یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 360330
تاریخ انتشار: 22/آذر/1402 - 18:12

نفوذ امنیتی به مجلس هند

دو مرد با اسپری‌های دودزا به صحن مجلس عوام هند (لوک سابا) هجوم بردند، پلیس هند ۴ نفر را در رابطه با این رویداد دستگیر کرده است.

 نفوذ امنیتی به مجلس هند

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از ایرنا

در یک نفوذ امنیتی بزرگ به مجلس عوام هند (لوک سابا) در روز چهارشنبه (۱۳ دسامبر، ۲۲ آذر) بیست و دومین سالگرد حمله به پارلمان، دو مهاجم از گالری بازدیدکنندگان به صحن مجلس لوک سابا پریدند.

جلسه به حالت تعلیق درآمد و نمایندگان مجلس از سالن خارج شدند، هنگامی که مهاجم در حال دویدن دیده شد، نمایندگان مجلس و نیروهای امنیتی این مرد را گرفتند و شروع به بازجویی کردند. هنگامی که نمایندگان مجلس از لوک سابها بیرون آمدند، گفتند که مهاجمان در حال پاشیدن نوعی گاز در صحن مجلس بودند.

کارتی چیدامبارام، نماینده کنگره گفت: این دو مرد (حدوداً ۲۰ ساله) قوطی اسپری در دست داشتند و آن قوطی ها دود زرد متصاعد می شد، یکی از آنها قصد داشت به سمت صندلی رئیس مجلس برود، آنها شعارهایی می دادند و این دود می توانست سمی باشد.

وی افزود: این یک نقض جدی امنیت است به ویژه در روز ۱۳ دسامبر، روز حمله به مجلس در سال ۲۰۰۱.

این حادثه به‌عنوان یک نقص امنیتی بزرگ رخ داد، اگرچه هنگام وقوع حادثه، نگهبانان در گالری بازدیدکنندگان حضور داشتند.

دیمپل یاداو نماینده حزب سمجوادی گفت: این حادثه نشان می دهد که دولت باید به این موضوع توجه کند، هر چیزی ممکن است داخل مجلس اتفاق بیفتد.

کپسول گاز رنگی چیست؟

اینها قوطی های دود یا بمب های دود هستند که در بازارهای خرده فروشی موجود هستند. آنها برای اهداف مختلف از جمله عملیات نظامی و همچنین فعالیت های غیرنظامی مانند رویدادهای ورزشی یا عکس‌برداری استفاده می شوند. این اسپری ها دود را برای جلوه‌های بصری یا پوشش دادن منتشر می‌کنند.

دود متراکم ساطع شده از این نارنجک های دودی نقش مهمی در عملیات نظامی دارد و به عنوان پوشش مؤثر حرکات عمل می کنند.

اوم بیرلا، رئیس مجلس، در مورد حادثه نقض امنیت در داخل پارلمان گفت: پلیس در حال بررسی این موضوع است و هیچ تهدید جدی وجود ندارد.

وی افزود: ما در حال بررسی این موضوع هستیم و از پلیس دهلی خواستیم تا به تحقیقات بپیوندد.

پلیس هند از دستگیری ۴ نفر پس از این رویدادها خبر داد.

در سال ۲۰۰۱، حداقل ۱۲ نفر، از جمله ۵ مرد مسلح، در حمله به ساختمان قدیمی مجلس هند کشته شدند، که دهلی نو این حمله را به تروریست های پاکستانی منسوب کرد.

برچسب ها: هند ، مجلس ، دولت هند ، امنیت ،
نظرات بینندگان
نظرات شما