یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 360137
تاریخ انتشار: 21/آذر/1402 - 11:16

آغاز ثبت نام اولیه برای عمره مفرده در روزهای پیش‌رو

ثبت نام مقدماتی و گروه‌بندی زائران برای اعزام به سفرهای عمره مفرده طی روز‌های آینده اعلام می‌شود.

آغاز ثبت نام اولیه برای عمره مفرده در روزهای پیش‌رو

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از تسنیم، اواخر مهرماه امسال سومین جلسه شورای عالی حج به ریاست آیت‌الله ابراهیم رئیسی؛ رئیس جمهوری کشورمان و جمعی از وزرا و مسئولان مربوط به حوزه حج برگزار شد و محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این جلسه از آغاز سفرهای عمره در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت که تلاش بر این است تا پیش از موسم حج تمتع 350 الی 400 هزار زائر به عمره مفرده اعزام شوند.

 
بعد از اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سایر اقدامات برای فراهم کردن مقدمات سفر زائران به عمره آغاز شد و نمایندگان سازمان حج و زیارت و بانک مرکزی عازم عربستان شدند تا مذاکرات و رایزنی‌های لازم برای ازسرگیری سفرها انجام شود. 
 
طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی سازمان حج و زیارت، قرار است روند اعزام کاروان‌ها از اوایل دی ماه با 2 پرواز آغاز و هر 5 روز افزایش یابد؛ کاروان‌های نخست نیز از استان تهران خواهند بود.
 
ثبت‌نام مقدماتی و گروه‌بندی زائران نیز طی روز‌های آینده اعلام خواهد شد و با بانک‌های عامل برای واریز وجوه زائران هماهنگی انجام شده است.
 
 
طبق گزارشاتی که نمایندگان اعزامی به عربستان به سازمان حج و زیارت اعلام کرده‌اند، برای عمره 11 هتل در مدینه و 6 هتل در مکه نهایی شده و پیش‌بینی برای اعزام زائران در ماه شعبان هم درحال پیگیری است.
 
حمید رهبری‌فر؛ معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت نیز از آمادگی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای شروع عملیات عمره خبر داده و اعلام کرده است که برخی آئین‌نامه‌ها درحوزه حج با هدف کاهش عوامل و افزایش کیفیت خدمات‌رسانی مورد بازنگری قرار گرفته است و بیش از 6000 هزار کارگزار درحال بازآموزی هستند.
 
انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات شما