شنبه 08 ارديبهشت 1403 - Sat 27 Apr 2024
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران

  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه

  • واکاوی ظرفیت‌های معدنی ایران و عربستان

  • ماجرای کشف یک نیروی به درد بخور توسط حسن باقری

  • نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا به کاخ سفید هشدار داد

  • روحانی و ربیعی مخالف کاندیداتوری خاتمی بودند

  • جزییات حراج بعدی شمش طلا

  • خبر خوش وزیر کار برای کارگران

  • اسناد ارتش آمریکا از عملایات پنجه عقاب در ایران + سند

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی

  • معلم شهیدی که در روز معلم شهید شد+عکس

  • پایان دوران مدارا با قاره سبز

  • تمجید فرمانده کل ارتش از عملیات وعده صادق

  • خبر خوش برای هواداران استقلال و پرسپولیس /واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس انجام شد؟

  • اگر مردم وارد میدان اقتصاد بشوند تولید جهش پیدا می‌کند/امنیت شغلی از وظایف مسئولین است+ فیلم

  • آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس

  • نقش پرسپولیس در فینالیست شدن العین در آسیا

  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 356802
    تاریخ انتشار: 07/آبان/1402 - 16:49

    اجرای کنسرت‌ها ۱۴ برابر شد

    ۵۷۳ اجرای صحنه‌ای از تیرماه تا آبان ماه ۱۴۰۲در سراسر کشور برگزار شده که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش که ۴۰ اجرای صحنه‌ای داشتیم، حدود ۱۴ برابر رشد را در اجراها شاهد هستیم.

     اجرای کنسرت‌ها ۱۴ برابر شد

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از فرهیختگان

    رونق دوباره به کنسرت‌ها بازگشت. کنسرت‌ها در سبک‌های مختلف در اکثر استان‌ها درحال برگزاری است و مخاطبان موسیقی را به‌سمت خود می‌کشاند.

    مطمئنا زندگی آدمی بدون هنر سخت است. موسیقی از آن جنس آثار هنری است که از جامعه امروز ایران جدایی‌ناپذیر است و می‌توانیم بگوییم هر انسانی در زندگی‌اش، هر روز با موسیقی درگیر است و به آن گوش می‌دهد. آدمی وقتی با موسیقی‌ روبه‌رو می‌شود، می‌تواند به یک شرایط روحی و هیجانی دست پیدا کند که آن شرایط می‌تواند او را در مقایسه با دیگر اوقات زندگی خود، در وضعیت دیگر و عمدتا بهتری قرار دهد.

    در گزارش امروز سراغ موسیقی و کنسرت‌ها و تک‌آهنگ‌هایی رفته‌ایم که در سه‌ماهه دوم سال ۱۴۰۲ مجوز گرفته‌اند. اتفاقاتی که در پاییز ۱۴۰۱ افتاد، تا چندماه کنسرت‌ها را به‌کما برد اما با جشنواره موسیقی فجر در بهمن‌ماه دوباره کنسرت‌ها و موسیقی جان دوباره گرفت.

    ۵۷۳ اجرای صحنه‌ای از تیرماه تا آبان ماه ۱۴۰۲در سراسر کشور برگزار شده که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش که ۴۰ اجرای صحنه‌ای داشتیم، حدود ۱۴ برابر رشد را در اجراها شاهد هستیم. البته این نکته را باید گوشزد کنیم که این تعداد اجراهای صحنه‌ای شامل اجراهایی می‌شود که مجوز ارشاد را داشته‌اند و اجرا در سالن‌های زیر ۱۰۰۰ نفر در شهرستان‌ها را شامل نمی‌شود که اگر به این تعداد اضافه شود، رقمی بیش از ۵۷۳ اجرا را خواهیم داشت. در گزارش پیش‌رو آمار سه‌ماه فصل تابستان ۱۴۰۲ و آمار مهرماه را به تفکیک آورده‌ایم که نشان از رشد کنسرت‌ها در حوزه پاپ دارد. همچنین از کنسرت‌هایی گفتیم که قرار است آبان‌ماه امسال تنور موسیقی را هرچه بیشتر داغ کنند.

    اجراهای ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۲

    در سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۲، ۲۹۲ اجرای صحنه‌ای مجوز دریافت کردند و تعداد دفعات این برنامه‌ها به ۷۷۶ نوبت اجرا در کشور رسید. در مدت یادشده ۷۰ آلبوم موسیقی مجوز دریافت کردند و برای ۹۴۰ تک‌آهنگ و در همین مدت سه آلبوم تصویری موسیقی از دفتر موسیقی وزارت ارشاد، مجوز انتشار صادر شده است. حضور رسمی دو گروه موسیقی ایرانی در خارج از کشور و همچنین صدور مجوز انتشار ۴۲ کتاب گویا از دیگر اقدامات دفتر موسیقی در سه‌ماهه نخست سال جاری بوده است. در سه‌ماهه نخست سال جاری در بخش تاسیس و تمدید مجوز مراکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری و همچنین استودیوهای صدابرداری، ۱۸ مجوز صادر شده است.

     

    اجرای کنسرت‌ها ۱۴ برابر شد

    اجرای کنسرت‌ها ۱۴ برابر شد

    تیر ماه پررونق تک‌آهنگ‌ها

    براساس این آمار، مجوز ۳۵۲ تک‌آهنگ، ۲۶ آلبوم موسیقی، ۲۲ نماهنگ و یک مجوز تاسیس و تمدید استودیوی صدابرداری و مراکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری صادر شده است. همچنین در مدت یادشده، ۱۲۸ اجرای صحنه‌ای موسیقی مجوز گرفته‌اند که دفعات اجراهای صحنه‌ای ۲۹۴ اجرا بوده است. در میان تک‌آهنگ‌های مجوز گرفته، ۲۷۰ اثر در ژانر موسیقی پاپ، ۳۶ اثر در ژانر موسیقی تلفیقی، ۲۰ اثر در ژانر موسیقی نواحی، ۹ اثر در ژانر موسیقی سنتی، هشت اثر در ژانر موسیقی کلاسیک، هشت اثر در ژانر موسیقی الکترونیک و یک اثر در قالب موسیقی کودک تولید شده‌اند. در بخش آلبوم‌ها نیز مجوز هفت آلبوم موسیقی سنتی، دو آلبوم موسیقی کلاسیک، چهار آلبوم موسیقی پاپ، دو آلبوم موسیقی نواحی، هشت آلبوم موسیقی تلفیقی، دو آلبوم موسیقی الکترونیک و یک سرود در تیرماه ۱۴۰۲ صادر شده است.

    برای این آثار مجوز انتشار صادر شده و زمان انتشار آن در اختیار مالک اثر است. در مقایسه با تیرماه ۱۴۰۱ که مجوز ۲۵ تک‌آهنگ، چهار آلبوم موسیقی و هشت اثر تصویری را صادر کرده است، رشد خوبی را در ۱۴۰۲ در این ماه شاهد هستیم. تمامی تک‌آهنگ‌هایی که در تیرماه ۱۴۰۱ مجوز گرفتند در حوزه موسیقی پاپ بودند و از بین آلبوم‌های مجوزگرفته در این ماه، یک آلبوم موسیقی پاپ، دو آلبوم موسیقی محلی و یک آلبوم موسیقی کلاسیک بوده است. در این ماه ۴۰ مجوز اجرای صحنه‌ای نیز صادر شد که ۲۴ اجرای آن به موسیقی پاپ، دو اجرا به موسیقی سنتی، شش اجرا به موسیقی تلفیقی، دو اجرا به موسیقی محلی و شش اجرا به موسیقی کلاسیک اختصاص داشت. دفعات اجرای صحنه‌ای در تیرماه نیز به ۶۸ اجرا رسید.

    اجرای کنسرت‌ها ۱۴ برابر شد

    اجراهای صحنه‌ای که متحول شد

    در مهرماه ۱۴۰۲ مجوز ۲۰۶ عنوان اجرای صحنه‌ای با تعداد ۵۲۵ نوبت اجرا صادر شده که شامل ۱۴۶ مورد موسیقی پاپ، ۲۴ مورد موسیقی ایرانی، ۸ اجرای موسیقی کلاسیک، ۹ اجرای نواحی و ۱۹ اجرای موسیقی تلفیقی بوده است. مجوز ۹۸ عنوان اجرای صحنه‌ای مهرماه را دفتر موسیقی و مجوز ۱۰۸ عنوان اجرای صحنه‌ای را ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها صادر کرده‌اند. در بخش تک‌آهنگ در مهرماه مجوز انتشار ۲۸۹ تک‌آهنگ از سوی دفتر موسیقی صادر شده که شامل ۱۵ موسیقی ایرانی، ۲۰۹ پاپ، ۲۰ نواحی، ۲۲ تلفیقی، ۱۰ کلاسیک، ۸ موسیقی الکترونیک، ۴ موسیقی کودک و یک تک‌آهنگ موسیقی ارکسترال بوده است.

    ۲۰آلبوم موسیقی در مهرماه از دفتر موسیقی مجوز انتشار گرفته‌ که سهم موسیقی ایرانی هشت، پاپ دو، نواحی چهار، ارکسترال دو و کلاسیک سه آلبوم و موسیقی تلفیقی یک آلبوم است. همچنین در ماه گذشته دو آلبوم تصویری موسیقی و ۲۴ نماهنگ مجوز انتشار گرفته‌اند و مجوز هشت استودیوی صدابرداری و مرکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری صادر و تمدید شده است. مهر ۱۴۰۱ اما همه چیز خیلی پیچیده بود، اتفاقات شهریور و مرگ مهسا امینی سایه سنگینش را بر حوزه موسیقی انداخت و همین باعث شد تا آمارها در حوزه های اجراهای صحنه ای خیلی متفاوت باشد. دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مهر ۱۴۰۱، مجوز ۱۵۴ تک‌آهنگ و ۱۶ آلبوم موسیقی را صادر کرده است. در این ماه چهار نماهنگ و ۶۴۸ شعر مجوز گرفتند و همچنین مجوز ۹ استودیو صدابرداری و مرکز تولید تکثیر آثار صوتی و تصویری صادر شد.

    اجرای کنسرت‌ها ۱۴ برابر شد

    اجراهای مذهبی پررونق در محرم و صفر ۱۴۰۲

    در دو ماه مرداد و شهریور، مجوز ۵۴۸ تک‌آهنگ، ۳۸ آلبوم موسیقی و ۱۶ نماهنگ را صادر کرده است. در مردادماه ۱۴۰۲، مجوز ۲۶۰ تک‌آهنگ، ۲۶ آلبوم موسیقی، ۹ نماهنگ، دو آلبوم تصویری، ۱۸ کتاب گویا و شش مجوز تاسیس و تمدید استودیوی صدابرداری و مراکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری را صادر کرده است. در مدت یادشده چهار گروه موسیقی به خارج از کشور اعزام شده و دو اجرای مناسبتی مذهبی با ۱۲ نوبت اجرا روی صحنه رفته‌اند. در میان تک‌آهنگ‌های مجوزگرفته، ۲۰۶ اثر در ژانر موسیقی پاپ، ۱۸ اثر در ژانر موسیقی نواحی، ۱۳ اثر در ژانر موسیقی سنتی، ۱۲ اثر در ژانر موسیقی تلفیقی، ۸ اثر در ژانر موسیقی کلاسیک و ۳ اثر در ژانر موسیقی الکترونیک تولید شده‌اند.

    در بخش آلبوم‌ها نیز مجوز ۱۰ آلبوم موسیقی سنتی، شش آلبوم موسیقی پاپ، سه آلبوم موسیقی نواحی، دو آلبوم موسیقی تلفیقی، دو آلبوم موسیقی کودک، دو آلبوم موسیقی کلاسیک و یک آلبوم موسیقی ارکسترال در مردادماه ۱۴۰۲ صادر شده است. همچنین دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهریورماه ۱۴۰۲، مجوز ۲۸۸ تک‌آهنگ، ۱۲ آلبوم موسیقی، هفت نماهنگ، دو آلبوم تصویری، شش کتاب گویا، و هفت مجوز تاسیس و تمدید استودیوی صدابرداری و مراکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری را صادر کرده است. در مدت یادشده دو گروه موسیقی به خارج از کشور اعزام شده و ۲۳ اجرای مذهبی مناسبتی با ۵۸ نوبت اجرا روی صحنه رفته‌اند.

    در میان تک‌آهنگ‌های مجوز گرفته، ۲۱۹ اثر در ژانر موسیقی پاپ، ۲۱ اثر در ژانر موسیقی نواحی، ۲۰ اثر در ژانر موسیقی تلفیقی، ۱۳ اثر در ژانر موسیقی سنتی، هشت اثر در ژانر موسیقی الکترونیک، پنج اثر در ژانر موسیقی کلاسیک، یک اثر در ژانر موسیقی کودک و یک اثر در ژانر موسیقی ارکسترال تولید شده‌اند. در بخش آلبوم‌ها نیز مجوز پنج آلبوم موسیقی پاپ، سه آلبوم موسیقی الکترونیک، دو آلبوم موسیقی سنتی و دو آلبوم موسیقی نواحی در مردادماه ۱۴۰۲ صادر شده است. در مردادماه ۱۴۰۱، مجوز ۸۰ تک‌آهنگ، یک آلبوم صوتی و دو آلبوم تصویری و در شهریورماه، مجوز ۲۹۶ تک‌آهنگ، ۱۸ آلبوم صوتی و یک آلبوم تصویری را صادر کرد. همچنین در مردادماه، ۲۸۰ قطعه شعر و ۱۱ نماهنگ و در شهریورماه، ۷۳۸ قطعه شعر و ۱۹ نماهنگ مجوز گرفتند.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما