یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 356904
تاریخ انتشار: 08/آبان/1402 - 14:20

پکن: به نیروهای جدایی‌طلب در تایوان رحم نمی‌کنیم

نایب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم پکن گفت که ارتش چین به کسانی که سعی در جداکردن تایوان از جمهوری خلق چین داشته باشند، رحم نخواهد کرد.

 پکن: به نیروهای جدایی‌طلب در تایوان رحم نمی‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از فارس

در ادامه هشدارهای چین به تفکرات و نیروهای جدایی‌طلب در تایوان، پکن امروز (دوشنبه) گفت که هیچکسی را که ایده‌های جدایی‌طلبانه داشته باشد، راحت نمی‌گذارد.

«ژانگ یوشیا» نایب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم پکن اظهار داشت که ارتش چین به کسانی که سعی در جداکردن تایوان از جمهوری خلق چین داشته باشند، رحم نخواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ژانگ در این‌باره توضیح داد: «تایوان هسته اصلی منافع چین است و اصل چین واحد نیز مورد اجماع عمومی جامعه بین‌المللی قرار دارد. هرکس به هر شکلی که بخواهد تایوان را از چین جدا کند، ارتش چین هرگز با این امر موافقت نخواهد کرد و هیچ رحمی نشان نخواهد داد».

روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره‌ای آن در سال ۱۹۴۹ قطع شد؛ زمانی که نیروهای کومینتانگ به رهبری «چیانگ کای‌شِک» که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده و به تایوان نقل مکان کردند.

در ادامه اما ارتباطات تجاری و غیررسمی بین تایوان و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه ۱۹۸۰ از سر گرفته شد. از اوایل دهه ۱۹۹۰ نیز طرفین تماس‌هایی را از طریق سازمان‌های غیردولتی مانند انجمن پکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و بنیاد تبادل کراس استریت تایپه، آغاز کردند.

سران دولت مرکزی چین بارها اعلام کرده‌اند که پکن برای اتحاد مجدد مسالمت‌آمیز با این جزیره تلاش خواهد کرد، اما هرگز قول نخواهد داد در صورت لزوم از استفاده از نیروی نظامی صرف نظر کند.

نظرات بینندگان
نظرات شما