یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران

  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه

  • واکاوی ظرفیت‌های معدنی ایران و عربستان

  • ماجرای کشف یک نیروی به درد بخور توسط حسن باقری

  • نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا به کاخ سفید هشدار داد

  • روحانی و ربیعی مخالف کاندیداتوری خاتمی بودند

  • جزییات حراج بعدی شمش طلا

  • خبر خوش وزیر کار برای کارگران

  • اسناد ارتش آمریکا از عملایات پنجه عقاب در ایران + سند

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی

  • معلم شهیدی که در روز معلم شهید شد+عکس

  • پایان دوران مدارا با قاره سبز

  • تمجید فرمانده کل ارتش از عملیات وعده صادق

  • خبر خوش برای هواداران استقلال و پرسپولیس /واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس انجام شد؟

  • اگر مردم وارد میدان اقتصاد بشوند تولید جهش پیدا می‌کند/امنیت شغلی از وظایف مسئولین است+ فیلم

  • آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس

  • نقش پرسپولیس در فینالیست شدن العین در آسیا

  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 359966
    تاریخ انتشار: 20/آذر/1402 - 09:03

    تاثیرات جنگ غزه بر بندر حیفا

    تاثیرات جنگ غزه بر اقتصاد رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و در این میان بندر حیفا در شمال سرزمین های اشغالی را هم از رونق انداخته است.

     تاثیرات جنگ غزه بر بندر حیفا

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از ایرنا

    دولت اردن به شکل علنی و برای اولین بار دو روز قبل، از توقف استفاده از بندر حیفا برای صادرات کالاهای اردنی به اروپا و بازارهای آمریکا خبر داد.

    این موضوع از زبان «یوسف الشمالی» وزیر صنایع و بازرگانی اردن در دیدار با نمایندگان اتاق صنایع و بازرگانی در شهر «اربد» در شمال این کشور مطرح شد.

    به گفته الشمالی، اردن صادرات خود به آمریکا را به ویژه در زمینه تجارت آزاد میان طرفین از طریق بندر عقبه انجام خواهد داد، زیرا کم هزینه تر است.

    این موضوع بیانگر سطح روابط اقتصادی میان اردن و رژیم صهیونیستی است که به شکل بی سابقه افول کرده است.

    در این میان، یک منبع آگاه به رای الیوم گفت که روند صادرات از بندر حیفا که مطلوب آمریکایی‌ها و استفاده از آن شرط لازم برای صادرکنندگان اردنی بود، در عمل بر باد رفته است.

    علاوه بر این، شرکتهای بیمه ناوبری دریایی نیز به دلیل مخاطرات امنیتی، تمایلی برای استفاده از بندر حیفا ندارند.

    رای الیوم این روند یعنی پرمخاطره بودن استفاده از بنادر رژیم صهیونیستی و فرودگاههای ویژه حمل و نقل بار به علت جنگ را در دارای تاثیرات شدید بر روند صادرات و واردات این رژیم دانست، به ویژه اگر جنگ تداوم یابد.

    این رسانه نوشت که این روند نه تنها بر اقتصاد رژیم اسرائیل، بلکه بر همه طرح‌های عادی سازی عربی یا منطقه‌ای با تل آویو تاثیرگذار است. این به سبب اقداماتی است که یمنی ها در راستای همبستگی با ملت فلسطین انجام می دهند.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما