یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 357232
تاریخ انتشار: 11/آبان/1402 - 13:34

تلاش چین برای خروج هر چه سریع‌تر اتباع خود از غزه

سخنگوی وزارت خارجه چین از تلاش و هماهنگی این کشور با طرف‌های مختلف برای خروج در اسرع وقت اتباع چینی از نوار غزه خبر داد.

 تلاش چین برای خروج هر چه سریع‌تر اتباع خود از غزه

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از فارس

«وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری روز پنجشنبه (امروز) توضیحاتی درباره تلاش این کشور به منظور خارج کردن هر چه سریع‌تر اتباع چین از نوار غزه ارائه کرد.

منابع رسانه‌ای از قبیل «رویترز» روز پنجشنبه خبر دادند که در نشست خبری امروز سخنگوی وزارت خارجه چین در پکن، خبرنگاران از اقدامات چین برای خارج کردن اتباع این کشور از غزه سوال کردند.

«وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که این کشور با طرف‌های مختلف برای کمک کردن به منظور خارج شدن در اسرع وقت اتباع چین از غزه، در حال هماهنگی است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به این سوال که آیا طرح‌های تخلیه در حال آماده‌سازی است، گفت که وزارت خارجه چین «اهمیت زیادی برای ایمنی اتباع چینی در آنجا قائل است و برای ارائه هرچه بیشتر کمک در تماس بوده است».

مقام‌های چین به دنبال آغاز عملیات طوفان الاقصی و حملات شدید رژیم صهیونیستی به فلسطینیان به ویژه در نوار غزه، بارها درباره این موضوع اظهارنظر کرده‌اند.

مشخص نیست که چه تعداد اتباع چین در نوار غزه حضور دارند و مقام‌های پکن درباره شمار شهروندان چینی در این منطقه تحت محاصره فلسطین اظهارنظری نکرده‌اند.

پیش از این، نماینده چین در سازمان ملل بامداد سه‌شنبه طی سخنرانی در جلسه شورای امنیت گفت: «اولویت توقف جنگ است و با اعمال مجازات دسته جمعی در غزه هیچ صلحی ممکن نخواهد شد».

وی با بیان اینکه اگر وضعیت کنونی غزه ادامه یابد بحران برای دو میلیون فلسطینی بدتر خواهد شد، اظهار داشت: «ما از اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر می‌خواهیم که محاصره غزه و دستور تخلیه فوری را لغو کند».

این دیپلمات چینی با تاکید بر اینکه «امنیت با مجازات جمعی به دست نمی‌آید و پاسخ به خشونت با خشونت، منجر به نفرت و تقابل می‌شود»، از پیش‌نویس قطعنامه آمریکا که درخواست برای آتش‌بس در غزه را نادیده می‌گیرد، انتقاد کرد و افزود: «من از آمریکا می‌خواهم که موضعی مسئولانه در قبال آتش‌بس در غزه اتخاذ کند».

نظرات بینندگان
نظرات شما