامانه کدال شد.

    نعمت‌بخش گفت: یکی از دلایل ناراضی بودن سهامداران از کیفیت محصولات به بحث قیمت‌گذاری دستوری بازمی‌گردد زیرا وقتی حدود 50 هزار میلیارد به قطعه‌سازان بدهکار هستیم توان تولیدکننده در این حوزه کم می‌شود و بازدهی منفی خواهد داشت.

    وی در ادامه خاطرنشان کرد: بارها به شورای رقابت اعلام شد به خودروسازان اجازه داده شود به‌منظور خروج از زیان و ارتقای کیفیت خودرو خود قیمت را بر اساس ضوابط سازمان حمایت مشخص کنند.

    واقعی‌سازی صورت‌های مالی خودروسازان با تجدید ارزیابی دارایی‌ها

    دبیر انجمن خودروسازان در پایان در خصوص اقدامات ایران‌خودرو و سایپا به‌منظور خروج از ماده 141، اظهار کرد: تجدید ارزیابی دارایی‌ها یکی از مسیرهای مناسب برای خروج از زیان است زیرا سبب واقعی‌سازی صورت‌های مالی و بازسازی شرکت‌ها در جهت رشد اقتصادی می‌شود.

    انتهای پیام/+

    نظرات بینندگان
    نظرات شما