یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 357089
تاریخ انتشار: 10/آبان/1402 - 11:37

استقلال سراغ حاشیه نرود پیشرفت می‌کند

کاپیتان اسبق استقلال گفت: تیم نکونام از اینکه در هفته هشتم سپاهان، گل گهر، تراکتور و پرسپولیس نتیجه نگرفتند باید بهترین بهره را ببرد و فاصله اش در صدر جدول را حفظ کند.

استقلال سراغ حاشیه نرود پیشرفت می‌کند

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از خبر ورزشی ،

رضا حسن‌زاده کاپیتان و مدافع اسبق استقلال در گفتگو با مشرق، درباره شرایط خوب این تیم در بخش دفاعی، بررسی برخی از مدافعان آبی پوش، دربی و اهمیتش برای هواداران و صدرنشینی استقلال در پایان هفته هشتم اظهاراتی را مطرح کرد.

درباره وضعیت خط دفاعی استقلال چه صحبتی دارید؟

خوشبختانه استقلال در خط دفاعی همان شرایط خوبی را دارد که انتظار می‌رفت تیم جواد نکونام داشته باشد. استقلال در فاز دفاعی ساختار خیلی خوبی دارد و می‌تواند از این نظر بخش عمده‌ای از امتیازات خود را مراقبت کند. یک تیم بهتر از هر چیزی باید دفاع داشته باشد. شما اگر در بازی گل هم بزنید اما خوب نتوانید از آنها دفاع کنید به درد نمی‌خورد. ضمن این که امروزه در فوتبال دنیا شرایط به گونه‌ای شده که تیم‌ها ساختار دفاعی‌شان به قدری قوی است که به این راحتی گل نمی‌خورند بنابراین بهتر است که ما قبل از هر چیز از دروازه خودمان مراقبت کنیم. نگاهی به دروازه‌بان تیم استقلال این اطمینان خاطر را به ما می‌دهد.

به نظر شما حسینی تا چه اندازه با مدافعان استقلال هماهنگ است؟

اگر هماهنگ نبودند تا الان استقلال با سه گل خورده دومین خط دفاعی لیگ برتر نبود. ضمن اینکه اگر به گل‌های خورده استقلال نگاه کنید می‌بینید که یک گل را روی ریباند دروازه‌بانی ضربه پنالتی سپاهان خوردیم. یکی را هم ایمان سلیمی به خودمان زد. آن یک گل هوادار تنها گلی بود که در جریان بازی به ثمر رسید. بنابراین خط دفاعی استقلال شرایط خیلی خوبی دارد و باید گفت که این خط به این راحتی گل نمی‌خورد.

ایمان سلیمی چرا دو بار در چند بازی اشتباه کرد؟

این طبیعت تیم‌های بزرگ است. این فوتبالیست از یک تیم نسبتاً معمولی به استقلال آمد و شرایط حضور در قلب خط دفاعی تیم بزرگ و پرطرفداری مثل استقلال را زود درک نکرد.

به طور کلی او را چطور می‌بینید؟

شرایط فیزیکی خیلی خوبی دارد. قد بلند، بدن عضلانی و دید خیلی خوب اما ظاهراً به لحاظ روحی روانی هنوز نتوانسته خودش را با شرایط تیم استقلال هماهنگ کند. ایمان سلیمی باید در تیم بزرگی استقلال که کانون توجه همه هواداران و اهالی فوتبال است حاشیه‌ها را کنار بگذارد. قطعاً در چنین شرایطی می‌تواند ظرف یک مدت کوتاه حتی به تیم ملی برسد. استقلال تیمی است که زیر ذره‌بین کارشناسان فوتبال است و او می‌تواند از طریق این تیم خودش را حتی لژیونر کند.

از نکونام انتظاری جز این نداشتیم/ این مدافع استقلال سراغ حاشیه نرود پیشرفت می‌کند

درباره شرایط حضور روزبه چشمی در خط دفاعی چه صحبتی دارید؟

درست است که روزبه چشمی هافبک دفاعی است اما این بازیکن در چند پست توپ می زند و می‌تواند در خط دفاع هم به مدافعان میانی در دفاع ۴ نفره کمک کند. البته او در دفاع سه نفره هم برای استقلال به میدان رفته که ثابت می‌کند به لحاظ فنی یک فوتبالیست کامل است. هر بازیکنی نمی‌تواند در قلب خط دفاعی بازی کند و تیمش در آن دیدار گل نخورد. این‌ها به خاطر حضور در دو دوره جام جهانی است. به هر حال شما همین که از کنار جام جهانی رد بشوید به لحاظ تجربی شرایط خیلی خوبی به دست می‌آورید، چه برسد به اینکه در جام جهانی بازی کنید و گل هم بزنید. روزبه چشمی یکی از سرمایه‌های بزرگ باشگاه استقلال است که امیدوارم بتواند باز هم با استقلال قهرمان شود و جام بیاورد.

درباره مرادمند و درگیری اش با تبریزی و اخراجش مقابل نماینده اراک صحبتی دارید؟

مرادمند هم یکی از بازیکنان خوب استقلال است. اگر اشتباه نکنم همان فصلی که استقلال قهرمان شد مرادمند و سیاوش یزدانی تقریباً تا اوایل نیم فصل دوم در استقلال حضور داشتند. مرادمند فوتبالیست با تجربه‌ای است البته در دیدار آخر مقابل آلومینیوم اراک یک اشتباه داشت اما باید دقت کند که دیگر چنین اشتباهی را تکرار نکند. خوب نیست که یک مدافع به این راحتی از کوره در برود. مدافعان باید قلدر باشند، خشن باشند و محکم بازی کنند اما نباید خودشان از کوره در بروند. اگر مدافع از کوره در برود این برایش یک نقطه ضعف است. دیدیم که لطمه اصلی را هم خودش می‌خورد. چون بلافاصله داور او را اخراج می‌کند. ولی به طور کلی استقلال در بخش دفاعی شرایط خیلی خوبی دارد و این امیدواری را ایجاد کرده که بتواند با همین قدرت در ادامه رقابت‌های لیگ برتر از دروازه خود و امتیازاتش دفاع کند.

از نکونام انتظاری جز این نداشتیم/ این مدافع استقلال سراغ حاشیه نرود پیشرفت می‌کند

درباره شرایط بازی بعدی استقلال مقابل شمس آذر قزوین چه صحبتی دارید؟

به نظرم این تیم نباید به هیچ عنوان دست کم گرفته شود. شمس آذر قزوین گرچه تازه لیگ برتری شده اما همین چند هفته پیش توانست تیم تراکتور را شکست بدهد. بنابراین نباید آنها را دست کم گرفت. با قدرت باید به میدان رفت. به طور کلی استقلال باید برای پیروزی به میدان برود. تنها در این صورت است که می‌تواند خودش را مدعی کسب عنوان قهرمانی معرفی کند. گرچه تا اینجا هم توانسته به خوبی خودش را در قالب یک تیم قهرمان در صدر جدول جای بدهد.

انتظار این صدرنشینی را داشتید؟

البته که داشتم. استقلال تیم بزرگی است و باید کارهای بزرگ کند. از اینکه در این هفته سپاهان، گل گهر، تراکتور و پرسپولیس نتیجه نگرفتند باید بهترین بهره را برد. حالا که فاصله امتیازی پرسپولیس با ما ۲ امتیاز شده باید این روند را تا بازی دربی ادامه دهیم و آن را به ۵ امتیاز افزایش بدهیم. هوادار استقلال تشنه برد تیمش در دربی است.

عامل موفقیت استقلال چیست؟

یکدلی، رفاقت و همدلی بازیکنان واقعاً فوق العاده است. بحث کاهش رقم قرارداد کم چیزی نبود. بچه‌های استقلال ثابت کردند می‌توان در کنار هم هر کاری انجام داد و به موفقیت رسید. واقعاً این تیم با این هوادار تنها چیزی که لازم دارد قهرمانی است. امیدوارم استقلال باز هم در فصل جاری قهرمان شود تا خستگی همه از تنشان به در شود. واقعا هواداران استقلال در طول ماه‌های گذشته شرایط سختی را سپری کردند و روزهای بدی را دیدند. حذف از آسیا چیز کمی نبود. اتفاق بدی بود که واقعاً روی روحیه همه بچه‌های استقلالی تاثیر گذاشت. ضمن اینکه ما دو دربی را باختیم. دربی برگشت و دربی جام حذفی! این اتفاق باید با قهرمانی التیام بخشیده شود و استقلال حداقل یک جام در این فصل بگیرد.

نظرات بینندگان
نظرات شما