یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران

  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه

  • واکاوی ظرفیت‌های معدنی ایران و عربستان

  • ماجرای کشف یک نیروی به درد بخور توسط حسن باقری

  • نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا به کاخ سفید هشدار داد

  • روحانی و ربیعی مخالف کاندیداتوری خاتمی بودند

  • جزییات حراج بعدی شمش طلا

  • خبر خوش وزیر کار برای کارگران

  • اسناد ارتش آمریکا از عملایات پنجه عقاب در ایران + سند

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی

  • معلم شهیدی که در روز معلم شهید شد+عکس

  • پایان دوران مدارا با قاره سبز

  • تمجید فرمانده کل ارتش از عملیات وعده صادق

  • خبر خوش برای هواداران استقلال و پرسپولیس /واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس انجام شد؟

  • اگر مردم وارد میدان اقتصاد بشوند تولید جهش پیدا می‌کند/امنیت شغلی از وظایف مسئولین است+ فیلم

  • آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس

  • نقش پرسپولیس در فینالیست شدن العین در آسیا

  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 359223
    تاریخ انتشار: 12/آذر/1402 - 19:03

    همت دولت و شهرداری برای تکمیل پروژه‌های ناتمام

    پروژه بهره برداری از مترو پرند که به نتیجه رسید و بار ترافیکی خاصی را از روی دوش محورهای جاده ساوه و آزادراه قم تهران بر می‌دارد، یکی از همکاری‌های مشترک دولت و شهرداری تهران برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بود.

    همت دولت و شهرداری برای تکمیل پروژه‌های ناتمام

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل ازجهان

    متروی پرند بعد از حدود 18 سال با حضور رئیس جمهور و شهردار تهران در پنجشنبه گذشته به بهره‌برداری رسید. پروژه پرند از جمله کارهای نیمه تمامی بود که جزو مطالبه بسیاری از مردم حاشیه نشین این شهر جدید بود که روزانه باید به تهران رفت و آمد کنند. این موضوع بار ترافیکی خاصی را از محورهای مختلف بویژه جاده ساوه و اتوبان قم تهران فروخواهد کاست. کار مترو پرند که متصل به فرودگاه امام است و از سوی دیگر به ایستگاه حرم مطهر ختم می شود و به خط یک وصل می‌شود و درواقع امتداد همین خط است با همکاری دستگاه های اجرایی مختلف از جمله شهرداری تهران انجام شد؛ خطی که حداقل به صورت 8 سال در دولت‌های روحانی خبر چندانی از آن نبود اما با روی کارآمدن دولت آیت الله رئیسی با توجه به رویکرد دولت در تامین مالی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، آماده بهره برداری و استفاده مردم شده است.

    در این طرح اما دولت برای تامین مالی و تامین تجهیزات لازم برای راه اندازی ایستگاه مترو پرند تنها نبوده است و همکاری شهرداری تهران و دولت باعث به سرانجام رسیدن یک طرح بی سرانجام دیگر شد. در همین راستا «علیرضا زاکانی» شهردار تهران  در مراسم افتتاح مترو پرند که با حضور رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، مسوولان لشکری و کشوری برگزار شد،گفت: «شهرداری بیش از هشت هزار میلیارد ریال تجهیزات و امکانات برای تکمیل ایستگاه مترو پرند تامین کرد؛ ضمن اینکه دولت سیزدهم نیز بالای ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل این خط هزینه کرده است.»

    شهردار تهران با بیان اینکه اقدام مناسبی با تلاش استانداری تهران، قرارگاه خاتم و شهرداری تهران شکل گرفت و شرایط ویژه‌ای برای این شهر رقم زده شد، اظهار کرد: «یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما توسعه خطوط مترو است.»

    زاکانی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ ما ۲۵۷ کیلومتر با ۱۴۰ ایستگاه متروی تهران را تحویل گرفتیم، ادامه داد: «امروز ۳۰۳ کیلومتر خط و ۱۵۵ ایستگاه مترو در شهر تهران وجود دارد و یک حرکت جدی در این راستا صورت گرفته است.»

    بنابراین طرح مترو پرند با یک همکاری همه جانبه و اراده کلی دستگاه‌های اجرایی کشور انجام شده است. مترو پرند از سوی دیگر نشان می‌دهد که شهرداری تهران نیز در حوزه رویکرد تکمیل پروژه های نیمه تمام به صورت عملیاتی پار کار آمده است.

    زاکانی درباره اقدامات شهرداری تهران در این راستا بیان می‌کند: « روزی که به شهرداری آمدیم میراث دار ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام بودیم؛ امروز ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه را تکمیل و افتتاح کردیم.»

    پروژه‌هایی که شهرداری تهران در دست گرفته است نیز با تامین مالی و تجهیز آن رو به جلو است. در همین راستا زاکانی از چهار مجموعه بزرگ مقیاس شامل یک آزادراه، دو بزرگراه و چهار کیلومتر مسیر کنار بزرگراه‌ها سخن گفته است که آزادراه شهید شوشتری با بیش از ۱۶ کیلومتر یکی از همین موارد است که قطعه اول آن شامل ۹.۲ کیلومتر در حال ساخت است که این امیدواری وجود دارد که در سال جاری به بهره برداری برسد.

    همچنین بزرگراه شهید بروجردی از جمله پروژه‌های نیمه تمام دیگری است که از سال ۸۹ شروع شده و دارای دو فاز است که فاز اول و عمده آن با قول مساعد شهردار تهران در سال جاری افتتاح می‌شود که 40 درصد از آن مانده بوده که شهرداری در حال رساندن آن به مرحله بهره برداری و پایانی است.

    از پروژه‌های دیگری که شهرداری تهران فعالانه در حال اقدام دارد، پروژه کندروهای بزرگراه آزادگان به طول ۴ کیلومتر، اصلاح ۹۸تقاطع که ۷۳۰ کیلومتر راه مردم را نزدیک می کند، پروژه تونل شهید متوسلیان به طول ۹.۸ کیلومتر، اضافه کردن ۳۰ کیلومتر به شبکه جمع آوری آب های سطحی، پایدارسازی گود برج میلاد که با پیشرفت 91 درصدی روبرو بوده و ... است.

    همچنین امیر شهرابی مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران با اشاره به بررسی بودجه و اعتبارات پیشنهادی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهر تهران اظهار کرد: «تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مناطق از محورهای اصلی تنظیم بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران بوده و در بخش تملک دارایی غیرمستمر نیز تامین سرانه‌های خدماتی در مناطق کم برخوردار و کاهش فاصله آنها با مناطق برخوردار مورد توجه قرار گرفته همچنین در بخش تملک دارایی سرمایه‌ای مستمر و توسعه محله‌ای مستمر و هزینه ای به بازتوزیع عادلانه و لحاظ میزان کاربری‌های مناطق نیز توجه شده است.»

    دولت نیز در این راستا اقدامات قابل توجهی انجام داده است که افتتاح بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار پس از ۳۴ سال وقفه، اتمام عملیات سد غدیر باباحیدر ۲۵ آبان و بعد از ۱۵ سال چشم انتظاری، بهره برداری از ایستگاه پمپاژ دائم آب بانه ، افتتاح فرودگاه شهدای سقز  پس از ۲۷ سال، افتتاح راه آهن همدان سنندج بعد از ۱۸ سال،  افتتاح بیمارستان امام حسین (ع) در فارس، افتتاح خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن بعد از ۱۲ سال، احیای کارخانه قند یاسوج بعد از یک دهه رکود، افتتاح سد چمشیر بعد از ۱۱ سال، اتمام انتظار ۱۷ ساله برای بهره برداری از مجتمع پتروشیمی گچساران، آب رسانی به شهرستانهای بم و بروات پس از یک دهه وقفه، پایان انتظار ۲۰ ساله برای آبرسانی به میانه از طریق سد گرمی چای، افتتاح راه آهن بستان آباد - خاوران بعد از ۲۲ سال چشم انتظاری و ... از جمله این موارد بوده است.

    اتمام پروژه های نیمه تمام دارای حسن های مختلفی است که علاوه بر ایجاد رفاه و امید برای مردم نه تنها باعث چابک سازی و عدم هدر رفت منابع کشور می‌شود بلکه در آبادانی و ایجاد ظرفیت و شرایط بالفعل برای توسعه و آبادانی منطقه ای نیز بسیار اثرگذار است. بالاخره هر طرح با برنامه خاصی برای توسعه محلی در زمان خود طراحی شده و وجود هر یک از این پروژه‌ها برای هر منطقه امید و پیشرفت برای آینده را نوید می‌دهد و کلید خوردن هر یک از این پروژه‌ها با برنامه بلند مدت خاصی برای توسعه محیطی انجام شده است اما عدم مدیریت صحیح و منابع لازم سبب شده بود که این پروژه ها حتی تا مدت ها خاک بخورند. اما دولت و شهرداری تهران در این حوزه با رویکرد رو به جلو خود این امیدها را زنده کردند و راه برای فعالیت های جدید همواره ساختند.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما